Expedia +Gold - Erfaringer? Fordeler? How to use?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av TElg78, 18. juli 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer jo, men det gjør ikke at verdien av hotellnetter øker.
    Jeg føler meg relativt mye mer komfortabel på å beholde hotels.com akkurat nå... Så får vi se hva som skjer ved neste korsvei tror jeg....
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje prøvd hotels sitt reward system, men er gold+ hos expedia. Det er litt tilfeldig med vip+, men når det slår til så er det bra oppgraderinger og tilbod. Det viktigste for meg er at det gjer bra trumfbonus, og eg treng eurobonuspoeng!
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    En irriterende greie er at jeg alltid har fått høy sats og i tillegg rewards.
    Siste hotell jeg nå booket fikk jeg ikke det.. Og jeg er jo avhengig av å få poeng :)
    Siste 5 bookinger har gitt, 7,2% 5.6% 7.2% 6.4%, men i går 4.8% :(
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har gått over til å bruke Expedia, da jeg føler at mer EB-poeng fra viatrumf er mer verdt for meg enn gratisnettene fra hotels.com. det er selvfølgelig min subjektive mening, og andre kan ha andre meninger. Jeg har forøvrig tre rewards-netter hos Hotels Jeg må få brukt opp.. Og her ligger kanskje noe av kjernen for meg: jeg får ikke trumf/eb-poeng for bonusnetter.. :p
     
    lMartin liker dette
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare meg som ganske konsekvent får mer Trumf enn det ViaTrumf selv reklamerer med gjennom Expedia? Fikk 12,1% nå på siste booking, skulle vel vært 9,5?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ikke dumt :D
    Har ikke sjekket nå i det siste, men det skal jeg jaggu gjøre!
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, sjå det varierte. Ligg mellom 9,1 og 11,5% hos meg...
     
  8. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært innom Expedia, men gått tilbake til Hotels.com. Grunnen til dette er flere negative opplevelser hvor Expedia har oppgitt en pris, som jeg har betalt. Så kommer det en ekstraregning på "avgifter" når man skal sjekke ut. Det virker som de spekulerer i dette, for å fremstå konkurransedyktige. Det verste eksempelet var i N.Y. sist, hvor hotellet vartet opp med en ekstraregning på "avgifter" som dro opp kostnaden med 50%.

    Hotels.com har jeg derimot brukt i flere år, uten å ha hatt lignende opplevelser. Oversiktelig og greit, bra med trumf-poeng og et system for gratisovernattinger som også er oversiktlig og ordentlig.

    Hverken Expedia eller hotels.com har vel i praksis særlig andre fordeler mht oppgradering etc.
     
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    hotels.com er jo Expedia det også og er jo svært ofte identisk på pris, så dette tror jeg kan være litt tilfeldig. Jeg har opplevd det du beskriver med lokale skatter og avgifter i tillegg når jeg booket via hotels.com (og forsåvidt andre bookingsider og direkte fra hotellet), men aldri fra Expedia. Jeg har alltid tenkt at dette hadde med å gjøre om lokale myndigheter tillot hotellene å kreve inn turistskatter ol. på forhånd.

    Jeg har aldri lagt merke til det tidligere, men da jeg booket et hotell i går la jeg faktisk merke til at Expedia spesifiserer i ordrebekreftelsen hvilke avgifter som må betales lokalt.

    Skjermbilde.JPG
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilte noen netter på hotels.com her om dagen. Det har dukket opp på Viatrumf med 4,8%. Hadde tenkt til å ta det uten rewards, men man har jo ikke lengre noe valg om det? https://viatrumf.no/cashback/trumfhotels-no

    Apropos Expedia-poeng. Hos meg er de verdt ca 7 øre poenget.
    Screen Shot 2018-01-24 at 10.32.32.png
     
    Last edited: 24. jan 2018
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    De 4 siste bookingene:
    10,79%
    9,59%
    9,19%
    11,19%

    Den siste var på en bestilling på nesten 25000,-, så det er jeg godt fornøyd med :cool:
     
  12. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøvde Expedia for første gang nå med Viatrumf og fikk også 11,19%, så nå sliter jeg med å bestemme meg om jeg skal fortsette med Hotels.com og samle rewardsnetter eller ikke.

    Kanskje vi alle skal stoppe med Hotels.com i et par uker for å se om de setter opp prosentsatsen med Rewards igjen? :)
     
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har byttet til Expedia. Veldig fornøyd!
     
  14. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Ang. varierende Trumf % sats hos Expedia..
    Kan det tenkes at Trumf-beløpet regnes fra totalsummen av overnattingen inkludert skatter&avgifter men i ViaTrumf-oversikten så vises beløpet eks skattee? Og da at skatter&avgifter varierer fra hotell/by/land?
     
  15. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke i mitt tilfelle. Der vises beløpet i Viatrumf inklusive skatter.

    Jeg bestilte fra expedia.no, vet ikke om det blir annerledes hvis man bestiller fra .com f.eks. Tenkte å gjøre det neste gang siden Tripit insisterer på engelske reisebekreftelser og det er ikke mulig å endre språk fra expedia.no
     
  16. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fundert på dette selv, men Viatrumf fører deg til .no, har noen testet om man fortsatt får bonusen om man endrer til .com?
    Har også irritert meg over at Tripit ikke klarer legge inn expedia-bekreftelser.
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig rart. Hadde ein booking i oslo, og då fekk eg 9,2% viatrumf, men no har eg ein booking i Las Vegas, der Expedia prisen eks resort avgift er 3988, og det er ført 4540 som grunnlag i viatrumt, og 11, 2% trumf av dette beløpet. Klarer ikkje sjå noko samanheng
     
  18. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje det kan ha noe med valutaomregning å gjøre?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Du er inne på noe. Her er samme hotell kjøpt på Expedia og Hotels.com:

    Screen Shot 2018-01-24 at 16.34.07.png

    Expedia har pris inkludert skatter og avgifter, Hotels.com er nøyaktig uten skatter og avgifter. I tillegg har Hotels.com bestemt at jeg vil ha rewards.
     
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Så faktisk følgende på Expedia siden nå:
    Want double Expedia+ points? Book with the App!

    Link
     

Del denne siden