Eurobonus, kvalifiserte flygninger og Star Alliance

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Eikerol, 23. nov 2014.

  1. Eikerol

    Eikerol Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg ble overrasket da jeg så på min Eurobonus side at antall kvalifiserte flygninger gjelder kun SAS og utvalgte Widerøeflygninger og ikke Star Alliance (f.eks) Lufthansa.

    For de av oss som satser på antall flygninger for å oppnå sølv (10 enkeltreiser med SAS/Widerøe), gull etc, så vil man "gå glipp" av mange verdifulle flygninger. F.eks en tur KRS-OSL-MUC-BUD og retur vil i verste tilfelle gi kun 2 kvalifiserte flygninger kontra 8. Det sier seg selv at på laveste økonomi vil det gi ca 875 poeng hver vei... Da blir det langt til gullkortet.

    Er det bedre å f.eks samle eurobonus på SAS/Wideroeflygninger og det enkelte andre bonusprogram miles&more etc)?

    Eller finnes det andre programmer som gir høyere status som teller enkeltflygninger i hele Star Alliance?
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke helt hvordan du regner deg til det? Du kan jo kvalifisere deg helt opp til SAS Diamond via grunnpoeng med Star og partners uten å fly SAS. Det er faktisk ganske vanlig at segments hos partnere teller akkurat som grunnpoeng, alle de amerikanske programmene gjør det, LH, BA mv, så jeg skjønner godt at vår venn her er overrasket. Noen krever 2 eller 4 flighter på eget metal, men thats it

    Det er en grunn til at alliansene eksisterer og av og til lurer jeg på om SAS glemmer dette. Har man valgt å være i ett markedssamarbeide, må man følge opp. SAS har litt jobb å gjøre for å komme opp til Star standard. Feks, mens alle andre Star partnere i Europa og USA gir Star Gold tilgang til Fast Track, gir SAS kun dette til sine egne Star Gold

    Når det gjelder spørsmålet over, hvor mange meg flyr du i løpet av et år @Eikerol
     
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis SAS virkelig ønsker å holde folk på eget metall, bør de etter mitt syn booste bonusen for EBG (og spesielt EBD). Når jeg booker billetter, er det svært sjelden at 25%-bonusen har hatt noen betydning for meg. Hadde det f. eks. vært 50/100 for EBG/EBD, ville pipen fått en annen lyd.

    Jeg har for øvrig aldri reagert på at man ikke opptjener segmenter hos Star-partnere, men samtidig er det jo litt pussig at man kan bli EBD på poeng uten å fly et eneste segment med SAS.
     
  4. Eikerol

    Eikerol Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ca 10-12 t/r europaturer og 4-6 nasjonalt.
     
  5. Eikerol

    Eikerol Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Pleide å reise utelukkende med KLM, hadde gullstatus der, men da de økte frekvensen på KRS, så gikk generelle priser kraftig opp..... (Merkelig). Så jeg fikk et vakum der jeg plutselig stod med sølv på Eurobonus og på Flying blue. Sølv gir deg ikke alt for mye selv om noe er bedre enn litt. Uansett; jobber du i oljerelatert virksomhet, så har man muligheter for å søke Flying blue petroleum som gir loungetilgang i AMS og CDG samt noe "gullfornemelser". Anbefale å søke dersom man kan.
     
  6. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne gamle tråden. Muligens et selvforklarende spørsmål, men spør likevel. Vi er tre par som flyr i lag og vi har booket billetter pr. par. Billettene er booket hos SAS på nett og er 3 legs. Det har vært endringer som vi har tatt manuelt i ettertid for alle.

    På et av strekkene som Swiss Air som opererer har noen av oss har fått billetter med SK nummer, men noen av de andre har LH billetter på samme strekk. Merkelig nok har ingen av oss LX på akkurat denne.

    Spørsmålet er da: Vil de som har SK nummer få dette som en kvalifisert flyging?
    Lurer også på om jeg kan se hvor mye poeng reisen gir noe sted? Kan ikke se dette oppgitt på bestillingen.
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,101
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det har ikke noe å si om det står LH,SK el SQ så lenge det er operated by Swiss. Du vil få kvalifiserende poeng på strekningen
     
  8. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Men vil den også telle som en kvalifiserende flygning? Jeg når som regel gull med flygninger og ikke poeng...
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,101
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, kun poeng. Ikke som flyging
     
    Skarven liker dette

Del denne siden