EUROBONUS CONSCIOUS TRAVELER

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

  1. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er viktig å få ut frustrasjon!
    Tenker din erfaring er et klart eksempel på at ingen bør gjøre seg avhengig av Conscious Traveler for rekvalifisering eller å nå antall nødvendige poeng for Fly premium.
    I hvert fall ikke tett opp mot fristen.

    Et velment råd:
    Ikke donér flere poeng. Uavhengig av om SAS "kvittererer for det", vil kontooversikten vise donasjonen, og du vil med tid og stunder få kreditert stegene. Ellers sender du en enkel mail til kundeservice, som anbefalt av Nordlands. Det løser seg, men det tar nok litt tid.

    Basert på din forrige post forstår jeg at du er avhengig av poengene for å holde deg på 200K+ poeng for SAS Mastercard Fly Premium.
    Da er nok ditt beste alternativ å kjøpe disse poengene, feks. fra noen i tråden for kjøp og salg av poeng.
     
    themichael, holmen and FlyMCO like this.
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    12,078
    Bonuspoeng:
    183
    Mangla 1step + poeng, ringte inn i dag. Kort ventetid på telefon og alt på plass ila 30min.
     
    Baldrick, marxman, btm and 1 other person like this.
  3. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    26/08/2024
    Conscious Traveler Reward
    Basic Points 5000

    25/08/2024
    EuroBonus Shop (NOK)
    Special Redemption
    Basic Points -5000


    Enkelt og greit.
     
    Skarven liker dette
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,806
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk stegene inn og grunn poengene kom i kveld, men det mangler fremdeles 1000 grunn poeng fra SAS, men nå haster det ikke lengre å få dem.

    Dette blir heldigvis siste runde med kvalifisering til Gull eller Skyteam Elite Plus som de kaller det nå, for da er det lifetime også får jeg krysse fingrene for at SAS ikke går konk, men den sjansen er forsvinnende liten fra nå av. Da må det en ny pandemi til og den må komme såpass kjapt at SAS ikke får hentet seg inn igjen. Så det er lite sannsynlig. Godt å være ferdig med det, da kan jeg nedgradere ett par kort til nyttår :cool:
     
    Skarven and natto like this.
  5. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Gratulerer, ti kilo av skuldrene det kortet der :)
     
    Skarven liker dette
  6. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Fløy mr tur/retur OSL-CPH-GDN her for et par uker siden. Kjøpte biofuel før jeg dro som ble registrert for utreise og under lunsjen i Gdansk kjøpte jeg igjen for turen tilbake. Kvittering for begge to kjøpene med hvilke legs de gjaldt for. Men jeg fikk bare et steg totalt sett. Spurte dem om det på chatten i forrige uke, da fikk jeg beskjed om at hun skulle ta det med EB-avdelingen og kreditert begge stegene. Det skjedde aldri så ny henvendelse i dag. Da fikk jeg svar at jeg bare får et steg, uansett om jeg kjøper bio flere ganger. Det går imot det jeg mente jeg hadde lest meg til her. Noen andre som har erfart det samme? Hilsen 9-stegsmannen. :p
     
  7. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Noen har fått det til, andre ikke. Det er det du har hørt fra SAS som flere andre har hørt fra dem, og matcher det som står på deres sider, så du har ikke noe håp lenger da dessverre..
     
    Reiseglad liker dette
  8. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Om du bare har henvendt deg på chat ville jeg gjort et til forsøk på gold/diamond mail. Men mulig de har ryddet opp i rutinene, i faq står det jo "..vil tjene ett trinn, uansett hvor mange enheter med biodrivstoff som ble lagt til i hele bestillingen.", dvs. mulig det nå gir samme resultat å bestille en og en enhet underveis i reisen som å bestille flere på en gang før reisen.

    Men du skal i hvert fall få 500 poeng per enhet biofuel, om du ikke har fått det allerede.
     
    Reiseglad liker dette
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,501
    Likes mottatt:
    7,369
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy OSL-CPH-BER mandag og BER-ARN-OSL tirsdag, manglet et klipp for 5000 poeng her, det klippet kom mens jeg fremdeles var i Berlin så her gikk det unna. :)
     
    Reiseglad and Nordlands like this.
  10. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    420
    Likes mottatt:
    1,339
    Bonuspoeng:
    93
    Etter purring og lang svartid fikk jeg i dag registrert biofuel på en av mine billetter. Dette er nå lagt til manuelt. Viser seg at de hadde lagt poengene til medpassasjer sitt bonusprogram, men ikke mitt.

    Har fått status som Conscious Traveler, men ingen 5000 poeng. Antar det er rett rundt hjørnet.
     
    Insomnia4u and Nordlands like this.
  11. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Conscious Traveler Reward kom dagen etter trinn 10 ble registrert hos meg.
     
    Preference, Insomnia4u and thool like this.
  12. Jon_Noj

    Jon_Noj Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor purret du? Er over en måned siden jeg fullførte alle stegene uten at hverken Conscious Traveller siden eller EB poeng reflekterer dette .
     
  13. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    420
    Likes mottatt:
    1,339
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg purret på biofuel kjøpt til en flyreise 13. juli. E-post med etterlysning av poeng og steg ble sendt 16/8 til [email protected]. Jeg fikk dette til svar i dag:

    Så det er tydelig at det ikke nødvendigvis er automatikk i at dette går som det skal. Synes også det var pussig at medreisende fikk ekstrapoeng. Jeg kjøpte jo ikke noen blokk til henne. Men for all del!
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    Biofuel-poeng fordeles på alle Eurobonus-medlemmer i bookingen.
     
    thool liker dette
  15. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vurderte kjøpe noe i Euroshop til SAS for å få et steg som conscious traveler. Stemmer det at man kun kan betale frakt med Eurobonuspoeng? Finner ikke ut av hvordan frakten kan endres til pengebeløp, evt noen som har et tips?
     
  16. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    420
    Likes mottatt:
    1,339
    Bonuspoeng:
    93
    Det visste jeg ikke, men det er jo flott!
     
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,787
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg gikk til betaling kunne jeg velge 0 poeng og da ble hele summen betalt med penger (også frakt).
     
    Staralliance liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,490
    Likes mottatt:
    62,813
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk flyttet mine poeng til denne opptjeningsperioden (som begynte 1/8), da de kom inn et par uker for tidlig fordi SAS ga meg to steg mer enn jeg hadde krav på. Så alt er mulig!
     
    democomputer liker dette
  19. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    Timing med å få poenga på konto er jo faktisk gull verdt ser jeg nå :)
     
  20. fly

    fly Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Er det slik at dette med 123 dager er en fast regel? Jeg er i motsatt situasjon fra en del av de andre her: Jeg har også opptjeningsperioden min fra 1. september men ønsker å få nivåpoeng fra Conscious Traveller 2024 registrert på opptjeningsperioden min som begynte 1. september 2024.. Dersom dette automatisk tilbakedateres 123 dager vil jeg akkurat ikke få dette til, da det er mindre enn 123 dager mellom 1. september og nyttårsaften
     

Del denne siden