Blir spennende å lese mer om 4X-infoen som skal komme ut i morgen. Får vel bruke helgen på å planlegge litt turer i Norge da . Vil jo si at planlegging av flyturer er mer spennende enn å lese skolebøker XD
Var dette så fornuftig da? Jeg har aldri vært høyere enn sølv, men med tre turer hjem fra studiestedet på ungdomsbillett ila April, Mai og Juni får jeg gullkort kastet etter meg. Det blir i underkant av 3000,- Jaja, vi sees i loungen folkens.
Bare så jeg ikke misforstår.. Du skriver at 13.000 poeng = 4 leg i Plus (hvis du er gull eller over). Er det fordi en reise i Plus normalt sett gir 812,5 (eller mer) poeng (13.000/4/4) eller regner du deg frem til det på en annen måte?
Plus innelands gir 750 + 25% gullbonus, altså 937,5 pr leg 4 legs à 937,5=3 750*4 = 15 000 Ser man kan får TRF-xxx-TOS med Widerøe i Flex fra 3100-3600 kr, da er man i mål om man har Amex Elite + SAS MC har du ikke EBG fra før mangler man 1000 poeng etter en slik tur
Så for en som er sølv (les: meg) og har SEB MC med 12.000 poeng i året trenger jeg ikke mer enn 5 legs a 750 = 15000 poeng + Amex Elite som gir 20.000? Hva er billigste måte å nå de 5 flyvingene? Jeg bor i nærheten av TRF så kanskje WF er en mulighet ..
Det stemmer, det billigste jeg har funnet ved å søke på SAS og Widerøe er TRF-xxx-TOS i Flex til litt over 3000 i April, og ca. 3500 i Juni. Da mangler du bare 1000 poeng, og de tjener du kanskje opp i løpet av perioden uansett? evt er det kanske billigst å bare kjøpe de siste 1000 poengene. Jeg vurderer TRF-xxx-TOS i Juni, da min periode begynner da.
Blir det bare 4x statuspoeng fremover eller kommer de til å forlenge i tillegg (ref. "de regner med at de må forlenge utover august også"). Basert på diskusjonen her inne virker det som det første, men hadde vært interessant å vite hva de faktisk sa om dette.
Det ble nevnt med en bisetning at de måtte se på videre utvidelse av status utover august, det ble ikke lovet noe konkret. De sa også at de hadde som mål å komme ut av pandemien med like mange statuskunder som før, så de vurderer nok tiltak fortløpende. Edit: Etter ny gjennomlytting av segmentet er jeg enig i at det foreløpig kun var snakk om 4x-kampanje for å hjelpe de med utløp etter august.
De sa ikke mer utover akkurat det. 4x statuspoeng/legs er nok ment som et slags insentiv for å få statuskundene til å fly. Og det kan anses som kompensasjon for at de kutter ‘gratis’ forlengelse like etter, for da er argumentet med forsvunnene inntjeningsmuligheter liksom litt borte. Jeg hadde ihvertfall ikke blitt overrasket om det var tilfellet. Han indikerte at de uansett har ca 30% av statuskunder som skifter status i et ‘vanlig’ år, og at målet for SAS ligger rundt ca 20k diamantkunder. Tipper at statusforlengelsen forsvinner såfort projeksjonene peker den veien igjen.
https://sas.travel/eurobonus-live/watch Spol til 1:07:20 Jeg tolker det som om denne 4x kampanjen blir erstatning for forlengelse. Men vil tro at hvis reiserestriksjoner fortsetter utover sommeren, så må de vurdere utvide forlengelsen.
Jeg sitter i tenkeboksen på å fly en del innenlands i Juni for å bli diamant, men jeg har ikke helt bestemt meg enda
Noen som fikk med seg om dette også gjelder for allerede bookede billetter? Har noen OSL-SVG-OSL og OSL-BGO-OSL i forbindelse med jobben mai og juni.
Hmm, jeg er på forholdsvis god vei til gull, og har utløp 31. okt. Vil da dette gjelde meg (med flyginger i f. eks juni?
Noen som vet omdette gjelder for billetter kjøpt hos Widerøe også? kjipt å ikke få bonus fordi den ikke er ticketed av SAS: