EY, stikk innom MEL ved leilighet!

Tråd i 'Reisebrev' startet av CrotchRocket, 17. jan 2017.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er billigst mulig måte å oppleve EY appartments? tilsvarende HKG - BKK for Emirates... kanskje til og med hvordan oppleve Singapore appartments?
     
  2. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er typisk norsk tankegang, jordnært og bra....mens det for folk fra en del andre land ville det ha vært " WTF! First class og så må jeg gå :eek: Hvor er kongestolen og de 4 bærerne?"
     
    mofser8 and FastLane like this.
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    OMG....hva har jeg gjort?

    Tok meg en rundtur, selvsagt iført pysj og med sjampis, hos allmuen i C-klasse. Det er jo tragisk hvor trangt det er.

    Jeg er ødelagt. Jeg trenger mange turer med DY for å komme nedpå igjen.
     
    drsyk, flying_all, animals and 29 others like this.
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du skal kjøpe billett er det AUH-BOM. Rundt 10k en vei. The Residence får du for rundt 28k på samme rute. Ca 3 timer airborne tid.

    IMG_1332.jpg

    De gangene jeg har fløyet EY F har det vært med AA poeng som jeg kjøpte da de hadde kampanje.
    Omregnet i kroner kostet LHR-AUH i EY F ca 9500,-
     
    Last edited: 19. jan 2017
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk samme følelsen da jeg på min første (men ikke siste) CT i F med "bare" LH til HKG tittet innom C-klasse i 380'en.. "Never looking back. Ever. Again."
     
    CrotchRocket and LN-FHU like this.
  6. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Det hender at @CrotchRocket går omkring som en vanlig mann...gammelt IF ord.

    Rart hvordan tid & sted gjør stor forskjell. Ser bare ikke for meg noen gå rundt med pysj & sjampis på en SVG-BGO flight... :) Strålende lesing!!
     
    mofser8 liker dette
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Kan
    Kanskje ikke billigst, men har du 300.000 EB poeng, så holder det til en t/r AUH.
    IMG_0204.jpg
     
    flying_all, Ursa and Fredrik81 like this.
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde vært digg om man kunne blåst en CT på dette her.
     
    Shyneno and Xflipper like this.
  9. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Det så ut til å være ganske allright i den loungen så sånn sett var det jo greit med en forsinkelse ;)
    God tur videre!
     
  10. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    The shower

    Rollebesetningen for AUH - MEL (planlagt flytid 14:10) så slik ut:
    IMG_0150.JPG

    Hovedpersonen, Mr. CrotchRocket, takket høflig nei til mer å drikke. "Gjør klar sengen, let's get airborne og snakkes om noen timer!", sa jeg, og gikk for å skifte til pysjamasen.

    "Dørene lukkes!"
    IMG_0195.JPG

    Litt mer om benken, eller er det en brisk, og hva er egentlig forskjellen?
    IMG_0153.JPG

    Den kan lett gjøres om til en seng med relativt god plass. Vil tippe rundt 90cm. Det var i hvert fall grei plass til en voksen. Reiser man sammen med noen så kan halve veggen mellom to leiligheter senkes. Hvilken halvdel av din reisepartner du vil se er opp til deg.

    Jeg reiste alene og var ikke videre klar for noe tettere dialog med naboen. Han satt barfot og spiste chips, med føttene henslengt på sin seng. Sikkert en verdensstjerne innen tennismiljøet. Australian Open, en Grand -Slam-turnering, pågår i Melbourne i disse dager. Min tenniserfaring er begrenset. Hardangervidda open reklameres det med i Eidfjord. Sikkert en del av Grand Slam-sirkuset den også.

    Noen har tidligere klaget på at sengen er for hard/firm. EY har derfor begynt med en ny overmadrass, sa kabinsjefen. Den var fortsatt relativt firm, men jeg liker det slik, så ikke noe problem for meg. Sov nesten hele 7 timer. Det var 5:30, eller noe sånn, remaining. Captain Massol skulle tydeligvis hente inn litt av forsinkelsen.

    Da jeg våknet hadde resten av borettslaget lukket dørene og det var ingen høylytt festing. Det er viktig å følge rutiner når man er på tur, så da begynner vi dagen med en kaffe og en dusj. Jepp, du leste riktig. Ikke en kattevask på et trangt toalett der blomsten på veggen er blitt forbedret bort (BA F, I'm looking at you), men en skikkelig dusj.

