Etterregistrering av UA-flight

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 02. april 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde en UA-flight tilbake i januar mellom EWR og MIA. EB-nummer var lagt inn i bestilling (via SAS) og alt det der, men poengene uteble som forventet i etterkant av reisen. Etterregistrering via sas.no ga bare automatisk svar om at mitt navn ikke var å finne på flighten (javel..), så jeg sendte EB Retro et scan av boarding passet og fikk nå forleden, etter sju uker, beskjed om at flighten var "registrert" (javel... men fint nok). Nå i morges fikk jeg enda et automatisert svar om at UA fremdeles insisterer på at jeg ikke var med den aktuelle flighten og at mitt navn ikke er å finne (wtf?). Jeg hadde trodd at å dokumentere med boarding pass var mer enn nok, men betyr dette at jeg er nødt til å finne vitner eller sende bilder fra turen? Og betyr det faktisk at navnet mitt overhodet ikke er på manifestet, slik at det kunne blitt litt keitete dersom hele greia hadde gått i bakken? Uansett er dette helt elendig. Hva skal jeg gjøre? Be om at SAS gir meg et passende antall poeng på eget initiativ? UA teller jo uansett ikke som kvalifiserende flyvning.
     
  2. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    UA kan ha gjort feil (og å motbevise det, er nok mer kostnadkrevende enn poengene er verdt), men har du sjekket at du ikke var på en annen flyvning? UA er flink til å endre både flightnummer og bookinger på kort varsel, og som går med bare minutters forskjell.
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ble riktignok ombooket pga kansellert flight, men har sendt info til EB Retro på basis av faktisk boardingkort fra den nye flighten (inkl. scan av kortet), men United blånekter allikevel for at jeg var med det flyet (mens flyet jeg opprinnelig var booket med naturlig nok ikke gikk). Da blir det rett og slett vanskelig. Men litt surt, ettersom det er snakk om noe slik som 1200 grunnpoeng jeg går glipp av.
     

Del denne siden