EuroBonus 3.0 til sommer?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flemming Poulsen, 17. des 2015.

  1. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk mail fra SAS nå med bl.a. denne teksten:

    "We will also make it easier for you to maintain your tier level. For example, you will be able to use your family members' Basic points towards your own tier level status and it will be easier to achieve "Lifetime Gold” status."
     
    Jon liker dette
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Fra et annet forum:
    Der kom du meg i forkjøpet @Bettan.

    Hva slags epost var dette? Hvem var den fra og hva mer står det?

    Må si jeg ble meget overrasket over dette! Betyr det at kun en i familien kan få status? Eller vil "hovedpersonen" i familien få status basert på alles poeng og de andre kun på sine egne?

    Skjønner ikke hvordan de skal løse dette, og heller ikke hvorfor de ønsker det. Ser dog at mange nok er meget fornøyd med dette!
     
  3. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Season's Greetings from SAS, inneholdt litt egenreklame fra året som har gått, og litt om hva som kommer.
     
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde visst fått den jeg også.
    Dear premium member,

    One of the most exciting years for us at SAS is coming to an end, and it’s time to look back and remember some of the great moments of 2015. But before I summarize, on behalf of the entire SAS family, I would like to thank you for your loyalty during the year.

    Last week we were happy to announce one of the best annual results for SAS in many years, + 1,174bn SEK before non-recurring items and tax.

    After our successful New Cabin event in February, we have upgraded another six long-haul cabins so far, and have received two new aircraft with the new cabins. Customer ratings tell us that this has been highly appreciated, with world-class satisfaction levels on cabin comfort and several other cabin-related measures. This was the first step in our new long-haul strategy rollout where we later also launched our new route to Hong Kong and several increased frequencies on intercontinental routes, and announced three new destinations in the US.

    Along with our long-haul strategy, we have introduced a new food and beverage concept in our Business cabin for which we have received fantastic feedback. In addition, our lounge offering underwent significant changes in 2015 when we upgraded our international lounges at Arlanda and Gardemoen and introduced the café lounge concept at domestic airports.

    This past year, we enjoyed great momentum with our We are Travelers concept. We are closing this successful year with over 1.6 million followers in social media, 1.4 million readers of our onboard magazine, Scandinavian Traveler, several awards in Scandinavia and internationally, and all-time high brand preference among frequent travelers.

    The EuroBonus program now counts 4.2 million members, with only 800,000 left to reach our target of five million. We entered into 11 new partnerships in Scandinavia this year and next year, we will take significant steps to make the program even better for you. First of all, we will introduce an easy way to book award flights and ensure that you enjoy even more access to them. We will also make it easier for you to maintain your tier level. For example, you will be able to use your family members' Basic points towards your own tier level status and it will be easier to achieve "Lifetime Gold” status.

    Looking into 2016, we foresee another exciting year for SAS. To highlight just a few things, we will launch our new digital platform with a new design and new functionality, introduce changes to our short-haul food and beverage offering, receive the first of our new A320 planes and, of course, start operating our new routes to Los Angeles, Miami and Boston. We will also be inviting you to celebrate SAS's 70 years in the industry.

    Thank you for your loyalty during the year and we look forward to welcoming you onboard in 2016!

    Season’s Greetings and Happy New Year!

    Best wishes,

    Eivind Roald Executive
    Vice President & Chief Commercial Officer, SAS Group
     
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Høres jo bra ut det der, men er uansett spent på nedsidene..
     
  6. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har lenge irritert meg over poengopptjening på innenlands flyvninger. For egen del har jeg mange ganger betalt mer for en tur innenlandslands enn jeg har gjort på privatturer utenlands. En t/r Trd - New York koster på Go knapt mer enn en tur innlands, men poengopptjeningen er hinsides forskjellig.

    Jeg flyr vel rundt 40 - 50 legs med SAS hvert år og oppnår gull via legs og ikke via poeng. Med poeng hadde jeg vært sølvmedlem. Men hadde jeg brukt like mye penger på å fly utenlands hadde jeg vært Diamond på poeng.

    Mitt ønske for EB 3.0 er at vi får betalt for det vi legger igjen på flyreiser, og ikke hvor vi reiser.
     
    TommyL, RoadKing and Cecilie like this.
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og det er vel akkurat det som er revenue basert opptjening som flere og flere selskaper går over til?
     
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det jo delte meninger. Jeg håper ikke at de går over til revenue-basert opptjening. Av samme grunn som Edin, bare med motsatt bestillingsmønster.
     
  9. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vell lite sannsynleg at SAS går over til revenuebasert inntening på flybillettane sine, særleg med tanke på satsinga for å få "vanlege" kunder, som i større grad er prisbevisste.
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken satsning er det? SAS har da vært rimelig tydelige (overraskende tydelige) på at de ikke er selskapet for alle, men for de som reiser litt oftere enn normalt.
     
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Forskjellen mellom innenlands og utenlands opptjening er åpenbart fundert i konkurransesituasjonen. Med knallhard konkurranse i utlandet og begrenset i Norge vil det være helt naturlig å "subsidiere" opptjeningen i utlandet ved å begrense innenlands opptjening.

    Dette skillet vil nok SAS forsøke å beholde i en eller annen form i et EB 3.0
     
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
  14. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Synes det som kommer frem i artikkelen er svært interessant og gledelig, både gull for livet etter 10 år (uavhengig av alder), det å kunne "fryse" statusen sin en periode, og ikke minst mer tilgjengelighet. Men vi som ble skadeskutt etter forrige "forbedring" forventer vel også en del negative ting... ;-) Vi får vente å se :)
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Til nå så er biz håpløst. Det er dårlig med tilbud og lite tilgjengelighet. Det kan vel umulig bli så mye dårligere før folk kutter SAS og går over til Norwegian. Så vil får håpe 3.0 gir et kraftig løft og et bedre tilbud til oss brukere. Frys og 10 år med EBG for å få livstids gull er også konge.
    Dette kan bli saker:
    "Det viktigste er at vi vil tilgjengeliggjøre utrolig mange flere seter til våre EuroBonus-kunder. Det skal bli lettere å få tilgang til det, sier Roald.
    Ifølge ham vil selskapet også gjennomføre flere perioder med kampanjer, hvor kundene skal kunne kjøpe Eurobonus-billetter til rabatterte priser."
     
    Last edited: 08. mars 2016
    TommyL liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jippi!!! Lifetime EBG er da i boks i August :) :) :)
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde også håpet på roll-over før 1.juni.
    Har allerede 117 flights og mange flere booket..
    Da får man bare planlegge 10år med EBD og håpe at det går i orden :D
     
  18. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
  19. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg håper de slipper flere seter til egne medlemmer, slik som LH gjør. Og ikke bare i Go. Men jeg er livredd for et "forbedret" spend chart...håper ikke det blir dyrere å ta ut reiser nå da.
     
  20. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir fryktelig mye "gull" ute å går... Selv er jeg diamant nå, og beholder det ut 2017. Men pga jobb, kan det være jeg ikke vil prioritere diamant etter dette. Så min menig er at dersom SAS ønsker å få folk til å "gi litt ekstra" bør de også øke forskjellen fra gull til diamant.

    Gratis vann i økonomi innlands er ikke nok (Ja, det er andre ålreite fordeler, som gi bort gullkort, gratis Amex osv. Men tror folk skjønner hva jeg tenker)
     
    Petter B-C and RoadKing like this.

Del denne siden