Får ikke opp booking hos Turkish

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Nemo, 18. juli 2019.

  1. Nemo

    Nemo Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vett hvordan man kan finne PNR-kode hos Turkish? ...

    Har prøvd med både Ref.nummer fra sas, og e-ticket nmr uten hell. Kundeservice hos SAS sier de ikke finner noe codeshare.
     
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Med fare for å slå inn åpne dører:
    Det er ikke sikkert at du får se en bestilling hos Turkish airlines med mindre du faktisk skal fly med dem (noe jeg regner med at du skal).

    Spørsmålet er hvorfor du ønsker å få opp din bestilling akkurat på hjemmesidene til Turkish? Har du bestilt en Companion Ticket hos SAS og ønsker å velge sete? Da kan du kanskje få gjort akkurat det på classic-sidene til SAS (https://classic.sas.no/).

    Beklager dersom jeg ikke har svart på det du spurte om :)
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Send mail til [email protected] så får du pnr nr som de har på bookingen din. Det er ett annet pnr nr enn det du har hvis du har bestilt CT billett/sas.no
     
    Kaffen, polarexpressen, Malmo and 2 others like this.
  4. Nemo

    Nemo Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Mange takk!
     
  5. Nemo

    Nemo Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Ønsker og reservere seter, og noe ekstra mat. Har kjøpt billetter via SAS.no, men får ikke opp bookingen hos Turkish. Skal prøve mailen @paramberg opplyste.
     
    Kristian liker dette
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har CT billett og får ikke booket selv på Turkish. Enda jeg har PNR og ticket nr. Står når jeg logger inn via Turkish at setevalg ikke er tilgjengelig. Prøv https://classic.sas.se/misc/services/mina-bokningar/ for å booke sete :) Det har funket for meg. Eller via Thai sin nettside (Har en TG flight, så fikk velge sete også via dems sin nettside) :)
     
  7. Nemo

    Nemo Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3

    Ingen hell der heller ... Vi får se om de svarer på mail! Takker for hjelpen :D:D
     
    paramberg liker dette
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    De svarer raskt :D
     
  9. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lyktes igår med samme problem som deg, hadde bestilt en star award reise med SQ, TK, LH, SAS og fikk ikke booket sete med TK. Classic SAS fikset saken, men jeg fikk og et nytt PNR nummer fra TK (sendte mail til dem først).
     
    Shyneno liker dette
  10. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan gjorde du det da? Når jeg går inn på classic sas står det bare at jeg må endre navn for å forandre bookingen. Ingen mulighet til å velge sete. Har vært i kontakt med turkish på epost flere ganger og det er plent umulig å få reservert to midtseter sammen. Jeg har også etterspurt baby bassinet i ig med vi reiser med baby, dette aner de ikke om flyet har en gang...
     
  11. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.
    Her er hvordan jeg får tilgang: https://classic.sas.no
    Ikke navngitt.png
    Screen Shot 07-19-19 at 05.38 PM.PNG
    Ikke navngitt 1.png Screen Shot 07-19-19 at 05.40 PM.PNG
     
    Nemo and Shyneno like this.
  12. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er på reise med Turkish nå, brukte 2 CT’er for å fly familien til Phuket hvor vi koser oss i dette øyeblikk. Jeg fant mitt Turkish booking nummer med Checkmytrip appen, men hjalp ikke inne på nettsidene til TK. Etter tips her inne brukte jeg classic.sas.no til å velge seter. Var litt rart da ene CT bookingen viste at alle B-setene var opptatt, mens den andre viste helt åpen kabin, men fikk valgt de setene vi ønsket. Det vi også opplevde var at de måtte manuelt boarde oss i København da vi hadde SAS boarding pass, og måtte også få nye boarding pass i loungen for å få tilgang. Men alt ordnet seg, super service hele veien :)
     
    Sonictravel and Nemo like this.
  13. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplever litt "rot" rundt setereservasjon med Turkish. Jeg gjorde som tipset om over og kontaktet George Dragos Balmus pr e-post og han ordnet opp.

    På sas.no og "mine reservasjoner" har vi fått de riktige setene (som Balmus bekreftet).

    På classic.sas.no vises vårt gamle setevalg før Balmus ordnet opp. Dette avviker fra setereservasjonene som vises på sas.no. Og vi får ikke endret seter her (knappen for dette mangler).

    https://classic.sas.se/misc/services/mina-bokningar/ vises vårt gamle setevalg før Balmus ordnet opp. Men her er det funksjonalitet for å endre setene selv. Dog er det som kjent begrenset med seter som er tilgjengelig da reisen er mer enn 100 dager unna.

    Når jeg prøver å logge inn på Turkish sine sider får jeg ikke sett eller endret noe. Siden det har vært gjort noen mindre justeringer av flytider virker det som at de ikke tillater meg å gjøre noen seteendringer. På mobilen får jeg feilmelding om å kontakte kundeservice siden flytider er justert og den viser meg ikke bookingen. På web kommer det en uforklarlig feilmelding men bookingen vises - dog med ett segment som mangler (DPS-SIN). Ser i mailen fra Balmus at dette segmentet er oppført med koden ARNK*.

    Siden alt er bekreftet og OK på SAS sine sider er jeg ikke bekymret men synes det hele er litt rotete. Skyldes det at Turkish ikke er i Amadeus eller noe slikt?

    Alle gode forklaringer og spekulasjoner mottas med takk!

    PS: Vår reiser er:
    OSL-IST (TK)
    IST-DPS (TK)
    DPS-SIN (SQ)
    SIN-IST (SQ)
    IST-OSL (TK)

    *"Arrival Unknown" I følge Google
     
    Last edited: 22. okt 2019
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,623
    Likes mottatt:
    34,797
    Bonuspoeng:
    293
    Er i samme situasjon med en flyvning IST-MEX. Konstatere at vi nok er booket inn på riktige seter av George, og ser at våre nye seter er blokkerte når jeg gjør dummybooking. Under 100 dager igjen, uten at jeg kan forklare hvorfor så stresser jeg ikke med det. Uansett hvilke seter vi faktisk får vil vi sitte på gode seter i kabinen:)
     
    Sonictravel and Cforoe like this.

Del denne siden