Hei, har blitt oppgradert til EBG. SAS sier det tar 72 timer før det går igjennom i alle systemene dems, noe det nå har gjort. Har en upcoming SAS flight i slutten av august, så tenkte jeg skulle få booket meg nødutgangseter t/r på denne. Når jeg går inn på bookingen, så får jeg det ikke til - det kommer opp at det koster 99 kr pr sete pr vei. Når jeg så kontakter SAS igjen sier de at de må forandre navnet på EB-kontoen min fra Ø til Oe, og dette tar nye 48 timer før går igjennom. Fikk ikke noe klart svar hvorfor de måtte forandre navnet mitt. Uansett, noen som har noen peiling på hvorfor det måtte bli slik? Og tar det vanligvis så lang tid?
Tipper det fordi bookingen din ikke har rett EB status. Selv om du går opp ett medlemsnivå så blir ikke eksisterende bookinger automatisk oppdatert. Kontakt SAS på chat, og be dem oppdatere booking med EBG status.
Er alltid litt "fuzz" akkurat i perioden rundt statusskifte.. Men har aldri hørt om at de må endre navn på selve EB-kontoen til oe..
Du må få endret status i Amadeus, uten at det burde ha noe med navn å gjøre. Gullmailen eller 05400 burde være behjelpelige med dette.
Nå har jeg fått ordnet SAS. Måtte sende mail til gullmailen deres for å fikse opp i det Lufthansa er derimot litt mer tungt. Jeg har endret EB statusen i bookingen der, men det funker fortsatt ikke. Har ringt de, men det later til at de ikke får det til.. Meh!
Oppdater kortet ditt på innsjekksautomat når du reiser, så skal det bli riktig i systemet hos Lufthansen også.
Da har jeg nettopp fått oppklart dette med LH. Det er kjøpt i en bookingklasse som ikke inkluderer dette,selvom jeg har gullkort i *G :-/
Du får ikke velge sete på billigste 4-5-6 bookingklassene hos lufthansa dessverre. Du får uansett lounge og FastTrack Setevalg er ingen *G gode
Hipphipp! Rekker iallfall loungen i Oslo. Vet ikke om jeg rekker den i FRA med kun en time connection + at jeg skal til TLV. Må vel møte i god tid før flyet går - det er vel noe ekstra sjekker der?