Eurobonus 3.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jectson, 21. aug 2015.

  1. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som om spørsmålet mitt ble besvart mens jeg spurte... :)
     
  2. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Hmm :)..... Vært gold siden oppstarten av EB og Diamond siden oppstarten av det nivået - men fortsatt 12 år igjen til 60.

    Med andre ord er det håp for pensjonisttilværelsen selv om jeg trapper ned jobbflygingen de siste 10 åra mot 60 da

    Håper det er en ordning som fortsettter....
     
    kiev and Travellingalf like this.
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Du må ha startet ung ;)
    Tør jeg spørre hva de tre første siffrene i EB er?
    Jeg har 008, og har ca samme historie som du, men også noe forhistorie med Braathens og Royal Viking Club.
    Ellers er vel ikke evig Diamond noen umulighet. Jeg har en kollega som har hatt Pandion mer eller mindre siden starten, og han påstår han fikk evig Diamond da han fylte 60. Har ikke sett brevet, og han reiser fortsatt inn Pandion så mulig det bare er en god skrøne. Han er flink til å dra en god historie da - selger da må vite :rolleyes:
     
    Scandi and Travellingalf like this.
  4. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønner at min "604" blekner! Fadern derimot knuser meg, med "000". Og han har forøvrig også lifetime gold :)
     
    Misterix, Scandi, Islending and 2 others like this.
  5. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det 002 i EB'nr, og jeg er enda ikke fylt 25 år. Har snart hatt syv år som EBG+, regner med og ha hatt 10 år og oppfylle kravet før jeg fyller 30.

    Så da er det bare å sette seg ned å vente i 30'år til jeg blir 60 slik at jeg får lifetime gold. Godt å ha noe å se frem til :D

    Men helt ærlig, kunne godt tenkt meg at kortet "lifetime EBG" ble delt ut automatisk etter 20 år med kortet, uavhengig av alder... :)
     
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Min far har 000 0. Han er 68 år.
     
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Fremdeles et godt stykke igjen til fylte 60, men "000 1" på kortet og medlem sidne -92; dog dessverre har et par av EBG periodene vært på Fasttrack og promos, men jobber mot Lifetime Gold.
     
  8. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Å gi lifetime EBG til sånne som oss før vi nærmer oss graven med stormskritt er jo helt plingibollen. Da takker vi for statusen og hopper over til neste allianse for å sikre status der, ettersom *A-statusen alt er i boks. Men ser naturligvis frem til å få lifetime EBG om noen tiår.
     
    Anton80 liker dette
  9. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Forstår hva du mener, men er uenig. Dersom det er for lett å få liftetime EBG så kanskje, men med høye nok krav så er det bare en fin gest til kunder som har vært ultralojale i mange år.

    Si at:
    • 500.000 bonuspoeng hadde gitt EBG ved fylte 60 år.
    • 1.500.000 bonuspoeng hadde gitt EBG umiddelbart
    • 3.000.000 bonuspoeng hadde gitt EBD umiddelbart
    For å klare kravene jeg listet i eksemplet over så må du fly vanvittig mye over mange år, da synes jeg at de som når et av kravene faktisk fortjener et lifetime kort uansett hva konsekvensene måtte være. For å få til det må du faktisk ha brukt et enormt beløp penger jevnt over mange år. Jeg mener forøvrig at det ikke akkurat er kundegruppen som umiddelbart hopper over til neste selskap, uansett.
     
    Jørgen and Anton80 like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel uansett for lett?

    Med travel pass og 3-4 flights per dag drar du inn 1,5 mill poeng på et år.
    Med en enkel tur/retur daglig på et normalt arbeidsår gir deg rundt halv million poeng, og det er jo en del mennesker som gjør dette..
    Hadde jeg også vurdert om jeg jobbet nær flyplassen :)

    Bare Flying Blue som har det enkelt? 600 flights eller 750000 poeng på 10 år.
    BA krever 35000 tier points og det tar tid.. Eksempelvis 59 år med BA sølv eller 24 år med BA gull..
    Sammenliknet med Eurobonus tenker jeg vi snakker om 10 millioner poeng :)
     
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, det avhenger av hva man mener med "sånne som oss". Tror nok dette er en skala fra de som kun flyr fordi de må i jobbsammenheng, og som bruker SAS grassat mye fordi jobben både krever og tillater det. I den andre enden av skalaen har vi de som reiser for reisen sin skyld på hobbybasis, og optimaliserer poeng og selskap.
    Jeg er enig i at siste kategori ville være mer taktisk og velge bort oppsamling på SAS til fordel for andre, men tviler på at den første gruppen vil endre oppførsel i særlig grad. Tipper at de fleste Pandion befinner seg i den første kategorien, siden få vil være så gale at de betaler SAS 300-400.000 i året ut av egen lomme. :confused:
    Gull og Diamant kan derimot fikses på velkjent vis ;)
     
    RedLine liker dette
  12. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Dette blir selvsagt helt på siden: Jeg trodde de 3 første sifrene indikerte noe om hvor tidlig man ble medlem i EB, men ser at en som vel maks kan ha vært medlem i 7 år har 002. Jeg ble medlem i 1996 og dermed snart 20 år som medlem, og har 062 som første sifre.

    Edit: 1996-2015 blir ikke nesten 30 år... ;)
     
    Last edited: 23. aug 2015
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm... Det trodde jeg også. Så mulig SAS har skramblet nummerseriene for å forvirre fienden :rolleyes:
     
    luftbusspassasjer and RedLine like this.
  14. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, jeg bare slengte ut noen tall basert på eget reisemønster, ikke sikkert det er fasiten.

    For meg med dagens mønster vil det ta 14år og koste 2,6 millioner norske kroner å få lifetime EBD, jeg synes ikke at det er enkelt :)
     
  15. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde en god porsjon kluss da jeg ble medlem av Eurobonus. Var veldig mye rart som gikk galt. Så det er mulig at de har satt av en nummerserie de bruker til manuell behandling/ oppretting. Ikke vet jeg, var temmelig overasket over nummeret selv ;)
     
  16. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Er ganske sikker på at du har rett @kiev. Mulig at man fikk løpende medlems nummer en gang, men slik er det ikke lenger. Har 9 siffer i mitt medlems nr og SÅ mange er vi ikke;)
     
  17. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, du nærmer deg snart 20 år som medlem :p Selv ble jeg medlem i 98 og mitt kort starter på 082.
     
    TOS liker dette
  18. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,896
    Likes mottatt:
    12,822
    Bonuspoeng:
    183
    Medlem fra 93, og nr er 014 xxx xxx. Tror evig gull også lønner seg for SAS, er ikke samme reisefrekvens opp i årene så det blir vanskelig å komme opp i status uansett. Dermed velger man den man har gull hos.
     
  19. VFFlyer

    VFFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Medlem siden 92 har EB 0001
     
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Medlem siden 2002 og har 601...
     

Del denne siden