Eurobonuskonto - EBG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MisterOlsen, 10. aug 2015.

  1. MisterOlsen

    MisterOlsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    har blitt oppgradert til EBG.
    SAS sier det tar 72 timer før det går igjennom i alle systemene dems, noe det nå har gjort.
    Har en upcoming SAS flight i slutten av august, så tenkte jeg skulle få booket meg nødutgangseter t/r på denne.

    Når jeg går inn på bookingen, så får jeg det ikke til - det kommer opp at det koster 99 kr pr sete pr vei.
    Når jeg så kontakter SAS igjen sier de at de må forandre navnet på EB-kontoen min fra Ø til Oe, og dette tar nye 48 timer før går igjennom.

    Fikk ikke noe klart svar hvorfor de måtte forandre navnet mitt.
    Uansett, noen som har noen peiling på hvorfor det måtte bli slik? Og tar det vanligvis så lang tid?
     
    Stig-Roger liker dette
  2. jectson

    jectson Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Tipper det fordi bookingen din ikke har rett EB status. Selv om du går opp ett medlemsnivå så blir ikke eksisterende bookinger automatisk oppdatert. Kontakt SAS på chat, og be dem oppdatere booking med EBG status.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er alltid litt "fuzz" akkurat i perioden rundt statusskifte.. Men har aldri hørt om at de må endre navn på selve EB-kontoen til oe..
     
  4. MisterOlsen

    MisterOlsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Og når jeg har en flygning med LH senere - må jeg da ta kontakt med LH for å få oppdatert statusen?
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Det bør være nok at få ændret til EBG i den oprindelige booking...
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Du må få endret status i Amadeus, uten at det burde ha noe med navn å gjøre. Gullmailen eller 05400 burde være behjelpelige med dette.
     
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Eller ta opp bookingen på LH sin side og endre EB statusen din der :)
     
  8. MisterOlsen

    MisterOlsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Nå har jeg fått ordnet SAS.
    Måtte sende mail til gullmailen deres for å fikse opp i det :)

    Lufthansa er derimot litt mer tungt.
    Jeg har endret EB statusen i bookingen der, men det funker fortsatt ikke.
    Har ringt de, men det later til at de ikke får det til.. Meh!
     
  9. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Oppdater kortet ditt på innsjekksautomat når du reiser, så skal det bli riktig i systemet hos Lufthansen også.
     
  10. MisterOlsen

    MisterOlsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Da har jeg nettopp fått oppklart dette med LH. Det er kjøpt i en bookingklasse som ikke inkluderer dette,selvom jeg har gullkort i *G :-/
     
    Last edited: 14. aug 2015
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke velge sete på billigste 4-5-6 bookingklassene hos lufthansa dessverre.
    Du får uansett lounge og FastTrack

    Setevalg er ingen *G gode :(
     
  12. MisterOlsen

    MisterOlsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hipphipp! Rekker iallfall loungen i Oslo. Vet ikke om jeg rekker den i FRA med kun en time connection + at jeg skal til TLV. Må vel møte i god tid før flyet går - det er vel noe ekstra sjekker der?
     

Del denne siden