EuroBonus poengstrategi for lavtlønnede :)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Samui, 16. mai 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samui

Samui Wrong Planet!!! :S

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    110% Enig, jeg lar det ene innlegget stå der i ett døgn, sånn at de kan lese det, så sletter jeg det samfunnsøkonomiske innlegget,.. holder tråden fra da av :)

2. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,187
    Bonuspoeng:
    113
    La den stå, den er en fin oppvekker.

Tilbake på tema. Jeg angrer litt på at jeg var sent ute med Hotels.com sitt bonusprogram som student. Hotellkjedenes lojalitetsporgrammer er og forblir vriene og krever at det brennes av en god del, et hotell kan være rimelig priset et sted, mens et hotell i samme kjede koster skjorta i en annen by.

Da er valget lett og jeg kombinerer Hotels.com med ViaTrumf som gir en gledelig boost på Trumf-kontoen.

Liten catch er at bonusnatten er mer som et gavekort basert på dine ti siste netter, mao. den regnes fra snitt.

lMartin and Fredrik81 like this.
  3. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    626
    Bonuspoeng:
    93
    La nå trådstarter forvalte sine penger som han vil.. Vi må hjelpe folk til reiserelaterte ting her inne uansett om de har 100.000.- eller 100.000.000.-
    Skulle dere være uheldig å skade dere vil dere også være glad for de pengene systemet gir dere..

dkvt, Shyneno, Xflipper and 4 others like this.
  4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hotels.com pleier vel også å ligge veldig bra an i pris også i forhold til andre sider?

Samui liker dette
  5. Samui

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Ser at at SEB skal begynne med ett nytt kort, som gir 12000 grunnpoeng, da blir det nye kravet for å vedlikeholde EBG på 33.000 grunnpoeng.

* MIL - CPH - KRS SAS + Full Flex = 5000 poeng og 3 segmenter
    * KRS - OSL - GDN - COP - OSL - KRS = 1875 poeng og 5 segmenter
    * KRS - OSL - KRS = 625 Poeng og 2 segmenter
    * Allerede bookede reiser = 7500 poeng og 10 segmenter

Reiser jeg vet jeg skal i forbindelse med representasjon dette året:

KRS - OSL - KRS x 3 = 1875 Poeng 6 segmenter
    KRS - AES - OSL - KRS = 1250 Poeng 4 segmenter
    KRS - OSL - ARN - EDI - ARN - OSL - KRS = 7500 Poeng 6 segmenter
    KRS - OSL - ARN -HKG - ARN - OSL - KRS = 12.500 poeng 6 segmenter
    Totalt = 30.625 poeng 32 segmenter

Dette blir 27 segmenter allerede klart med representasjon av organisasjon, og 5 forhåndsbooket i forbindelse med Harrytur til Gdansk, også mangler jeg 2375 poeng for å nå beholde EBG. Er sikker på at jeg må fly ett par turer til i forhold til jobb, hvis jeg får SEB premium :cool:

Så frivillig arbeid i brukerorganisasjoner lønner seg :)

Så Gullet er allerede fikset før jeg har begynt på inntjeningen, så da gjelder det å fikse 45.000 poeng, eller 50 segmenter for å nå EBD som er målet på denne tiden neste år. Hvordan jeg skal dra den i havn får jeg se, men er trygg på at jeg skal klare det uten å betale så alt for mye ca 10.000 om jeg bruker kampanjene rett, også spiser jeg opp kostnadene som @Snabelfaen viser til i sin tråd :)

https://insideflyer.no/forums/threads/Å-fly-med-sas-på-dagstur-til-gdansk-er-billigere-enn-å-ta-danskebåten.7970/

Så når planen er fullført neste år, så skal jeg ha over 250.000 EBB på konto, som jeg skal bruke på en jorda rundt booking F :cool:

Last edited: 18. mai 2017
    Adrian E liker dette
  6. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Samui + At havner du på EBD får du softlanding til EBG ;) Kan jeg spørre hvilken frivillig organisasjons du jobber for? :)

7. Samui

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Når jeg når EBD, så skal jeg gi ett Gullkort til min far før inntjeningsperiode er omme, og en til mi mor rett etter den har begynt, sånn at begge de har EBG, for de reiser mye de også, så de kan få bruk for det :) og Ja, EBD året er det året da jeg skal svi poengene :cool:

Fredrik81 and Misterix like this.
  8. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    @Samui Hvis du "nøyer deg med å fly Lufthansa First så kan du ta med kjæresten til ADD. Da slipper du unna med 120 000 poeng per pers uten bruk av CT. Da kan du få deg noen timer i First loungen i Frankfurt, og ni timer om bord i en A330-300 per vei da de har en mellom landing på JED.

Edvard and Xflipper like this.
  9. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Om de reiser sammen så har det lite for seg at begge har gullkort, men det er veldig hyggelig av deg å gi det til dem da :) Du får softlanding(gullkort helle neste periode) uavhengig av om du gir vekk gullkort.

10. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63

11. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor nevner de fleste Hotels.com og ikke Expedia som du tjener hele 9.5% på overnatting iforhold til 7%

12. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel.com gir 5,5% trumf pluss 10% oppsparing til et gratis opphold.

13. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Antakelig fordi de regner med at du får hver 10.natt "gratis" hos hotels.com i tillegg.. Det er et regnestykke hver enkelt må ta. Jeg har brukt Expedia mest i det siste, men vurderer å bruke mer hotels.com igjen.

14. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Velkommen på forumet Samui. Jeg jobber kun 50% men med litt utleie av egen bolig på Airbnb.com så er faktisk det største problemet å ha nok ferie å reise på! Så ja vi lever heldigvis i et fint land med gode muligheter for de som også ikke er i full jobb :)

Jeg tenker at det som skiller din situasjon fra andres her på forum er ikke nødvendigvis lav lønn da det både er deltidsarbeidere som meg og studenter her. Det som skiller deg fra andre er at du faktisk kan reise utenom høytiden, og DET er en kjempefordel for deg :)

Så da tenker jeg at en rimelig tur til Hong Kong eller Tokyo på en tilfeldig onsdag i oktober på economy vil gi deg store muligheter til å kunne slappe av på en 3-rader alene og kanskje til og med kunne legge deg ned. Det er en kjempemulighet til å dra på "mileage runs" for å opptjene status. Om du allerede er gull vil du jo få 25% ekstra basispoeng på ferden mot diamant. Bestill når det dukker opp gode tilbud på torsdagens "Now or Never" hos SAS.

Slik som akkurat nå i dag: New York eller Washington rimelig i economy utenom høysesong. Finner tur fra Evenes til New York T/R for ca 3500 kr. Det er IKKE dårlig :)

Men sånn ellers utenom det så er det vel nevnt: skaff deg Trumf-Visa og handle alt hos Norgesgruppen. Kjøp masse sunne grønnsaker på Kiwi og tjen ca 200 eurobonus per 100-lapp på det. Og bruk American Expressen din slik at du får deg en Companion Ticket i løpet av et år. Ta utlegg til organisasjonen din på Amexen slik at du er sikker på at du når 100K forbruk i løpet av et år.

Lykke til med F til neste år!

RoadKing liker dette
  15. deleder

deleder Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    21.000 ut på uføretrygd er jo veldig bra. Jeg har selv 16.700.

Når det kommer til AAP er det en veldig dum ordning. Der har man samlet alt fra mennesker som er helt friske til mennesker som er dødssyke og totalt sengeliggende. Sier seg selv at en slik ordning vil funke dårlig. Slik det er i dag er AAP en dårlig ordning for dem som er veldig syke og totalt husbundne, men det er også en dårlig ordning for mange som har lettere psykiske lidelser eller f.eks at man kom inn på AAP fordi man brakk benet. Selv om man blir frisk er det mange som blir stående på AAP. Det er dumt. AAP var tiltenkt å være en ordning for syke mennesker. Nå strammer politikerne inn, men det de glemmer er at de også strammer inn for mennesker med alvorlig epilepsi, ME, MS kreft. Mange er sengeliggende.

Til trådstarter vil jeg bare si at du virker som en smart type. Ingen får uføretrygd enkelt. Alt skal så og si være prøvd. En rekke spesialister, arbeidstrening, utdanning m.m. Det er alltid noen som kanskje kunne jobbet litt som kanskje har uføretrygd, men hovedovervekten er folk med alvorlige lidelser. Mange er avhengig av hjemmesykepleie m.m. Jeg klarer meg helt greit med det jeg får, men det er fordi jeg stort sett er for syk til å forlate huset. Da blir ting "billig".

Fjordkraft-avtalen med 10k poeng er bra. Da kan du samle poeng. Tror Fjordkraft kjører denne kampanjen 2-3 ganger i året. Det som er bra er at du kan signe opp på denne avtalen på adresser du ikke bor på. F.eks hytta til familien din, foreldrene dines hus, evt en bestemor m.m. Etter 3 måneder sier man opp. Kan også benytte seg av "ikke fornøyd"-rabatten. Veldig gunstig.

Fredrik81 liker dette
  16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Får du de samme "spesialprisene" på expedia som man får på hotels,com?
    Jeg har hotels.com gold og jeg får en god del "pris bare for deg" som ikke kommer opp på søk uten innlogging.

Sparer fort litt på det også, selv om det da gir lavere poengopptjening :D

MadsVaHa and Fredrik81 like this.
  17. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn sett ja, tenkte ikke på det

18. HeRo

HeRo EBD

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Respekterer både lavtlønnede og uføretrygdede. Problemet her er at Samui utgir seg for å være ny på forumet. Det stemmer ikke. Samui og Snabelfaen er samme person. Det er vel også greit å skifte navn på forumet. Det som blir for dumt er når han stiller spørsmål som Samui og svarer selv på spørsmålet som Snabelfaen. Det finnes flere eksempler på dette siden tirsdag når Samui ble registrert, og flere på forumet har oppdaget dette.

19. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke brukt så mye tid på det.. De gangene jeg har sjekket ut spesialtilbudene til hotels.com så har det ikke inkludert hoteller på de stedene jeg har ønsket å bo.. :)

20. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,030
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke det er tilfellet her, men det hadde vært min type humor hvis du var/er et tredje alias :p

veeegard, Adrian E, Henrik and 4 others like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden