EUROBONUS CONSCIOUS TRAVELER

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Ullballer er nå borte, men jeg ser at man kan kjøpe vaskeark for noen tiere mer. Har de vært der hele tida? Litt dyrere, men i motsetning til ullballer er det jo faktisk noe man kan bruke mer enn en av. Ser faktisk ut som det blir noe billigere per vask enn OMO Color Refill til dagens pris på oda.no. Inkludert frakt hvis man kjøper 9x60 ark blir det omtrent det samme. Hvis de vasker rent da :p
     
    Last edited: 25. febr 2024
  2. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    421
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde følgende på ett og samme PNR:
    La inn 100 kr på biofuel ene veien (2 legs), og fikk etter noen dager ett steg.
    Deretter la jeg inn 100 nye kroner på biofuel på samme PNR for returen (2 legs) og fikk etter noen dager enda et steg.

    Hva som hadde skjedd om jeg la inn 200 kroner på biofuel med det samme, evt. 200 hver vei, vites ikke, men kanskje noen har prøvd.
     
    Lars J liker dette
  3. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du ikke får 2 stempler om du kjøper 2 bolker/200kr før reisen er påbegynt.

    Når du kjøper biofuel før reisen er påbegynt så er det bare segmentene for utreisen som står på mailen du får fra sas med emne "Your Receipt from SAS for Other Service".

    Men å kjøpe mer biofuel etter utreisen er gjort kan være en workaround for å få to stempel på en T/R.

    Om utreisen er fullført så kan det være at det er returen som blir oppgitt på den nye kvitteringen. Du kan evt sjekke om det er hjemreisen som står oppført på kvitteringen som står fra SAS etter du kjøpte biofuel etter utreise var gjort ?:)
     
    Last edited: 26. febr 2024
  5. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du leser litt lenger frem i tråden har jeg gjort det og det fungerer
     
    Lars J liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også kjøpt for utreise og hjemreise hver for seg, og fått det riktig registrert. Kjøpt etter utreise for sikkerhets skyld, men det er jeg usikker på om har noe å si da man kjøper det for hver "reise" i appen, altså ut og hjem.
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183
    Om noen vil teste - så burde det komme opp på kvitteringen for hvilke segment det gjelder.

    Slik ser det ut for en T/R i Barcelona til høsten.. mener jeg kjøpte biofuel på nettsiden.

    Her ser det ut til at biofuel gjelder kun på de 2 utreise segmentene.


    Skjermbilde 2024-02-26 105702.png
     
  8. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Angrer på at jeg ikke tenkte på å prøve da jeg ble forsinket tidligere i år og måtte overnatte og ble ombooket til neste dag. Hadde antakelig gått å legge på en biofuel til den natta!?
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Trenger ikke overnatting for å legge til ekstra biofuel. OSL-CPH-SFO ble to merker etter at jeg kjøpte ekstra dose ved mellomlanding i CPH.
     
    cooolcatz, petrate, Rapolo and 3 others like this.
  10. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Et datapunkt her; kjøpte 3 x ullballer og 1 x vaskeark den 27. januar, fikk steps registrert i dag men kun for ullballene.
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    :rolleyes: Får håpe kundeservice kan hjelpe hvis det skjer. Arkene jeg kjøpte er nå borte fra conscious traveller-sortimentet, men de er også helt borte fra nettsiden. Parfymerte ark er fortsatt der
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Vil jo tippe at hvis en vare er utsolgt, blir de tatt ned fra sortimentet. :) Jeg rakk å bestille noen esker med uparfymerte arker før helgen. Etter planen tror jeg jeg skal få stegene ikke lenge etter påske, så jeg håper at eventuelle bugs blir utbedret i mellomtiden. Jeg måtte etterlyse steg og poeng etter en flyving i slutten av januar da biofuel jeg kjøpte ikke ble kreditert. De erkjente det var en liten bug(bombe?) i løsningen og krediterte både ekstrapoeng og steg veldig raskt.
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har heldigvis god tid. Bestilte åtte ark og tar nok steg nummer ti som biofuel eller noe sånt i september når jeg er inne i ny opptjeningsperiode :) Trenger ikke mer statuspoeng i denne perioden.
     
  14. Potedes

    Potedes Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Da var jeg blitt (t)ullball-concious og fått 5k poeng.
     
    jonss, Flyrlavt, Earl and 5 others like this.
  15. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har prøvd om man får biofuel merke på Star Alliance flyvninger som ikke er med SAS?
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror det er irrelevant om det er en *A-booking eller ren SAS-booking. Så lenge det er minst et segment med SAS, så skal man få merke om man kjøper biofuel. Om man har en *A-booking uten et eneste SAS-segment, så får man ikke kjøpt biofuel heller.
     
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,879
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker om jeg misforstår: Fremgangsmåten er at du kjøper én enhet biofuel før avreise og så én enhet til etter du landet i CPH/før du flyr videre til SFO?
    Er det flere som fikk dette til? Kan man, ved å dele opp biofuel kjøpet i fire transaksjoner, få fire steg for en t/r reise som er booket på kun én PNR?
     
  18. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid tok det fra det siste steget til poengene kom inn?
    Mars er siste måned i min periode og 5k vil vippe meg over til diamant.
     
  19. Potedes

    Potedes Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Tok bare en dag
     
    Flyrlavt liker dette
  20. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    209
    Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Så, i klimaets navn kjøper man parfymeark, ullballer, osv, og får det sendt i posten?

    Det er jo like miljøvennlig som å pusse tennene i SAS-biz med disse tre-tannbørstene man får utdelt.

    Fortsetter man med slike klimatiltak en stund til, er man godt under 1,5-gradersmålet snart. Hurra!
     
    mathiasfe, Shyneno, EndreD and 7 others like this.

Del denne siden