Hadde passet fint med ett braksalg nå Mangler da plutselig bare 10.000 poeng for diamant, dersom man får lov å fly i Mai da selvsagt..
Ser at min t/r OSL-TRD i Plus i januar som ga meg 1874 poeng ville gitt 7496 etter dette. Burde jo hjelpe på for å holde på EBG eller EBD
Ett annet spørsmål er om man da får 4x poeng for turer som blir avlyst, eller om det kun gjelder poeng som var i utgangspunktet.
Jeg har utløp i september og faller utenfor forlengelsen. Hadde derfor booket meg ego-MR til HND i september for å beholde diamantstatusen. Bråsnudde nå og booket om til siste helgen i juni i stedet. Blir småpene 97.500 poeng for en tur uten andre planer enn en høvelig porsjon sushi
Synd å ødelegge festen med kjipe prognoser. Men dersom OL IKKE blir avlyst, så forventes det enda strengere regler for hvem som får komme inn til Japan og spesielt i forkant av lekene... Foreløpig tror jeg at OL blir arrangert, dog med begrenset publikum, så jeg frykter at du burde bestille reise til annen destinasjon som er litt mer villige til å ta deg i mot...
Sant. Men alternativet var USA hvis jeg skulle reise med SAS interkontinentalt, og for å være helt ærlig så har jeg mistet totalt lysten på USA etter årets valg. Selv etter å ha vært der minst en gang i året siden tidlig 2000-tall.
Veldig kjekt å snakke med dere på Clubhouse idag forresten. Det gav mersmak! og lykke til med deo-hamstringen!
Jeg har også utløp i september og faller akkurat utenfor forlengelsen. Ekstremt irriterende, siden jeg er godt igang med et Gold for Life løp. Jeg er Diamant i dag, men trenger bare komme meg opp på Gull for ikke å måtte begynne på nytt igjen med Gold for Life. Jeg vurderer å tegne meg for et Sas Amex Elite kort, så jeg får 20 000 statuspoeng, men mangler fortsatt 25 000 for å komme til Gull. Er det noen som vet om jeg får Amex statuspoengene når jeg tegner meg for kortet, eller når jeg har hatt det ett år? Og er det noen som har noen gode tips til å tjene statuspoeng?
Du får Amex-poenga etter at du har tegna kortet. Det varierer kor lenge det tar, men ikkje eit år. Vanligaste komboen er å ha SAS MC Premium i tillegg som gir deg 12 000 status poeng. Då er det 13 000 poeng som må flys inn. Og med dette opplegget for april, mai og juni så innebærer det 4 leg i plus (om du er gull eller over).
Teller ikke softlanding til gull mot LTG? Jeg trodde det, men kan ta feil om det som med så mye annet her i livet.
Takk for svar! SAS MC Premium gir 1000 poeng i måneden, så jeg kan få for seks måneder før ny kvalifiseringsperiode begynner i oktober - hjelper det også...
Ja, det hadde vært noe! Noen som vet om det er slik? I så fall slipper jeg å stresse med å skaffe statuspoengene via kort eller annet - jeg har ikke behøvd det før, bruker å fly inn diamant, så dette er nytt for meg.
Måtte en tur til Jessheim på jobb så jeg gikk jo akkurat glipp av dette, men skjønner at det ikke var så veldig mye jeg faktisk gikk glipp av.
Jeg kan bekrefte at år med soft landing *ikke* regnes med. Fikk nullstilt telleren min i 2016 etter å ha falt ned fra EBD til EBG med 43510 opptjente poeng i perioden.