Hadde egentlig slått det fra meg, men da en kollega sendte meg en Skype og sa det var ledig plass tenkte jeg at her må man gjøre det som gjøres kan for å rekke det! Dere spør dere gjerne, hva er det klokkemannen maser om nå.. Tidligere i vinter ble det klart at næringslivsforeningen for unge i Bergen, U37 (er i skrivende stund dessverre ikke U37 lengre, men det gjorde visst ikke noe), skulle ha omvisning på den nye terminalen t3 på Flesland. Dette var jo selvsagt en begivenhet jeg som flynerd ikke kunne gå glipp av. Alt så tilsynelatende greit ut helt til et møte i Stavanger ble flyttet og dermed kolliderte med omvisningen. Hadde som nevnt slått meg til ro med at det ikke gikk.. men så tilbake til nevnte skype og etter en kjapp vurdering avsluttet jeg møtet 15 min tidligere og kom meg ut til SVG i en fei, kanskje bolaget klarte og kvise meg inn på 1535 avgangen.. etter noen nervepirrende minutter hvor jeg satt på venteliste fikk jeg være med hjem til Bergen, 2 timer og 10 min før min egentlige flight Etter et interresant foredrag om Avinor og Fleslands historie bar det bort t3. Stort og luftig Ingen skranker på BGO, kun maskiner og hjelp til selvhjelp Flott ingeniørkunst dette og ikke minst en arkitekt som har tenkt lys, MYE lys, og det kan vi like Samme system som OSL hvor man har tre "plasser" ved sikkerhetsbåndet. Personlig liker jeg løsningen de har på SVG best, men dette skal visstnok være det mest effektive Forts. følger
Avgangstavlen etter security Det blir to messaniner, tilgjengelig for alle, bildet tatt fra den ene mot den andre Bra utsikt herfra Ned mot avgangshallen fra messaninen Dårlig med bøker forløpig Og så er det kanskje noe som lurer på lounge.. og det blir det. Som dere ser av bildet kommet den til å gjemmes bort i en krok og at det blir en kafélounge er nok ikke usannsynlig Kul takkonstruksjon Bagasjebåndene, to på innland og tre på utland Bagasjehånteringsanlegget som også vil få bagasjehotell slik at man kan sjekke inn bagasje dagen før om man ønsker Må si at terminalen er imponerende. Den er stor og vil være en betydelig forbedring ift. hva vi har i dag på BGO. Det blir et helt annen servicetilbud og prisene vil forhåpentligvis nå bli litt mer fornuftige når det er flere leverandører. Terminalen er som nevnt over meget luftig og lysinnslippet medfører at det føles behagelig å oppholde seg i terminalen. Gleder meg til den åpner 17. august!!
Så du noe lounge? rart at en så stor flyplass ikke har hilsen frustrert kunde som har 95% av flygningenne til/BGO
Glemte en artig detalj og det er at for å teste bagasjeanlegget i innkjøringsfasen er det kjøpt inn enorme mengder liksombagasje fra Kina fylt med brukte klær og bøker
Da er vi samme båt.. det blir som sagt lounge, men hva det blir fikk vi ikke vite. Det vi imidlertid fikk vite var at de skulle sette opp noen glassvegger for å "gjære" inn området og ut fra det tenker jeg at kafélounge er det mest sannsynlige alternativet. Loungen kommer der hvor alle stolene er avbildet.
Ja, det blir det, men en kvasi løsning ala Stavanger hvor de kan sluse almuen inn i Fast rack ved behov.. men for all del, det betyr også at de kan gjøre det samme andre veien så jeg tenker at det blir nok bra likevel
Stemmer. Alle som skal ut og fly vil sluses gjennom den nye terminalen og skal man til utlandet vandrer man bort til den gamle terminalen som vil fungere som kombinert utenlands/innenlandsterminal. Dermed blir det anledning å benytte seg av loungen uavhengig om man reise inn eller utland
Det aner meg at jeg deler medlemsskap i annet forum (Tidssonen) og sikkert et par på Facebook også, med den godeste @watchaddicted
Haha.. verden er liten ja @kepiblanc! Kanskje vi burde startet et underforum her hvor man kan poste hvilket ur man benytter når man er ute og bedriver poeng og segmentsamling
Så der er kofferten min fra Magaluf -98 altså! Tak for sniktitten @watchaddicted! Ser veldig bra ut, spesielt i forhold til dagens BGO.
Haha.. god stemning! Det er totalt annerledes ja, blir bra!! Bortsett fra at det ikke er tradisjonelle skranker