Expertflyer, korleis ser de bookningsgrad/overbooking av klasser?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ValdresBjarne, 25. febr 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ein liten tur til Alta i morgon med familien, 2 vaksne og 2 born for 21000 poeng i plus t/r! Men flyet ser temmelig fullt ut. Men eg klarer ikkje finne ut korleis ein ser om flyet er full(over)booka, eventuelt om go er overbooka på expertflyer?(Har kjøpt tilgang) Dette hadde også vore kjekt å kunne lese for eit par reiser over dammen seinare i år med omsyn til bid for upgrade bud. Nokon som kan forklare dette til ein novice? Det gjeld SK4546 OSL-ALF kl 12.15 26/2
    Ser også at midtsetene har block på seg, men tviler det er på grunn av min EBG status...
     
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan aldri vite om flyet er overbooket med mindre man har adgang til SAS sine interne systemer.
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    C0 pleier å være en god indikator på overbooking, eller hvis man får seqnr på boarding oss som er høyere enn antall seter på flyet. Men ja, helt sikker er man ikke uten å se SAS sine systemer.
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, då ser eg litt meir. Så dette:
    C0 D0 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E0 M0H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0
    betyr at flyet er fullt!
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Valgets kval, sitter på The Loft nå.

    Sk4746 har C0 og jeg seqnr 141 (på en 737-700), skal jeg da fortsatt sitte her og drikke rødvin eller stikker ned til gate og se om de har en overbookingsituasjon på gang.
     
    Xflipper liker dette
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Dro ned for å observere. Var siste man på, ingen overbooking, SAS’ algoritmer regnet riktig og vi dro med 3-4 ledige midtseter.
     
  7. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Er alltid noen som ikke dukker opp (av diverse grunner og om vinteren er det mye IRR). Personer som ikke møter opp har vært redningen mange ganger :p
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Avbestilte selv OSL-BRU morgen flighten 30 min før avgang, men er ganske fascinert av at folk sjekker inn og ikke møter opp.
     
  9. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Det som oftest skjer her er vel at de sjekker inn online eller i appen (ikke på flyplassen)?
     

Del denne siden