Eurobonuspoeng og 2xCT

Tråd i 'Bonushjelp' startet av SMA, 11. juli 2016.

  1. SMA

    SMA Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei dere.
    Jeg er ny her og vender meg hit i håp om å nyte godt av all erfaring som finnes her.
    Det jeg lurer på er nemlig om mitt ønske i det hele tatt er mulig å gjennomføre.

    Jeg en realtivt hyppig bruker av AmEx Eurobouns Platinum. I alle fall hyppig nok til at det tikker inn en CT i året. Foreløpig har jeg ikke benyttet meg av dette, men nå har jeg i teorien 2 gyldige CT. En opptjent i fjor, og en i år. Jeg er klar over at jeg ikke kan benytte to samtidig, men jeg skal jo kunne gi bort både poeng og CT ved å kjøpe en reise for en annen, f.eks. min kone ?

    Spørsmålet er egentlig om det kan være mulig å få til en L/H reise for 4 stk i business e.l? Altså for både kone og barn?
    Er tilgjengeligheten såpass?
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bruke CT på andre sp dere kan reise 2+2. Tilgjengeligheten er jo et annet spørsmål, men litt avhengig av reisemål så er ikke 4 seter i business umulig.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    4 stk blir utfordrende om dere skal på samme flighter. En mulighet er å splitte opp i 2 på first og 2 på business. For at det skal være tilgjengelige billetter hele veien vil jeg anbefale å booke 330 dager før, når plassene slippes. Jeg klarte å få booket 3 stk på first slik, og det var visst uvanlig å klare.
    Om du ikke har erfaring med å lete opp segmenter og ikke ønsker å investere tid i å lære, ville jeg vurdert å betale noen for å lete opp routinger, er flere amerikanske tilbydere som er flinke til dette.
     
  4. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Har klart å skaffe 4 business seter til/fra Florida med Lufthansa flere ganger...så det er ingen umulighet. På mange ruter slipper de 8+ seter 119 dager i forveien. De slipper seter helt frem til avreisedag, spørs på tilgjengelighet selvfølgelig. Man må sjekke hver eneste dag.
    Når planlegger dere å reise da?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kikket for ikke så lenge siden og det var overraskende mange muligheter bl.a. til Sør-Amerika. Fant også tur/retur Sydney. Enten alt i C eller med et segment i Y.
     
    RoadKing liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Sommerruter? Det er jo vinter der nede.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
    Jeg kikket på muligheten for å feire nyttår.
    Dvs avreise tidlig romjul og retur tidlig januar:)

    Spesielt Avianca var gunstig, sikkert pga LHR-BOG som hadde 4 seter.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden