Expedia +Gold - Erfaringer? Fordeler? How to use?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av TElg78, 18. juli 2017.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Da kjører jeg på. 0 problem å bruke mitt eget amex kort til betaling? Aldri blitt forespurt å legge frem kort på hoteller tidligere men må nå likevel spørre:)
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje noko negativ erfaring med det, men det er ikkje så ofte eg har gjort det. Uansett må ein fram med eige kort ved innsjekk.
     
    paramberg liker dette
  3. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Skal bo på to +vip hoteller de neste dagene. Har fått mail fra om siste, men ikke det jeg skal bo på fra søndag. Får man alltid denne mailen fem dager før?

    Detaljene der jeg fikk:

    Vi kan med glede bekrefte at Nest Hotel Incheon, et +VIP Access-hotell, vil tilby deg følgende fasiliteter:

    [​IMG] 15% beverage discount
    [​IMG] 10% off food
     
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Lite sidespor, men siden tråden handler om Expedia putter jeg den her.

    Var og så litt på hoteller i Las Vegas, og det er trolig den verste amerikanske byen av alle med tillegg for alt mulig, særlig gjelder dette resort fee som gjerne er mange hundrelapper pr natt.

    I dette eksempelet så jeg på et rimelig hotell på stripa, The Linq, for å komme innenfor budsjettrammene til jobben. (Jeg har sjekket med andre hoteller, og det er tilsvarende der.)

    Prisen ifølge expedia inkludert alle avgifter skulle være 5.111 kroner (bilde 1) Siden aldri noe i Las Vegas er inkludert alle avgifter, trykket jeg på i-knappen for å sjekke og joda, det inkluderer resortavgift på 2.047 kroner. (bilde 2). Wow, tenkte jeg, dette var jo rimelig.

    Men neida, bilde 3 viser at resortavgiften på nesten 2.047 kroner skal betales på hotellet og likevel kommer i tillegg. Jeg vet at jeg tidligere har oversett dette og bare har betalt, men denne gangen oppdaget jeg heldigvis det.

    En slik villedende prisopplysning som expedia her kan da umulig være lov?
    Linq.PNG Linq2.PNG Linq3.PNG
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Det var dårlig greier, mulig en bug? Da rabatt prisen er resortfeen ut ifra bilde 1.
    Hvis rommet er refundable så ville jeg booket og tatt kontakt med expedia etterpå for å sjekke hva som er tilfellet her.
     
    Shyneno liker dette
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke det er en bug. Jeg var i Vegas i vår, og da husker jeg at jeg reagerte på hvor mye jeg måtte betale på hotellet. Jeg sjekket da bestillingsbekreftelsen i ettertid og beløpet stemte og jeg slo meg til ro med det. I ettertid skjønner jeg at det trolig var akkurat samme "feil" da.
     
    Shyneno liker dette
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske så meh...

    Vi kan med glede bekrefte at Hotel Puerta América, et +VIP Access-hotell, vil tilby deg følgende fasiliteter:

    [​IMG] Free premium wifi
     
    Shyneno liker dette
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    Alt er ikke tapt :)
    Jeg har selv opplevd å få oppgradering, gratis middag, vin på rommet osv uten at det har vært forhåndsvarslet.
     
    democomputer liker dette
  9. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også opplevd oppgradering, drikke etc etter ankomst uten varsel i forkant.
     
  10. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Flyr disse hotellene ofte inn/ut av denne VIP+-samarbeidet? Lagt merke til hoteller som var VIP+ i Oslo, brått ved neste anledning ikke var det lenger.
     
  11. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Da er fasiten skrevet.
    Svarte på undersøkelsen fra expedia etter innsjekk. Var happy med det meste, men surt fjes til fordelene. Hotellet var ganske kjappe til å sende meg en melding og si at utvidet inn-/utsjekk og drinkvoucher skal være inkludert. Jeg bedyrer at intet ble tilbudt ved innsjekk. Hotellet tilbyr å ordne opp. Litt treg respons, men hadde tre dager her, så da ble det et par drikkebonger på meg.
    Beklageligvis var hotellet fullt, så ingen romoppgradering.

    K
     
    kepiblanc and Insomnia4u like this.
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant at det er så kjapp respons ved å svare på innsjekking. Jeg er gull men gidder aldri å svare på de mailene. Skal absolutt gjøre det neste gang når fordelene mangler. Noe det ofte gjør.
     
    democomputer liker dette
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Tok nettop ut 4 bonusnetter i Washington på The Fairfax at Washington Row. Noe som tømte min Expedia + konto.

    Vennlig epost om rom med utsikt, dvs fronten av hotellet ble bevart. Vi fikk også rom i øverste etasje etter ønske.

    Vann og internett var "gratis" noe jeg tror det er for alle.

    Men vi fikk 100$ per rom i gratis forbruk per opphold som gikk til frokost og drikke i baren. Vi gikk over den summen så ved utsjekk var jeg gledelig overrasket over at det ikke var noe å bry seg om, mellomlegget dekket hotellet.

    Hotellet forøvrig var greit vedlikehold og fint oppusset i lobby og fellesområder. Men ellers gult i alle varianter på rommene. Selv om de var vellholdt var det ikke moderne akkurat.
     
    Last edited: 23. mai 2019
    Flight Cancelled and RoadKing like this.
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Park Lane Hotel, New York

    Flott hotell, litt gammeldagse rom, men super lokasjon.

    Som Gold hos Expedia på et VIP+ skal man få oppgradering og noen ekstra fordeler.

    Fikk en flaske prosecco på rommet, men ingen oppgradering pga. at den romklassen som er identisk, men med «delvis bedre utsikt» var utsolgt. Skulle vi ha til neste romklasse eller bedre, måtte vi betale. Så det var bare tull!

    En bra ting med hotellet er «Hospitality Reception» mellom 17 og 19 hver dag, med gratis mat og drikke. Veldig fin utsikt over parken!
     
  15. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Klagde du på oppgraderingen i surveyen du får rett etterpå? Mange av disse hotellene pleier å være raske på oppfølgingen etter det. Plutselig fikk du oppgraderingen likevel :)
     
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Klagde, fikk et tullete svar om at de er opptatt av at kunde er fornøyd. Svarte igjen, men ikke fått noe svar etter det.

    Resepsjonen er elendig her, dessverre.
     
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er jeg litt småfrustrert. Jumeriah Frankfurt er Vip+Access hotel og jeg spurte dem hva jeg får som Expedia Gold her, de visste ikke og henviste til Expedia.
    Så jeg mailer Expedia som sa jeg måtte ringe dem. Jeg ringte Expedia som ikke kunne kunne noen oversikt over fordelene ved hotellet... ganske ubrukelige greier må jeg si. Enden på visa er at jeg gidder ikke bestille via Expedia, denne booker jeg gjennom en Virtuoso agent heller så jeg vet hva jeg kan forvente.
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    En Virtuoso-agent vil i de fleste tilfellene gruse Expedia, siden V-agentene ofte har personlig kontakt med endel hotell.

    Jeg har vært Expedia Gold et par år, og i forhold til alle andre hotellstatuser er det bare ett tullenivå med få/ingen reelle fordeler. Kanskje bortsett fra Scandic sitt "Third level" da, med god norsk jantelov-tankegang :)
     
    view liker dette
  19. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hurra(?):

    upload_2019-5-23_9-12-34.png

    Skal også sies at jeg får gratis frokost siden de pusser opp baren og resepsjonen og det ikke ble informert når jeg booket rommet. Så gjenstår det å se hva slags rom jeg får, sjekker inn imorgen. Er da selvfølgelig +Gold.
     
    NoLimit liker dette
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Sist booking for mitt vedkommende var Treasure Island i Las Vegas. Der ble jeg uoppfordret oppgradert til en stor suite med Strip view og fikk også tilbud om sen check-out. I tillegg meldte hun at jeg kunne bare ringe room service for "a complimentary bottle of champagne". Så av og til leverer Expedia Gold helt greit :)
     
    Jorge, Insomnia4u, lMartin and 5 others like this.

Del denne siden