ExpertFlyer - En liten introduksjon

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 06. april 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis de ikke er reservert, så kan du velge dem allerede i dag.. Da trenger du ikke seat alert?
     
    TJT liker dette
  2. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for raskt svar Holmen. Beklager dumt spørsmål, men hvordan kan jeg da få lagt opp alert slik at jeg får mail hvis det legges ut award seter?
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Se post 2 i denne tråden :cool:
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ett EF-spørsmål knyttet til Flight availability som jeg ikke har brukt noe særlig.
    Når det står f.eks. C6 D0 Z0 er det greit, det finnes 6 ledige i biz.
    Men hvis det står f.eks. C5 D5 Z1, er det da summen (11) som er ledige, eller er det 5, og som kan selges i ulike bill.klasser (med sine ulike regler)?
    Og gjelder svaret for alle selskaper?
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Det eneste man kan si sikkert utfra eksempelet ditt er at det er minst fem billetter til salgs i business-kabinen på nåværende tidspunkt. Dette trenger ikke nødvendigvis være ledige seter, da det ofte overbookes i de dyreste klassene.
     
    Storbaba liker dette
  6. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver og sette en flight alert for 2/1-21 fra Lhr med både Ana og SQ, for opp denne mld her:The flight details provided do not match any scheduled flight. ??
     
    Last edited: 01. febr 2020
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Spielhaug liker dette
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Det som er dumt med EF er at den kun søker 337dagar fram i tid. Det er ikkje altfor kurant når ein søker seter med f.eks NH i F.
    Vil dette bli betre tru i ny versjon?
     
  10. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke se at det er på lista over endringer. Pr. nå så er det i alle fall maks 337 dager også på betaversjonen. Har nå abonnementet mitt enn så lenge så kanskje man hopper over til AF når den tid kommer...
     
    snus_mumrikken liker dette
  11. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    335
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Et par spørsmål til EF som jeg håper noen kan hjelpe meg med;

    1. Når jeg søker på Award på f.eks 5 billetter så vil det i noen tilfeller komme opp resultater, men det står "no" på seats. Framfor de gangene det ikke kommer opp noe i det hele tatt, så har jeg da antatt at dette betyr at det er ledige billetter, men ikke det antallet jeg har søkt etter. Om jeg derimot endrer til 1 pers så kommer det fortsatt opp likt, og da lurer jeg på hvorfor den returnerer resultater i det hele tatt om det ikke er ledige plasser eller om det er noe jeg har misforstått.

    2. Litt i samme gate så søkte jeg etter 5 billetter med Swiss og fikk opp "yes". Når jeg derimot søker på 3 billetter så kommer den ikke opp en gang. Hva kan det skyldes?

    3. Er det ikke mulig å søke på Air Canada award? Har prøvd å legge inn bookingklasse I manuelt, men får da en feilmelding.

    På forhånd takk for hjelpen.
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bonusbilletter med Air Canada i september, det er innenriks i Canada.
     
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her, inneriks i mai/juni med Air Canada.
    Det var ei stund AF(under United) visste masse ledig over dammen, dette kunne ikkje Tallinn ei heller diamantmailen finne sjølv med fleire forsøk. Det som var inneriks låg under LifeMiles på AF og der stemte det bra.
     
  14. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    335
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    1) Det kan nok sikkert være riktig, selv om jeg ikke får det helt til å stemme heller, da jeg fikk tilbud om en haug med økonomialternativer da jeg ringte Tallin på datoer hvor det ikke kom opp noe resultat ved søk på "I" i EF. Er som sagt ny på EF, så vet ikke helt hvor nøyaktig den er, men det kan jo være en forklaring.

    2) Godt mulig. Spørmålet er jo da om det er de fem ledige som er bug'en, siden ikke Tallin virker å finne tilgjengeligheten.

    3) Her ser jeg av denne og svarene under at spørsmålet kanskje er misforstått litt. Jeg vet at AC har ute award-billetter for dem har jeg funnet andre steder (dog i mindre antall enn jeg søker etter), men jeg får ikke satt opp noe søk etter dem i EF og lurte på om det finnes en løsning for dette? AC sine business awards er ikke et alternativ, kun upgrades. Prøvde å legge inn "I" i "Other fare classes", men det returnerte kun en feilmelding.
     
  15. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg lurer på om noen her vet mer om denne problemstillingen rundt AC (ikke innenriks)?
    I EF får jeg nå denne feilmeldingen:
    Air Canada I/X award inventory is currently unavailable due to the variable award pricing of the new Aeroplan program. Please check the Air Canada website for award inventory

    På AF vises det ledighet i BIZ for Aeroplan, men ikke for EB, United eller LM. "Tallin" finner heller ikke disse setene.

    Har noen av dere erfaring/kunnskap på om setene som står på Aeroplan blir tilgjengelig for oss andre?
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
  18. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvor ofte Expertflyer søker etter ledige seter på Flight alerts? Reaktiverte et søk på en flyvning jeg vet har et ledige seter for flere timer siden, men får ikke varsel... får varsel på andre, så det er ikke noe galt med mailen...
     
  19. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen sett på "Seat Map" på SAS-flygninger i det siste? Etter at de gikk over til betaling for seter, vil jeg tro at det er mange som ikke velger sete. Jeg tenker at på både sas.no og Expertflyer, så fremstår fremtidige flyvninger som om de har mye lavere kabinfaktor?
     
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    679
    Likes mottatt:
    2,350
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter forsinket i FRA etter dagens trøbbel. Kan noen med EF-tilgang sjekke hvor mye ledig det er på MS786 FRA-CAI i dag?
     

Del denne siden