Jo. Svir av siste halv-mill poeng, som jeg sa senest igår. Men skulle stemme på det strålende forslaget fra @Kaffen om atomdrevne fly. Anbefaler alle å stemme på det, litt sånn på moro for SAS. Og særlig nå som de oppfordrer folk til å reise verden rundt uten mål og mening for å få 1m EBP. Så langt strakk miljø-engasjementet til SAS seg...
Fikk aldri ferdig mail etter ein registrerte på nettsida sas linka til…. Andre med samme problem eller råd?
Andre som har slitt å få kjøpt Biofuel? Har en reise der jeg får «invalid product id» når jeg prøver å kjøpe. Noen triks?
Offisielt får du ett trinn per reise du kjøper biofuel til, uavhengig av hvor mange hundrelapper du stapper inn i maskinen. Uoffisielt er erfaringen min at biofuel-kupongen legges inn på første flight i bookingen som ikke har blitt flydd enda. Det betyr at du kan kjøpe ny steg ved hver mellomlanding. Men siden dette avviker fra det de kommuniserer (se sitat) er det altså aldri garantert at skjer, og SAS kan endre sin gjeldende praksis når som helst.
Hmm. Selve taggen er jo bare en strekkode og så ligger resten av logikken i systemene bak. Hvis man da har en koffert med innebygget skjerm, slik som dette, bør det vel være grei skuring å lage en bildefil med strekkoden, poppe den over til kofferten og så kan man i teorien droppe å ha den nye taggen hengende på - og man får allikevel ha alle fordelene med å slippe å printe hver gang. Disse skjermene støtter egne bilder med ganske OK oppløsning.
Prototype, nå må jeg bare gidde å komme meg ned i boden og se om gjetteleken på dimensjoner stemmer roughly.
Bag tag i hus. Overraskende sværing. Litt nervøs for båndet, selvom det fremstår som veldig solid, så har det noen åpenbare svake punkter. Har ingen umiddelbare planer for testing de neste ukene, så spent på erfaringene som kommer inn forhåpentligvis.
2 spm: Hvor mye venting fra bestilling til bag tag? Og hvor mye venting fra siste vaske-greier i EB shop til de blir registrert på conscious?
Litt bekymret over størrelsen, den er veldig utsatt og kan sikkert lett henge seg fast. Jeg festet den i det øverste håndtaket på kofferten men uansett vil den nå ned til transportbåndet når den ligger. Blir nok ikke den siste jeg noen gang trenger nei...
Selv om SAS sin "Crowsourcing" forsvant uten noe kommentar så var dem anstendig nok til å sende meg en Lounge Voucher. Hyggelig, fordi et statusløs familiemedlem skal fly om to dager og voucheren er upersonlig .
Ble en lounge voucher her også , med gyldighet frem til Juni 2026 så skal jeg vel klare å få gitt den til noen som skal ut å reise regner jeg med..
Fikk også en lounge voucher jeg ikke får bruk for selv. Leser det også som at den er upersonlig, men kan kun brukes på OSL/ARN/CPH sammen med boardingkort til en SAS flygning. Legger reminder i kalender om å legge ut her om jeg ikke har fått gitt den bort før mai eller noe da
Mitt forslag var blant de 20 beste i følge eposten.. kan over 20 her på forum at de fikk samme epost? hehe Uansett, fint det. Da blir det frokost å bobler på reisefølge og opphavet i november, selv om de flyr statusløst.