En bolk biofuel (100kr) gir 1 steg til alle i bookingen. Poengene for biofuel (500) deles likt mellom alle reisende.
Kan rapportere at jeg fløy 5 sektorer, og kjøpte biofuel for 4 av dem, med 2 kjøp på mellomlandinger. Fikk bare kreditert 2 omganger, både mtp poeng og steg.
Fløy 4 sektorer og kjøpte på alle, bare fått tre. Så må etterlyse, poengene skal jo følge antall blokker så mangler der om jeg ikke skal få stegene
For å få steg via eurobonusshoppen, holder det å kjøpe 9 produkter i samme bestilling for 9 steg, eller må jeg da gjøre 9 forskjellige bestillinger?
Interesssant. Spørs om det kommer et alternativt? SAS må jo bruke en økende andel SAF de neste årene pga. EU regulativet "ReFuelEU Aviation". Samtidig blir det altså ennå mer vanskelig å tjene nivåpoeng. SAS Plus byttes ut med SAS Business (som sannsynligvis øker prisen per nivåpoeng), SAS Amex Elite gir ikke lengre 20 000 nivåpoeng, gullbonusen er borte og nå forsvinner SAS Bio. Blir det snart folketomt på SAS sine lounger?
Neida …. Vi som har EBG helt til vi puttes i ovnen kan fylle opp loungene, det mangler bare at vi kan slippe å fly så vi kan ha medlemsmøter i loungene.
Personlig, så håper jeg det. Loungene har blitt altfor overfylte, og det ødelegger mye av opplevelsen. Status burde være noe eksklusivt, ikke noe man bare får utdelt i en "cornflakes-pakke". Det føles nesten som om hvem som helst kan spasere inn nå, og det merkes på både plass, service og atmosfære.
Har skrevet en sak om dette på Jetlag, for de som vil ta en titt. Med kommentar fra SAS og. Ulempen (eller fordel avhengig av hvordan man ser på det) er at Conscious Traveler ser ut til å bli mer kostbart fremover, om man belager seg på biofuel-steg. Syntes endringen også er grei for å redusere antall billettyper. Blir mer oversiktlig for folk flest nå.
Jeg tror ikke det, men ser for meg at de enkle stegene kan forsvinne, som vaskeark. For flyselskap er det gull verdt å fremstå "grønn", og eneste mulighet å få til dette i større grad er å pålegge det, eller tilby det via fordeler og "gamification", noe Conscious Traveler er et prakteksempel på.