EuroBonus 3.0 til sommer?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flemming Poulsen, 17. des 2015.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,317
    Likes mottatt:
    9,199
    Bonuspoeng:
    183
    Men det hadde jo vært en veldig galant og lite tungvindt måte å løse problemet på...
     
    Baldrick, kiev and anders82 like this.
  2. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    City lounge er genialt! Da kan kjøpe meg en fullprisbillett som jeg endrer hver dag, så har jeg gratis aviser, kanelboller og kaffe :p
     
    Last edited: 10. mars 2016
    BendikHa, Kjakan, Petter B-C and 4 others like this.
  3. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Larata and Robamu like this.
  4. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    https://insideflyer.no/gode-nyheder-for-eurobonus-medlemmer-forbedringer-pa-langruterne/

    "Den andre gode nyhet som SAS nå kan avsløre for overfor InsideFlyer sine lesere, er at den poeng-prisen man skal betale for bonusreiser til flere langrute-destinasjoner vil gå ned. Dette berører alle avganger til Asia i kategorien «Best Price», som tidligere har vært dyrere enn til USA. Dette vil nå bli likt, slik at alle langruter i fremtiden vil koste samme antall poeng, uansett om man flyr til USA eller Asia."

    Noen som vet når dette trer ikraft? :)
     
  5. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    City Lounge er enda en ting du ikke visste du hadde behov for. Regner med at det blir like nødvendig som bollebua i Trondheim og innenriksloungen i Oslo. Visste ikke at jeg trengte de før de var der.

    Flere tilgjengelige bonusbilletter og bonusplussbilletter tilgjengelig er veldig bra. Lavere poengpris til Asia er også VELDIG bra.

    Viktigst er at SAS følger opp gir flere tilgjengelige bonusbilletter i alle klasser. Det må være mulig å bruke poengene!

    Jeg synes også at «hovedeier» av familiekonto får grunnpoeng fra resten av familien er et godt trekk. I mitt tilfelle har vi bestilt reise til Roma i sommer. Fire stykk på tur i med plussbilletter gir ca. 22 500 grunnpoeng . Halvveis til gull på en obligatorisk familietur gir motivasjon til å bruke SAS. Og når SAS gir loungetilgang , Fast Track, bagasje og setevalg som gullmedlemmet kan dele med familie på øvrige turer blir SAS førstevalget.

    Skulle nesten tro SAS har spurt en brukergruppe….
     
    milehigh liker dette
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Fra idag...
     
    kalleballer liker dette
  7. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at det nå er lagt ut SAS plus bonusbilletter til 80.000 points utover høsten til både MIA og LAX hvertfall.
     
    RoadKing and Fredrik81 like this.
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er helt hull i hodet. Kan bare føre til en av to ting.
    1. Inflasjon av gullkort
    2. Kravet for gull økes

    Mye bedre å ha det som i dag, er neppe gunstig for SAS og gå tilbake til at man får gullkort av par turer til Spania...
     
    TommyL, Trety, Insomnia4u and 3 others like this.
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    De vil ha flere mennesker som streber seg til et gullkort. Og selv om det er inflasjon i dem, så er fordelene helt klart tilstede. Det er så klart også ulemper. I dag var det kø for å komme inn på innlandskantina på OSL, men ja. Jeg er fremdeles glad for å ha gull, og ville strukket meg ekstra for å oppnå det på nytt.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Klart de vil ha mange med gullkort. Spørsmålet er om det gir særlig mening om de som har en bråte med unger skal svømme i statuspoeng.

    Finnes det noe annet program som har dette? Ellers føler jeg at ryktene vil ha det til at eurobonus blir mer likt flying blue..
     
  11. dangerdoof

    dangerdoof Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ny her, men det gir vel like mye mening/rettferdighet at en som bruker flerfoldige tusen på familietur med sas skal få vasse i poeng, som at de som reiser på arbeidsgivers regning og aldri bruker en krone på sas skal vasse i poeng?
     
