Expedia +Gold - Erfaringer? Fordeler? How to use?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av TElg78, 18. juli 2017.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ute på MR aka to drunk to drive? :D
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Behøver ikke være på MR for å være på en snurr ;)
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    True true! Er godt på vei alt :p
     
    lMartin liker dette
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kva er forskjelen på eit hotell merka med upload_2017-12-9_16-24-44.png og eit hotell som berre har upload_2017-12-9_16-25-11.png ? Eller for å spørje på ein annan måte; kva fortel ikonet upload_2017-12-9_16-25-47.png meg?
     
  5. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    445
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Stuttfeiten liker dette
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Eg la ikkje merke til det i svart/kvitt når eg leita (ikkje at eg kan skryte på meg at eg var grundig). :)
     
  7. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Bra tråden kom opp igjen.

    Jeg og en jeg til vanlig bor sammen med, er på tur til Munchen. Bestilte som VIP Gold gjennom Expedia, på et VIP Gold hotell.

    Fordeler på turen som VIP Gold er gratis WiFi og 20% avslag på overpriset frokost. Ingen oppgradering av rom eller andre perks.

    Billigere og bedre å kjøpe frokost på byen, så denne gangen var det ikke noen fordel å benytte VIP Gold hotell fremfor andre hotell.
     
    Pepeu liker dette
  8. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Da er det jo fint å bruke surfjeset på spm om hvordan innsjekking var. Greit å markere at det gjerne kan være noe konkret verdi i å legge bookingene sine gjennom Expedia.
     
  9. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, men innsjekkingen var bra, og vi hadde i utgangspunktet bestilt høyeste romkategori. Jeg ga surefjes på innsjekk i London en gang, og det ble mye "føzz" i etterkant, så som god Nordmann tar man til takke med det man får, og gir ut smilefjes i øst og vest :)
     
  10. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har gitt surefjes og ikke hørt det spøtt i etterkant. Tipper oppfølgingen er rimelig vilkårlig.
     
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,396
    Likes mottatt:
    3,334
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk akkurat mail om at helgens booking utløser en flaske vin som Gold Benefit. Er det random hva man får? Har tidligere forstått at det skal være oppgraderinger etc, eller kan det komme i tillegg?
     
  12. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Tror det er mer "kan" være, hvis de har ledig. Men man kan jo vise forventninger litt med emoji'ene om man vil være litt unorsk (kravstor).
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,843
    Likes mottatt:
    2,413
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bodd på flere VIP+ hoteller og ikke merket noe forskjell. Så er ganske random. Ingen Gold-recognition ved innsjekk heller, så usikker på om staff i det hele tatt er klar over hvem som er gull, eller får opptrening i det.
     
  14. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres litt skuffende ut. Bestillte nå VIP+ hotell på AKL for å kunne bruke 2x mine poeng i kroner (ble en veldig rimelig natt^^). Blir spennende å se om jeg får noe.
     
  15. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilt VIP+ hotell her i Oslo til 6. januar, så det er krabbeavstand hjem etter kjole og hvitt-fylla.
    Spent på å se hva Grims Grenka disker opp med av goodies!

    Surfjes eller smileyfjes, tbc.



    (Har EKSTREMT lave forvetninger)
     
  16. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Sendte mail i morges med forespørsel om tidlig innsjekk og sen utsjekk, samt hva som ligger +VIP-access statusen deres, da erfaringen er at det er høyst variabelt om de som jobber overhodet er informert av egen ledelse om at de er et +VIP-hotell.

    Så langt respons med tilbud om sen utsjekk til kr 100 ekstra pr time, og ingen respons av +VIP-tilbudet.

    Ser for meg dette blir en mailrekke som til slutt går videre til Expedia selv. Går for "unorsk" håndtering...



    EDIT: Og der dro de seg glitrende inn igjen. Litt svikt i kommunikasjon, men oppgradert rom, samt resepsjonist som innrømmet å ha glemt at Expedia Gold har gratis utvidet innsjekk/utsjekk. Da skulle jo dette se bra ut, om han bare får lagt inn sen utsjekk. Tidlig innsjekk kan man jo forstå er litt vanskeligere å love 100% så lenge før.
     
    Last edited: 19. des 2017
  17. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hoho, fikk slik mail fra Expedia:
    expedia_vip.PNG
    "Gratis drikke for 2" var litt vagt, så hørte med gullsupport. Ingen der ante, men han jeg pratet med mente at ja da var det vel gratis drikke til oppholdet da, og måtte jeg betale for noe, så fikk jeg ta vare på kvitteringer og ta det mot dem som hadde skrevet det slik. Spenstig svar.

    Spurte for moro skyld hotellet også. Deres tolkning "en gratis ikke-alkohol drikke hver". Litt annerledes.

    Så er spm hvor evil jeg skal være da... ;)
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Etter denne tråden har jeg vurdert å flytte over til expedia fra hotels.com.
    Klarer dog ikke helt å bli klok på rabattene her.
    Man får 1 poeng per 4 krone man bruker på hotell.
    Booker man da for f.eks. 20000 kr får man 5000 poeng, kroneverdien er 1/14.
    Det betyr igjen 357.14 kr på vanlige hotell eller 714,29kr på vip+ hotel.

    Man får 30 % bonus på dette om man allerede er gull. hhvs, 464,29 og 928,57.
    Hotels.com gir da i motsetning 20000*0,0909 = 1818 kr

    Er det noe jeg har misforstått her ?
    viatrumf gir riktignok 9% trumf på expedia (akkurat nå) og 4,5% hotels.com med rewards, men selv ikke det avviket er tilstrekkelig for å dekke opp forskjellen.

    Setter pris på flere betraktninger her.
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Satan for noe griseri!!

    " Vi tar et gebyr på 45 NOK for hver natt du løser inn på siden vår."
    Hotels.com krever altså at du bruker deres app for å booke rewardsnetter..
    Men jeg heller forstatt på hotels her om ingne kan overbevise meg om noe annet.. Er på vei til å booke 18 netter totalt så gold+ blir det "instant".. Har egentlig ventet på dette, men nå er jeg jammen meg ikke sikker på om det gir mening uansett..
     
  20. WilliamGjersvik

    WilliamGjersvik Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Expedia har jo mulighet for poeng på leiebiler også, mulig dere erfarne bonusjegere kan double-dippe der? Selv fikk jeg en bil i 5 dager på AGP for 350 kr gjennom Expedia, ingen andre var i nærheten av den prisen...
     

Del denne siden