    Mens jeg inntok morgenkaffen i 'the lobby lounge', gjorde crewet room service i leiligheten og klargjorde dusjen.
    IMG_0206.jpg

    Syke satan så kult, og herlig, det var å dusje i 39 000 fots høyde. Få vasket seg skikkelig ren for all "F-smuss". Du vet, sånn Billecart-Salmon og portvinsøl, rester av ostesufflé, foie gras osv.
    529E0CFB-DCCA-4665-9A4E-03844FB4D481.jpg

    Følte meg som ny og testet, for første gang på turen, "plingeknappen". Det tok ikke lang tid:
    IMG_0193.JPG

    Etter å ha mannet meg opp med et par glass sjampis, og nok en Etihad steak sandwich, til frokost, bestemte jeg meg for en liten utforskning av maskinen.

    Nydusjet, iført pysj og med sjampisglass i hånden beveget jeg meg mot C-kabinen. One small step for man, a giant leap for F-pax. Målet var å se hvordan "the other half lives".

    Jeg var også, som jeg har beskrevet tidligere, litt besnæret av den Mecca pointer og prayer time info på IFE. Spurte kabinsjefen hvor de faktisk utfører disse handligene, og han nevnte et bønnerom "in the back". Ikke sikker på om jeg fant det, men så et avlukke med gardiner sånn halvveis ned i biz. Da orket jeg ikke mere av de uvaskede og skyndet meg hjem. Ned trappen, til eco, turte jeg ikke gå.

    Tilbrakte litt mer tid i loungen og kom i prat med en aussie som hadde fått courtesy upgrade fra biz til apartments. Da bør man være happy, men han var på vei hjem etter et siste besøk hos sin mor i Irland. Hørtes ut som hun lå for døden. Ikke noe lystig, oppbyggende, samtale mao., så jeg trakk meg tilbake til mine 3,7m2.
    IMG_0185.JPG

    Litt skriving på trip report, og vipps, så var det klart for middag. Chef Michael tok selv bestillingen. Han var litt bekymret for frokosten min tidligere:

    - "I didn't make it, I was on my break. How was it?"

    Jeg sa, som sant var, at den jeg fikk ut fra LHR var bedre. Det hadde med selve brødet å gjøre. Chef Michael sa det skyldtes noe halal-greier på det de fikk med ut fra AUH. Han virket litt beklemt. Virket som han ikke alltid fikk velge det han ville.

    Bestilte en suppe og en seabass akkompagnert av en Mersault. En meget god middag, og nydelig service.
    IMG_0197.JPG


    IMG_0198.JPG

    Før jeg visste ordet av det, var vi fremme

    IMG_0201.JPG
    IMG_0202.JPG
     
    Last edited: 20. jan 2017
    ordnetseg, CKe, jgroneng and 45 others like this.
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Leste "Inspired by inmate spaces ..." og begynte virkelig å lure et lite sekund. :confused::p
     
    TigerTravel and lMartin like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,584
    Bonuspoeng:
    293
  13. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ha, ha, ha... helt fantastisk... og rett og slett en uimotståelig presis beskrivelse av problemer vi har alt for lite av..
     
    Baldrick and CrotchRocket like this.
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke ord for hvor konge denne rapporten er! :D:)
     
    drsyk, Baldrick, Petter B-C and 2 others like this.
  15. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk skrevet!
    A giant leap for F-pax! Hilarious. Kjenner igjen den følelsen.
    Stikk innom denne cafeen i Melbourne:
    http://lavainbalaclava.com.au/
    Hils Irene fra meg og drikk verdens beste flat white.
     
    Last edited: 20. jan 2017
    CrotchRocket liker dette
  16. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo nesten like morro å lese som å være med på turen. Fy flate så bra. Super rapport. Takk så langt!
     
    CrotchRocket liker dette
  17. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Håbe ikkje det har skjedd noe med deg @CrotchRocket pga det grusomme som har skjedd i Melbourne i dag. Ta vare på deg sjøl.
     
    CrotchRocket liker dette
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    CrotchRocket liker dette
  19. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for det.

    Kommer til å kjøre en sammenlikning med LH og BA når reisen er over. Det gjenstår å se om wow-faktoren holder seg på returen. Man blir jo fort vant her i verden.
     
    Xflipper, RoadKing and OttoL like this.
  20. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Fantastisk rapport! Etihad Apartment er definitivt noe jeg må prøve en gang i løpet av livet!
     
    CrotchRocket liker dette
  21. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Herremin. Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde like dårlige venner og ikke minst, dårlig samboer.
     
    FFlyer and CrotchRocket like this.
  22. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Dette skulle være fokus på EY, og ikke så mye MEL i seg selv, men nå klarer jeg ikke holde meg lengre:

    IDES, restaurant i Collingwood, Melbourne. Merk dere navnet, pansett båten og helikopter. Bare dra hit før det blir umulig å få bord.

    IMG_0237.JPG
     
    Last edited: 22. jan 2017

Del denne siden