EUROBONUS CONSCIOUS TRAVELER

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Har et par nieser med store mager for tiden, fine julepressanger. :D
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en tur til HAM via CPH om 14 dager booket i SAS Plus Bio, den teller vel som 4 klipp?
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Ja! Jeg regner med du skal hjem igjen og :)
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, må dessverre det. :)
     
    RoadKing and freddyen like this.
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Om målet er å maksimere antall steg kan du i tillegg kjøpe biokvoter før innsjekk og ved mellomlanding, både frem og tilbake. Da får du ytterligere 4 steg og 2000 poeng for 4x100 kr.
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Da er jeg jo nesten i mål, mangler bare 1 steg da.

    Kommer poengene når det er fullført?
     
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene for kvotene kommer samtidig som stegene.
    Det kan ta en ukes tid før du ser dem.
    Vær obs på at ekstra steg ved kjøp av kvote ved mellomlanding ikke er en uttalt fordel fra SAS, men erfaringene mine og andre i denne tråden tilsier at det fortsatt fungerer!
     
  8. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Fått mail i dag.

    Heisann, reisende!

    Gratulerer med dine første skritt mot å bli en Conscious Traveler!

    Vi startet Conscious Traveler-initiativet som en måte å jobbe sammen mot en fremtid der fly er en bærekraftig måte å reise på. Vi har en lang og utfordrende vei foran oss, men hvert lille skritt teller. Det er derfor svært gledelig å se den overveldende støtten fra deg og andre medreisende, for over 1200 EuroBonus-medlemmer har allerede fått Conscious Traveler-status. Det vil si at mer enn 10 millioner poeng har blitt donert til veldedige formål, og sist, men ikke minst, du har hjulpet oss med å kjøpe ytterligere 700 tonn biodrivstoff. Det har hjulpet oss å redusere karbondioksidutslippene våre med rundt 2000 tonn, noe som tilsvarer rundt 200 reiser med Airbus A320neo mellom København og London.

    Det har overgått alle forventinger! For å vise vår takknemlighet inviterer vi alle som har blitt en Conscious Traveler innen utgangen av mai 2024 til å bli med på å utforske og diskutere fremtiden for reisene våre med sammen med partneren vår, Heart Aerospace, der du får en titt bak kulissene i anlegget deres i Gøteborg. Heart Aerospace ligger i forkant av utviklingen av hybrid-elektriske fly, med mål om å bli sertifisert i 2028.

    Hvis du er interessert i å bli med på besøket 8. august, bør du følge godt med i innboksen din 1. juni, da påmeldingen åpnes etter førstemann til mølla-prinsippet, og det gjelder bare EuroBonus-medlemmer som har fullført 10 eller flere Conscious-trinn.

    Conscious traveler-initiativet har nettopp begynt, og fordi vi er interesserte i å finne flere måter å nå en bærekraftig morgendag på, inviterer vi deg med på laget for å fullføre oppdraget. Så fortsett å vise din støtte, så fortsetter vi å belønne deg.

    Tusen takk!

    SAS
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,032
    Likes mottatt:
    33,250
    Bonuspoeng:
    293
    Eller fly og kjøpe bio? :)
     
  10. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Da bikket jeg over på ny kvalifikasjonsperiode, og jeg donerte litt EB for siste steg. Så er det bare å vente på at dette skal registrere siste steget. Skulle vel teoretisk gå litt kjappere enn vanlig handel i EB-butikken (ingen angrefrist osv), men hvem vet...

    edit: og der kom status/registrering etter ca en dag.
     
    Last edited: 02. mai 2024
  11. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan ta opptil 5 dager før trinnet registreres, da med datoen du donerte poeng.
    Med tanke på Conscious Traveler-året (kalenderår, i motsetning til din kvalifiseringsperiode i EB) kan en slik transaksjon gi deg status som Conscious Traveler for året før.

    Jeg regner med at statuspoengene som gis for å oppnå Conscious Traveler IKKE tilbakedateres til forrige kvalifiseringsperiode.
    Det er rapportert at disse kommer noen få dager etter du oppnår statusen.

    Var du avhengig av poengene i forrige kvalifiseringsperiode for å opprettholde status?
     
  12. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Hei. Neida, null stress. Var allerede diamant ila forrige periode. Så ville bare passe på at basispoengene kom inn på den nye perioden. Flyttet også over masse poeng fra annet kredittkort over på DNB Master, som stod i 98000 kr spend i går, klar til å motta første 10000 statuspoeng derfra (og mest sannsynlig bikker jeg 200k i spend også før neste regning)
    All good tror jeg.
     
    freddyen liker dette
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    All good, ja :)
    Også min kvalifiseringsperiode gikk ut igår og jeg har ventet med de siste stegene.
    Jeg tror det blir flere bio-kvoter.

    All honnør til dere som donerer poeng, men hva er greien med at det ikke spesifiseres hvor mye 5000 EB tilsvarer i kroner og øre?
    Den eneste logiske slutningen er at beløpet er så lite at ingen ville donert om de visste det...
    Hvis Redd Barna får 50 kr kan jeg like gjerne bruke 5000 EB på en reise og heller donere 500 kr direkte til formålet.

    Det ble en avsporing :)
     
    Teknolai, holmen, lohelle and 2 others like this.
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    E24: SAS og Norwegian må svare EU om mulig grønnvasking

    Det kan bli kortlivet, dette programmet :rolleyes:
    Her gjelder det å kjenne sin besøkelsestid om du skal redde miljøet, en ullball om gangen!
     
    RoadKing liker dette
  15. valse.hopfloket

    valse.hopfloket Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Hvor lang tid tar det før de grønne herlige produktene er bestilt, til stegene dukker opp? Gått en god uke siden jeg mottok vaskearkene, men fortsatt ingen steg.
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ser under common questions på Conscious traveller-siden står det opp til 35 dager. Erfaringsmessig tar det en snau måned.
     
  17. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke fått noen venneforespørsel fra Greta enda. Vet ikke helt om denne ordningen fungerer som den skal. Fikk de 5000 poengene da.
     
  18. valse.hopfloket

    valse.hopfloket Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    CONSCIOUS TRAVELER-BAGASJELAPP
    "Du trenger ikke å skrive ut nye bagasjelapper når du reiser med SAS! Bare heng den gjenbrukbare Conscious Traveler-lappen på kofferten din, koble den til EuroBonus-kontoen din, sjekk den inn via SAS App. Send den av gårde og så er du ferdig! Du får også den ekstra fordelen av misunnelige blikk fra andre reisende ved bagasjebåndet. Conscious Traveler-bagasjelappen er fortsatt i en testfase, og du vil være en av de første som får den! Leveres fra starten av mai 2024."

    Noen som har fått bagasjelappen enda? :)
     
  19. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    573
    Likes mottatt:
    751
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke fått men blir de ikke mindst 3 mnd forsinket så erklærer nok Paven det som et "under".
    Kan være Conscious Traveler-bagasjelappen som er på sekken i denne reklamen fra 0:42-0:44
     
    RoadKing liker dette
  20. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    53
    Fikk faktisk en mail nå 11:06 fra Eurobonus. "Your exclusive bag tag is almost here (...) In your mailbox in the coming weeks."
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden