Jeg sitter å kikker på ulike bonusbilletter (long haul) med SAS og legger merke til at det er veldig få billetter tilgjengelig i september (og forsåvidt oktober). I november og desember finnes det flere. Er dette tilfeldig eller er det en annen grunn?
Det er fordi at da har alle vi andre her booket opp bonusbilletter for å ta med familen på høstferie EDIT: Har forresten en t/r OSL-CPH-ORD 22.09 - 04.10 som jeg kommer til å avbestille hvis det er interesse for å plukke den opp hvis det blir ledig igjen. (fikk plass til alle på Miami ruten)
Så det er ikke tilfeldig? Er det dårlig tidspunkt å forsøke å finne billetter eller kommer det kanskje noe mer når vi nærmer oss?
Dette er nok helt tilfeldig. Har også skjønt at SFO/LAX er vanskelig å finne ledige award-tickets til. Generelle anbefalinger sier vel at du bør være på utkikk 330 dager før utreise og at eventuelle restbilletter kan bli tilgjengelig fra 90 dager og frem til utreise.
Ja, og min erfaring er at det åpnes vel så masse veldig nærme avreise, fremfor 330 dager før - og det gir vel mening hvis de ikke får solgt plassene på annet vis
330 dager burde tilsi starten av januar 2019. Jeg finner ingen billetter etter 8/12-18 (borte 0-10 dager, 1 C billett).
Da er det altså ingen tilgjengelig billetter på nåværende tidspunkt. Dette er ikke veldig uvanlig, det er lav tilgjengelighet og høy etterspørsel.
September er også travel med firmareiser, kick-offs, jobbreiser når høsten er skikkelig i gang etter sommerferien etc, Har mange kunder som reiser mye i september, så SAS har sikkert historiske tall som viser godt belegg i september. Høstferien spres over minst tre uker rundt om i landet.
Det kom en update forrige mandag som gjorde at det bli mindre award billetter ledig i des 2018 / jan 2019. Før denne oppdateringen så var de billetter til MIA i hele desember og også noen på retur i januar (i GO/Plus riktignok). Men nå ser det ut som det er en hard blokkering på at det ikke er noe award IC etter 14 des 2018.
Jeg fikk booket familien på C på poeng til MIA 19.des, å venter nå på at poengreiser skal dukke opp i jan.2019. Når du sier hard blokkering, vil det da ikke dukke opp bonus reiser, eller er det bare en forsinkelse på når de blir lagt ut? Hvor så du den update'n ?
Jeg har fulgt med omtrent hver dag i jan/feb og så det var mye award ledig helt frem til månedsskifte jan/feb, da ble alt etter 14 des borte.
Ok, merkelig. Fulgt med hver dag jeg også, men så aldri noe ledig MIA-(CPH)OSL i Jan. Dog søkte jeg bare en vei som kanskje er grunnen