Tror ikke det er slutten, nei. Men kan hende de enten venter litt til trafikken er mer normal igjen eller satser mindre på Norge.
Vil tro dette har med saken og gjøre: https://e24.no/naeringsliv/i/nAvg3J/luftfartstilsynet-wizz-air-maa-foelge-norsk-arbeidsmiljoelov De fant ut at de må forholde seg til Norske regeler hvis de har base her.
For en gangs skyld interessante innspill i kommentarfeltet. Ja, de skal inspiseres av Luftfartstilsynet (LT), men når arbeidsavtalen(e) er i moderlandet og rotasjonen er 3 mnd, så vil det jo være midlertidige arbeidsforhold innenriks. Svært interessant å se hvordan LT vil tolke regelverket, samt om de får innsyn i arbeidsavtalene.
3 måneders regelen gjelder alle land innenfor EØS, så jobber du mer enn 3 måneder i hvilket som helst EØS land så regnes det som midlertidig, da er du fritatt loven i det landet i forhold til rapportering. Det er jo denne regelen jeg anvender meg av nå nede i sola så den kan jo slå positivt ut, men i wizzair sitt tilfelle så gir denne paragrafen rom for å operere under radaren for arbeidstilsynet dessverre. Egentlig så håper jeg at vi får bukt med at dette selskapet skal misbruke denne unntaksparagrafen i grunn.