Eurobonus-oversikt over 2019

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Ddan, 30. nov 2019.

Tags:
  1. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Her er min statistikk for (hittil i) 2019 og for den tiden jeg har vært aktiv på dette.

For 2019 sin del har jeg hatt unormalt mye reising, så det er nok ikke helt representativt for hvordan fordelingen normalt er. Dette har også medført unormalt mye bruk av viatrumf som ikke er kommet med, da dette ikke er godkjent enda (ca. 47K poeng). Total inntjening (uten viatrumf) er 331236 poeng.

6629F20E-E364-4E6E-A095-F9456DE9F4A7.png

Tar jeg med fra 2015 når de første registrerte poengene ligger inne hos SAS (mangler ca. 10K poeng fra før denne tid) er totalen 832648 poeng. Jeg begynte som «aktiv» med dette oktober 2016.

32698AEF-56D4-4F8B-A0E8-1DEAFC7100D2.png
    Kredittkort: Poeng direkte fra kredittkort, inkl. doble poeng-kampanjer o.l. Inkluderer ikke poeng fra Shell MC
    Trumf: Shell MC, viatrumf og Trumf (automatisk overføring fra meg, fruen og svigermor)
    Kampanje: Diverse signup-kampanjer, enten det er strøm, kredittkort (f.eks. Widerøe-kortet) eller andre ting

Har i skrivende stund hele 482 poeng, da dette er en dårlig valuta å ha på konto etter min mening.:oops:

Ddan and livinspeed like this.
  2. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her så etter en kjapp gjennomgang havnet jeg på 350 000,- i stedet (blir nok en grundigere gjennomgang med tiden).

3. shadow

shadow Medlem

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    53
    Regner med jeg havner på rundt 250 000 poeng i 2019, inkludert flygninger i Desember og de 20 000 fra Widerøe Visa. Siden ViaTrumf kan ta tid regner jeg ikke med jeg får inn noe mer fra den kanten før over nyttår.

Lite i forhold til mange andre her på forumet, men mer enn jeg forventet når jeg startet med dette i Januar i år. Tviler på jeg klarer noe i nærheten av dette til neste år av diverse årsaker, men får håpe det dukker opp noen nye fine kilder til poeng etter alt bortfallet som har kommet i løpet av 2019.

4. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Det må være noen heftige beløp folk har på kredittkort herinne. 100-200k i poeng på kredittkort er jo forbruk på 500-1000k (right?)

5. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    For min del kommer mye fra Payr, samt jeg har hatt endel utlegg i forbindelse med jobbreiser nå på høsten. I tillegg er det også om å gjøre å benytte helger med doble poeng og slikt best mulig (noe jeg ikke har vært så veldig flink til...).

Denne posten vil nok krympe betraktelig neste år er jeg redd.

6. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,512
    Bonuspoeng:
    93
    Har hanka inn drøye 470 000 poeng sidan 01.01, av dette står kredittkort (Amex Elite, SAS Mastercard med pointearner og Widerøekort (2 stk) for drøyt 200 000 av poenga. I år var det oppussing av huset så AmExen har gått seg varm på den lokale byggvareforretninga, så bikka akkurat over grensa for 2 CTar der. Ellers kom det 120 000 poeng i retur frå SAS i kompensasjon for forsinkelse og eg har flydd inn 15 000 poeng som var nok til å bli gullmedlem sammen med statuspoenga frå Amex og SAS MC.

Trumf og Viatrumf står for 91 000 av poenga. Resten er leigebil og signup-bonusar på diverse.

Blir nok vesentlig mindre bruk av kredittkort i 2020, og det er heller ingen SAS-kompensasjonar i sikte. Ser at eg har flydd 40 flights i år, men majoriteten av dei har vore bonusturar, trur nok ikkje det talet blir like høgt neste år heller :)

Det hyggelige med 2019 er at til tross for at ein har svidd av poeng på førsteklassereise til Singapore for meg og fruen, ferietur til heile familien på 4 til Kroatia, tur for far og sønn til Island, egotrip med Lufthansa i first til Mexico og tilbake samt partur til Tokyo i business (foreløbig) så går det cirka opp i opp med inntjeninga.

Ddan, tobbens, Sonictravel and 2 others like this.
  7. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Totalt 435557 poeng siden 01.01.2019.
    SAS Extra points er poeng jeg har fått som erstatning for forsinkelser og nedgraderinger hvis jeg husker riktig.

Eurobonus.jpg

Ddan, jgroneng, Maggie and 3 others like this.
  8. eurobonuseurobonus

eurobonuseurobonus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Mange her inne som har mye fiktivt forbruk og høy poenginntjening siste året/halvannet.
    Payr, Spiff, Dreams, Revolut, Travel Wallet, Paypal, Vipps, +++
    Millionen eller mer i fiktivt forbruk er nok vanligere enn mange tror (siden ingen snakker høyt om det). Riktignok er det trolig mindre nå for tiden siden det meste er blitt blokkert.

Eddie47 liker dette
  9. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Tror du skal være forsiktig med å anta for mye her.
    Bare fordi folk har høy omsetning på kort så betyr ikke det nødvendigvis at de har brukt Payr eller liknende for å skape «fiktivt forbruk»
    Tro det eller ei men det er jo en del folk som tjener mer enn den norske gjennomsnittsinntekten som er på ca 540.000.
    Vil faktisk våge å påstå at det ikke er helt uhørt at et ektepar/samboerpar har mellom 1,5 og 2 mill i inntekt.

kristiaan and jgroneng like this.
  10. DamnStraight

DamnStraight In ebretro we trust

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Har ikke brukt payr noe serlig i.o.m. at jeg for alvor begynte bonusjakten i juni 2019. Før dette hadde jeg kun DNB MC med eurobonus opptjening, litt for gøy(nå oppsagt).

De siste 6 månedene har vært produktive etter min mening. Lite poeng fra fly i 2019, stort sett kun flydd med bonuspoeng.

Strategi har vært:
    * ViaTrumf der det går (helst i kombo med amex)
    * Her inkludert å hoppe teleoperatør for å få med seg bonusene det medfører.
    * Handler kun mat hos norgesgruppen med AMEX+Blåkort.
    * Utlegg der det er mulig.
    * SAS MC der amex ikke godtas
    * Dersom ingen av de over er godtatt, ja da kjøper jeg ikke tjenesten din.

Dette endte opp med en foreløpig total på 214199 EBP + 2CT, tikka nettopp inn på FP nivå 4, ikke det at det er lett å få tak i business billetter xD
    eurobonus 2019.PNG

11. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen takk for svar. Håper (men tviler på) at det første året mitt blir like "produktivt"

DamnStraight liker dette

Del denne siden