    SAS-EBP, milehigh, Edin and 1 other person like this.
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i det, så kunne de heller satt opp kravet for gull.(Oj ikke alle som kommer til å være enig i dette :p )
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    haha ja så er det kun de med mange barn som får gullkort :D
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Enig med Are at EBG ikke bør bli for tilgjengelig. Med opptjening fra familie hadde det vært fornuftig med økt grense for innslag av gull på poeng. For min del kan det gjerne økes til 60 000 poeng da jeg aldri når gull på poeng. Jeg reiser dette opptjeningsåret 55 legs med SAS og skraper sammen ynkelige 42 000 poeng på dette. Da har jeg vært til Reykjavik i pluss, Madrid i Go og Zurich i Pluss. Pluss en del pluss i Norge.

    Totalt omsetter jeg vel for ca. 120 000 i året på SAS. Hvis dette ble brukt på IC i business blir det fort 80 - 120 000 poeng. Tydelig hvor SAS har mest konkurranse.
     
  15. dangerdoof

    dangerdoof Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Klart det ville vært irriterende om alle skulle springe rundt med gull. Men om sas ønsker å ta markedsandeler i fritidsreiser, tror jeg dette hadde vært en svært fornuftig måte å gjøre det på.

    Har forøvrig ingen barn, selv om jeg høres ut som en poengkåt familiefar :)
     
    Edin liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,029
    Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Ref. City Lounge, i "gamle dager" kunne man sjekke inn bagasje og få boardingcard i sentrum, f.eks på SAS hotellet på Holbergs Plass i Oslo og hente den ut på bagasjebåndet når man kom frem ...
    Veldig praktisk når man hadde møter og annet i løpet av dagen og slapp å tenke mer på bagasjen ....
     
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,201
    Likes mottatt:
    9,922
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig det har vært for mange bedrevitende fysikere i SAS til at de har klart å fornye seg og komme seg ut av dette lukkede systemet,

    SAS har hatt problemer med det, men de har vist forbedringspotensiale.

    Nok andre gode svar til at det nødvendig å utbrodere dette.
     
  18. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,913
    Likes mottatt:
    9,424
    Bonuspoeng:
    183
    Bedrevitende fysiker møter middelaldrende(?) mann. Se hva som skjer.
    Hva med å bare ignorere innimellom og svare på spørsmålene/kommentarene man får?
    Av og til kan man la ting fare.
    SAS ser jo nå ut til å slippe massivt med bonusseter. Kanskje de ser for seg at det er en fordel at kundene bruker opp bonuspoengene sine? Noen hos SAS har hvert fall tenkt at det er lønnsomt med en ny vurdering av eurobonus.
    Det er jo bare positivt for dere som tjener massivt med poeng.
    Av negative endringer så kan det jo hende de øker uttaket for reiser med *A
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,948
    Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det vel slik at SAS tjener på å selge bonuspoeng til forretningspartnere. Hvis de ikke slipper bonusseter er det jo vanskelig å rettferdiggjøre en pris ovenfor ev kjøpere. Vedrørende Asia er det vel sjelden fullt belegg uansett, så det virker logisk å frigjøre flere seter. Kanskje legger de seg på en forretningsmodell etter hvert som flere andre selskap som f.eks CX og LH, hvor bonusseter slippes nær avgang ift antall pax/loadfaktor.

    AA oppgraderer jo sine toppkunder hele tiden hvis tilgjengelighet, Courtesy Upgrade er SK sin milde variant av denne. Skjønner forsåvidt at de ikke vil at kunder skal spekulere i å kjøpe billigere billett for så å bli oppgradert, men det er jo en fin balanse mellom å gi god kundeservice ift pris og det lille ekstra som bygger lojalitet. Det blir spennende å se hvilke grep de tar nå over sommeren!
     
    Petter B-C liker dette
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,201
    Likes mottatt:
    9,922
    Bonuspoeng:
    183
    Er jeg for sent til festen? Er jeg sitert?

    Uten at det nødvendigvis er ønskelig, men om man ser til unaiten tenker selskapene business og får inn penger på feks internett, bagasje etc. Det siste ser vi nå at legacy carriers prøver i EU.

    Til syvende og sist velger kundene det de får mest valuta for. Sutrete gamle kjeXXXinger som ikke vet hva diamond status her bidrar ikke til å høyne lojalitet. Som nevnt av andre service og opplæring koster lite.
     

Del denne siden