Få bonusbilletter ledig med SAS i september. Tilfeldig?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av indahla, 07. febr 2018.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sitter å kikker på ulike bonusbilletter (long haul) med SAS og legger merke til at det er veldig få billetter tilgjengelig i september (og forsåvidt oktober). I november og desember finnes det flere.

Er dette tilfeldig eller er det en annen grunn?

TomF66 liker dette
  2. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fordi at da har alle vi andre her booket opp bonusbilletter for å ta med familen på høstferie ;)

EDIT: Har forresten en t/r OSL-CPH-ORD 22.09 - 04.10 som jeg kommer til å avbestille hvis det er interesse for å plukke den opp hvis det blir ledig igjen. (fikk plass til alle på Miami ruten)

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Men høstferien varer jo ikke hele september... :)

TomF66 liker dette
  4. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Litt ekstra uker før.....og litt ekstra uker etterpå ....og vipps ;)

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Så det er ikke tilfeldig? Er det dårlig tidspunkt å forsøke å finne billetter eller kommer det kanskje noe mer når vi nærmer oss?

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Er ute etter SFO, LAX eller NRT (i "verste fall" EWR).

7. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er nok helt tilfeldig. Har også skjønt at SFO/LAX er vanskelig å finne ledige award-tickets til. Generelle anbefalinger sier vel at du bør være på utkikk 330 dager før utreise og at eventuelle restbilletter kan bli tilgjengelig fra 90 dager og frem til utreise.

8. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, og min erfaring er at det åpnes vel så masse veldig nærme avreise, fremfor 330 dager før - og det gir vel mening hvis de ikke får solgt plassene på annet vis

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    330 dager burde tilsi starten av januar 2019. Jeg finner ingen billetter etter 8/12-18 (borte 0-10 dager, 1 C billett).

10. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det altså ingen tilgjengelig billetter på nåværende tidspunkt. Dette er ikke veldig uvanlig, det er lav tilgjengelighet og høy etterspørsel.

11. Travelmate

Travelmate Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    September er også travel med firmareiser, kick-offs, jobbreiser når høsten er skikkelig i gang etter sommerferien etc, Har mange kunder som reiser mye i september, så SAS har sikkert historiske tall som viser godt belegg i september. Høstferien spres over minst tre uker rundt om i landet.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Kanskje jeg må fremskynde eller skyve på turen...

13. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Det kom en update forrige mandag som gjorde at det bli mindre award billetter ledig i des 2018 / jan 2019. Før denne oppdateringen så var de billetter til MIA i hele desember og også noen på retur i januar (i GO/Plus riktignok). Men nå ser det ut som det er en hard blokkering på at det ikke er noe award IC etter 14 des 2018.

14. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk booket familien på C på poeng til MIA 19.des, å venter nå på at poengreiser skal dukke opp i jan.2019. Når du sier hard blokkering, vil det da ikke dukke opp bonus reiser, eller er det bare en forsinkelse på når de blir lagt ut? Hvor så du den update'n ?

15. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fulgt med omtrent hver dag i jan/feb og så det var mye award ledig helt frem til månedsskifte jan/feb, da ble alt etter 14 des borte.

16. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, merkelig. Fulgt med hver dag jeg også, men så aldri noe ledig MIA-(CPH)OSL i Jan. Dog søkte jeg bare en vei som kanskje er grunnen

17. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok riktig. Det var kun OSL->MIA som hadde kommet opp i Januar før det ble "stengt".

Palg82 liker dette

Del denne siden