Expedia +Gold - Erfaringer? Fordeler? How to use?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av TElg78, 18. juli 2017.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Er det Chamberlain I West Hollywood? Eller er jeg helt på jordet nå?
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Vi kan med glede bekrefte at The Augustin, et +VIP Access-hotell, vil tilby deg følgende fasiliteter:

    [​IMG] 50% off breakfast
    [​IMG] 1 Free beverage per person for 2 (once per stay)

    Fikk to bonger til drikke selv om jeg var alene på rommet. Ok frokost ned fra €18 til €9. Baren var tom for isbiter og hadde generelt et ganske labert utvalg så verdien av drikkebonger var ikke veldig høy. Ble ikke oppgradert.

    K
     
  3. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg glemte å skrive at det var i London! Så du er noen tidssoner unna ;)
     
    holmen liker dette
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Meget imponerende at hotellet har så gode fordeler!
     
    EndreD liker dette
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,982
    Likes mottatt:
    10,845
    Bonuspoeng:
    183
    Det beste var at jeg nesten ikke betalte noe for rommet i utgangspunktet. Jeg søkte kun etter en av de rimeligste. Brukte 3000 expediapoeng og måtte kun betale resort fee :)
     
    Insomnia4u liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Har bodd på begge, veldig fornøyd begge steder :)
     
    Kalsnes liker dette
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    9hotel Central oppgraderte meg fra det de kaller Club Room til det de kaller Suite, faktisk uten å si at de hadde gjort det ved innsjekk i det hele tatt - jeg bare la merke til at rommet mitt er et slikt det er bilde av under Suite på Expedia.

    Uansett er begge rommene ikke i nærheten av det man vanligvis kan forvente i forhold til navnene (ingen club, Suite er bare et vanlig hotellrom), men det var uansett opp et nivå så jeg er fornøyd.
     
    democomputer liker dette
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Vi kan med glede bekrefte at Hotel Le Plaza Brussels, et +VIP Access-hotell, vil tilby deg følgende fasiliteter:

    [​IMG] 1 Free beverage per person for 2 (once per stay)
    [​IMG] 20% off food and beverage (once per stay)


    Plaza i Brussel ikke så langt fra nordstasjonen. Gratis drikke gjaldt ikke sprit. Ble oppgradert uten at jeg la merke til det før hotellet gjorde meg oppmerksom på det etter at jeg huket av for "ingen oppgradering" i oppfølgingsmailen fra expedia.

    K
     
  9. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lenge før oppholdet pleier Expedia å sende ut disse e-postene hvor fordeler beskrives?
     
  10. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Fem dager de siste fire jeg sjekket.
    Det betyr at du ofte kan avbestille etter du får denne info, så om du drar til et sted med flere alternative +vip så kan du vurdere å booke flere og se hva de tilbyr.

    K
     
  11. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, Kalsnes

    Vi kan med glede bekrefte at Hotel Balestri, et +VIP Access-hotell, vil tilby deg følgende fasiliteter:

    [​IMG] 1 Free bottle of sparkling wine per stay

    Nå blir det fest i Firenze! Er det Champagne eller Martini Asti montro? Stay tuned!
     
    democomputer and holmen like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Hei Holmen!

    Vi kan med glede bekrefte at Titanic Gendarmenmarkt Berlin, et +VIP Access-hotell, vil tilby deg følgende fasiliteter:

    [​IMG] 10% off spa services
    [​IMG] 10% off dinner (once per room, per stay)

    Ikke så alt for mye å skryte av. Tviler på at jeg spiser på hotellet, og spa har jeg ikke tid til. :rolleyes:
     
    Kalsnes liker dette
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Fra i sommer (I tillegg fikk jeg oppgradering fra rom uten, til rom med balkong. Så jeg var ganske fornøyd i junivarmen):

    Hei, Jorge!

    Vi kan med glede bekrefte at 9hotel Central, et +VIP Access-hotell, vil tilby deg følgendefasiliteter:

    [​IMG] Free late check-out (2 hours later)
     
  14. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,982
    Likes mottatt:
    10,845
    Bonuspoeng:
    183
    Det er litt for ofte at det er det som er ekstra perks. Kan ikke huske sist gang jeg brukte spa på et hotell, så for meg er det ganske verdiløst. Og på ferie spiser jeg som oftest andre steder enn hotellet.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Det er i alle fall en nyttig ekstraservice. (Så lenge man ikke skal ha avreise tidlig uansett :rolleyes:)
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt spa på hotell, men da typisk sammen med kona. Gidder ikke bruke tid på det når jeg reiser alene. Og maten blir nok billigere et annet sted.
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg brukte den faktisk denne gangen fordi jeg og de jeg reiste med skulle spise lunsj før vi dro. Det var bare litt flaut da jeg kom tilbake og housekeeping hadde sittet i korridoren siden jeg dro og scrollet på mobilen o_O Forhåpentligvis fikk hun betalt for ekstra timer for det.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Får da inderlig håpe at hun fikk betalt ja. Men det må vi da bare regne med.
    Forøvrig så trengte hun da ikke å sitte i korridoren? :eek:
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Det var vel dårlig med pauserom på hotellet eller noe da.. Jeg vet ikke, men det var et lite hotell..
     
  20. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Ble litt uventet Expedia Gold i løpet av høsten, og bestilte et VIP access-hotell i New York (Kitano Hotel).

    Av fordeler knyttet til Expedia-statusen fikk jeg gratis Internett (som vi ikke får opp innloggingssiden til, men det er en annen sak), og gratis frokostkuponger hver dag for to personer. Disse lå inni en konvolutt merket med Expedia VIP Guest og navnet mitt under.

    Internetten bryr jeg meg ikke så mye om, da vi kjøpte datapakker som holder for vårt opphold, men greit nok.

    Frokosten koster i utgangspunktet $30 pr. person (halvparten for barn), så den var jo grei. Vi reiser derimot med to barn, så vi fikk byttet kupongene til å gjelde fire personer i to dager i stedet for to personer i fire dager.

    Vi kunne sånn sett kjøpt frokost til barna i restauranten, men jeg får meg bare ikke til å betale $15x2 for at de skal spise en halv skål med frokostblanding. :rolleyes:

    Alt i alt fornøyd med VIP access-fordelene, da jeg ikke hadde forventet noe spesielt her. Har hatt et par netter på et VIP Access-hotell i Nederland den siste tiden, og der var det ingenting å hente.
     
    drsyk and ChrisTW like this.

Del denne siden