Expedia +Gold - Erfaringer? Fordeler? How to use?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av TElg78, 18. juli 2017.

  1. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og min kone har booket VIP+ Hotel Gracery Shinjuku, Tokyo. Vi reiser på tirsdag og har fått mail fra Expedia ang. forhåndsbekreftet VIP+ fordeler.

    Sen utsjekk er OK, men det beste er at vi får "Free beverage for 1". Har et dilemma her. Skal jeg sende kone og få henne "brisen og god" tilbake, eller skal jeg utnytte fordelen selv?

    Synes VIP+ Gold fordelene er litt billige fra Expedia. Forrige opphold fikk vi 20% avslag på frokost, og denne gang sen utsjekk og gratis drikke - som kan være alt fra velkomstdrink for en av oss, eller fri tilgang til minibar, for en av oss?
     
  2. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville sendt kona ;)

    Jeg vurderer dette hotellet selv og tar gjerne imot en liten anmeldelse av hotellet :)
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Her må man nyttemaksimere.
    Normalt vil man jo tro sett det er billigere og skjenke kona en deg, så dere er bedre tjent med å skjenke deg og betale for kona.
     
    drsyk, Petter B-C, Edin and 2 others like this.
  4. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Hotellet er rent og pent og nytt. Små rom med lite oppbevaringsmuligheter gjør at man blir boende i en koffert. Superior dobbeltrom er på 20 kvm.

    Det sagt har hotellet veldig god beliggenhet i forhold til shopping og restauranter og metro. Det er et høyt bygg med Godzilla, så det er relativt lett å finne.

    Og for å ta med noen Expedia Gold erfaringer: Vi fikk altså 2 stk. gratis drikke. Men obs. obs. Kun "non-alcoholic" selvfølgelig. Fordelen var da egentlig 2 brus.
     
    Thomas123 liker dette
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk min første perk som Expedia Gold nå. Centerhotel Arnarhvoll i Reykjavik ga meg:

    Free late check-out (2 hour extension)
    Free spa access for 1 (per stay)

    Nå skal det sies at jeg har det største rommet de har, så noen romoppgradering er ikke mulig.
     
  6. henda

    henda Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Er dette noe man må claime ved innsjekk e.l.? Fikk mail om det samme fra Expedia i forkant av en feriereise i sommer, men hotellet sa ikke et ord om det ved innsjekk. Siden det var et lite hotell og vi skulle være en stund lot jeg være å si noe for å unngå å bli oppfattet som en smålig kranglefant.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Det er Tokyo:) Kvm koster i sentral deler av byen, så ikke forvent amerikanske hotellrom med mindre du virkelig vil betale, eller har status som gjør at du kan bli oppgradert.
     
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk det i London, men møtte selv spørre. Da ble det bobler på oss voksne og en mocktail til jentungen. I tillegg fikk vi oppgradert rom, så det var helt greit.
     
  9. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hva gold fordelen på hotels.com er «gratis drikke for 2»? Finner ingen informasjon om det, og ser for meg at det bare er tull, men noen som har erfaring med det?
     
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har fått to drikkebonger, to brus og to flasker vann på ulike plasser. Så det er gratis drikke for to:)
     
    Gabface liker dette
  11. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk to glass med musserende i London.
     
    ValdresBjarne and Gabface like this.
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    20% rabatt på spa på Kontokali Bay Resort & Spa på Korfu som Expedia gold.

    Tilbudskupongen var av tjukt papir/tynn papp med gullskrift og fungerte utmerket som drikkebrikke på glasbordet på altanen.
     
    EndreD, Adritri, Baldrick and 2 others like this.
  13. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Om oppholdet kostar mindre enn 450-500 kr pr natt, så tel det ikkje mot status. Huskar ikkje nøyaktig beløp, men det står spesifisert i T&C på Expedia.
     
    KVTL liker dette
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan booke for andre også, og det teller mot status!
     
    KVTL liker dette
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Saem Siemreap Hotel
    Expedia gull
    Rom booka: 2 x Standard
    Oppgradert til 2 x cabanarom ved bassenget pga Expedia status. :)

    Veldig bra hotell til ein veldig trivelig pris. Strålande service og personalet er heilt fantastisk.
    LRM_EXPORT_52996020344887_20181008_122843447.jpeg LRM_EXPORT_52997432350355_20181008_122844859.jpeg LRM_EXPORT_52998841202646_20181008_122846268.jpeg LRM_EXPORT_53000183134833_20181008_122847610.jpeg LRM_EXPORT_53001442540770_20181008_122848869.jpeg
     
    drsyk, jgroneng, Insomnia4u and 5 others like this.
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke akkurat for Expedia+ Gold men ett spørsmål med tanke på booking ved bruk av Expedia og Viatrumf:

    Kan jeg booke gjennom min Expedia bruker for familie uten at jeg skal bo med de? Eller er det noen restriksjoner her som det er ved mange andre fordelsprogram..?
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke skjønne at Expedia skal kreve at den som eier kontoen i reisebyrået også bor. Uansett har du vel mulighet til å registrere andre reisende? Har selv booket endel reiser og hotell for familie, uten at det har vært noe problem.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk oppgradert romkategori, så vi fikk to enkeltsenger på Hotell Lotte City i Seoul. Og 2 timer sen utsjekk. Noe som passet bra med tanke på reise videre.
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kjør på. Eg har booka for ei gruppe på 12 personer som budde saman med meg for to netter, og eg fekk alle expediapoeng etc på min konto. Vart også gull ut det året, då dette var rundt 20 januar!
    Eg har booka for andre med min expedia gold konto, og dei har då fått mine fordeler. Har også booka to rom samstundes, og då fekk begge fordeler
     

Del denne siden