Eurobonus - Nybegynner

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av trdmagnus, 21. nov 2017.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Lese insideflyer hver dag ;) her kommer alle tilbud og de beste måter og skaffe seg poeng på
     
    animals liker dette
  2. trdmagnus

    trdmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Thanks ;)
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Meny gir 7%trumf på grovebrød og fersk fisk. Du logger deg inn der også for å registrer deg.
     
    trdmagnus liker dette
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Man innser at man er bitt av bonusbasillen når man handler på Meny (som er nærmest og har best kjøtt) for så å kjøre fra Kalbakken til Haugenstua bare for å kjøpe to kilo klementiner.... :D
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ble 400 trumf til på meg, men det jeg antar er siste runde med brus kjøp de neste 10-12 månedene.
     
  6. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Spørsmål- jeg driver og søker på reiser kun for gøy, noen avganger forteller om antall bonuspoeng, og andre gjør ikke det. Kan man anta at det ikke utdeles poeng der det ikke oppgis?
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kun reiser med sas metal regner automatisk ut antall poeng. Er et av leggene med feks wf vises ikke noe poeng selv om det opptjenes poeng ;)
     
    swib liker dette
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har alltid som mål og hente inn 360.000 Poeng i året. Grunnen til
    1. Jeg har Master Premium medlemskap, og de senker kravet til 33.000 Poeng for Gull, men jeg flyr over 45.000 Uansett så det er ikke gullstatus som avgjør det for meg.

    2. Hvis du tjener under 600.000 kroner i året, så er Master Premium + Shell Mastercard den beste kort kombinasjonen. Hvis du greier å bikke 200.000 Poeng i året i fortjeneste på Premium kortet ganske så kan du tyne ganske så mye verdi ut av det kortet. Bank Norwegian visa har gebyrfrie uttak på minibanker i utlandet, derfor har jeg det også i lommeboka mi. Gebyrfrie minibankuttak betyr endel for en som tilbringer noen måneder i Thailand i året :cool:
    *** Tjener du over 600.000 i året, så ville jeg ha gått for American Express Platinum, og sørget for å omsette 100.000 Kroner på dette kortet slik at jeg hadde fått CT.

    3. Min Kombinasjon er Kiwi Grønt medlemskap + Joker Glad medlemskap, også handler jeg vaske og toalett-utstyr på dager med trippeltrumf, samler masse trumfpoeng, da disse konverteres til Eurobonuspoeng for en ganske så grei pris. Ellers booker jeg rommene på Expedia for endel trumf + Expedia poeng også betaler jeg også endel med premiumkortet, må bruke det litt for å sanke inn de 12.000 Statuspoengene i året.

    Ett par spesialtips på slutten når det gjelder master premium og sas Eurobonus

    1. Bruk shell Mastercard i Begynnelsen, og bli ekspert på trumfprogrammet, bli god på å samle mest mulig poeng pr kjøp, og la dem ligge der frem til de har 13.688 Kroner på konto.

    2. Når du når dette magiske beløpet, så kjøper du master premium kortet, og får 10.000 Poeng, og når du da overfører dette beløpet, så har du fått 200.000 Poeng på konto i en smekk. Da vil du ha tjent 200.000 Poeng de siste 12 mnd i 12 mnd, etter dette så dropper du under streken og har nivået i 12 mnd til. Da har du sikret toppnivet i 24 mnd, og god tid på og tjene deg opp til 200.000 Poeng i fremtiden, for egentlig trenger du bare å tjene 100.000 EBB i året for å beholde nivå 4 i overskuelig fremtid fra da av om du vet å lagre poengene vekk fra Eurobonuskonto :cool:
     
    Last edited: 01. des 2017
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Du trenger ikke 600 000+ for å få Amex Platinum.
     
    Mbj liker dette
  10. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    ***Kaprer tråden***

    Nå har jeg meldt meg inn i forumet og eurobonus på samme dag - jeg skal bli bonusjeger :) Jeg er student og lever på budsjett, men jeg har et solid forbruk og flyr en god del til/fra studiested. Planen er 100k eurobonus innen 2år. Er det realistisk?

    Plan:
    1. DNB Hvitt mastercard (15eb pr 100kr) til forbruk
    2. Shell Mastercard Regningsbetaling med Payr
    3. Viatrumf og norgesgruppen-butikker.

    Er det så enkelt å få maksimal poengopptjening? Er det noen kjente nybegynnerfeil jeg går i nå?

    Takker så mye for tips og triks!
     
    Xflipper and Skarven like this.
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Har du Shell Mastercard så er det bortkastet å betale for poengopptjening på DNB sitt MC. Du får akkurat like mange poeng gratis med Shell MC.

    Men ja, det kan gjøres så enkelt.
     
    Flight Cancelled liker dette
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan nok klare øangy mer enn 100k på 2 år om du går inn for det, selv som student. Payr er en god kilde, i tillegg til Viatrumf. Det å legge ut for andre, og tilby seg å booke hotell ved ferier (gjennom Viatrumf) og lignende kan du dra inn mye på.

    Den gang jeg studerte skaffet jeg meg AmEx Green som i praksis gir 20 poeng per 100 kroner gjennom Membership Rewards. Det kortet hadde den gang ikke noe særlig til inntektskrav. Nå har jo American Express sagt at nye AmEx-kort (som ikke er SAS-AmEx) skal lanseres på nyåret. Jeg tviler egentlig litt på at de holder på samme opptjening når de reduserer opptjeningen på SAS-AmEx. Men det kan jo være verdt å holde et øye med.

    Og som han over skriver så er alle kort som gir 15 poeng per 100 kroner uten noe mer unødvendig så lenge du har Shell MC. Er jo ikke vits å betale for en opptjening man allerede har gratis...
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Som flere her har sagt. Ikke betal for DnB-kort (som bare gir 15p). Men - vær kjapp og betal 1 måned nå for å få velkomstbonusen på 6 000 poeng (den reduseres til 3 000 ganske snart, så sett den på i morgen via nettbanken din, vipps en kompis 200 kr og få ham til å sende tilbake). Når du ser du har fått inn 6 000 poeng på sas kontoen din, gi beskjed til kundeservice at du vil avslutte opptjening. Da koster det deg 49 kr for 6000 poeng (er du heldig slipper du å betale). Du kan også bestille vanlig dnb mc om du får det og gjøre akkurat det samme.
     

Del denne siden