Første søndag i 25

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av stekus, 05. jan 2025 kl 05:53.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Salzburg

Her finnes en liten lounge og fast track når man som senator reiser i LH Eco. Større lounge når man kommer seg til FRA.

Gleder meg til reisen videre, skal innom ZHR og fly direkte til TOS med Edelweiss. Kjekt å prøve nye selskap, og stikke innom Swiss loungen også før ferien er over

IMG-20250105-WA0000.jpeg

2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Reisen begynner spennende, er visst store problemer med været i Frankfurt så vi har fått en seinere slot til landing der og står på bakken i Salzburg og venter. Aktuelt 45 min forsinket, men kan visst bli mer, ifølge piloten. Spørs om det blir så mye lounge på meg i Frankfurt da. Neste fly står klart der.

Ønsker alle som skal innom Frankfurt idag en god reisedag.

3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,697
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra trikken på vei til Jernbanetorget.

Årets første flyvninger står på programmet i dag. OSL-AMS-(RUH)-DMM med SAS og KLM. Blir premiere på lounge på meg på AMS også, så det kan jo bli gøy.

Ha en strålende søndag!

4. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,506
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Kigali. Blir lounge-premiere på meg også etterhvert i dag. Pearl lounge. Den får helt OK anmeldelser. Uansett en overgang tilbake fra å blant annet hilse på han karen her.
    IMG_3633.jpeg

5. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,705
    Bonuspoeng:
    183
    Lite eksotisk å melde fra Porsgrunn i dag.

Det er meldt opptil 40 cm snø neste to døgn, og det kan jo være spennende.

Fikk prøvestarta snøfreseren, og den virka.

Bring it on

6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,697
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bli spennende det her .. Første fly er 2,5 timer forsinket og jeg har 2t55m på AMS.
    IMG_6105.jpeg

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,165
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden.
    Storbyferien nærmer seg slutten, men det er sikkert greit å komme seg hjem før snøværet setter igang..

Kveld nr to med bråkemusikk var om mulig enda bedre enn kveld nr en. Så vi koste oss stort!

Skal få med meg lunsj med en kompis før avreise fra storbyen, og en middag hos mor på veien hjem.

De neste to dagene blir det hjemmekontor, så jeg slipper å ferdes på veiene sammen med resten av Østlandet. (Og vi vet jo alle at folk ikke er så veldig flinke til å kjøre bil når det er mye snø og vær...)

Ha en fin en!

8. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,697
    Bonuspoeng:
    183
    Og der ble ny tid justert til 11.30, så da skal det nok gå greit. Rekker muligens også en tur innom loungen på AMS.

haifinn, snus_mumrikken and Eddie47 like this.
  9. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,630
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Det er stuelounge og veldig få eksotiske syn i dag. Men det kan jo forandre seg. Skal i hvertfall til TRD om 56 dager, da er det VM og sikkert muligheter for å se litt av hvert.

Ha en fin søndag!

10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,630
    Bonuspoeng:
    183
    Håper du rekker Edelweiss. Veldig fin service, i hvertfall foran gardinen.

11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger greit an, tror jeg. Blir bak gardinen, så ikke ut som det gikk å bruke senator voucher for å oppgradere denne.

For øvrig noe forsinket ut fra FRA fordi vi manglet crew.

Purser fra Salzburg hadde mye arbeid med å hilse på alle senatorer, men siden vi sto omtrent en time på bakken tok han en runde med padde og hilste på alle personlig. Hva legger man egentlig i tilbudet om å gi beskjed hvis man trenger noe? Kommer ikke på noe jeg kunne ønsket meg i ECO som dem gir meg uten videre?

Ololsen, Berlioz and Flyingdutchman like this.
  12. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra et snøfylt Bergen. Helgen har gått til snømåking og kaffedrikking, så ble ikke så rolig som jeg ønsket før reisesesongen sparkes i gang.

T-2 Første jobbreise.
    [Et par flere reiser]
    T-25 USA

Ha en flyvende en!

13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,889
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra godstolen!

Det blir en siste runde med snømåking før jeg pakker ferdig kofferten og setter kurs mot TRD. Håper på at alt går smidig, virker som snøen og vinden har gitt seg. Kun i underkant av to timer for å bytte fly til EZE. Blir godt å komme inni varmen.
    Ellers har jeg bestilt en blåtur til fruen og meg selv i mars, hun kommer til å få hints som vil få henne til å tenke at vi skal til Paris, men det skal vi altså ikke. Det finnes andre bye med tårn og elvepromenader…

Ha en herlig søndag!

14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Nådde ZHR med en halv time til overs for loungen, i stedet for to timer. Hadde på forhånd bestemt meg for å stikke innom Swiss alpine loungen fordi dem ikke slapp meg inn som star gold når jeg reiste med SAS. Burde kanskje valgt senator loungen i stedet for siden jeg var litt sulten med begrenset tid. Men alpine har en finere utsikt enn senator loungen, så ville nok valgt den igjen, om jeg må slå ihjel en del tid.

Ledig nabosete på Edelweiss, er det random flaks, eller SEN på boardingkortet som har fikset det?

15. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,355
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag, då skal straks damene opp monsterbakken og ein sjølv er ferdigtrent. Skibaggen er klar, så får vel pakke snart, sjølv om ikkje avreise til LHR er før tirsdag så er det litt som skal med. Håpar det ikkje blir kaos... Men reiser ikkje vidare til HND før onsdag kveld så slik sett har eg god tid, men planen var jo at eg skulle få litt tid i London.

Trur du at dei kan passe på baggen min på LHR ved over 24t layover? Eg gidder ikkje drasse med den inn til London på Elizabeth line.

Flymunda, holmen and Rscott like this.
  16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Aldeles flott opplevelse ombord hos Edelweiss. Anbefales!

Nå sitter jeg i Tromsø og ventet en halvtime på at bagasjebåndet starte opp. Blir lengre ventetid for hver gang man lander her? :eek:

Eddie47 liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,217
    Bonuspoeng:
    183
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,947
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke sant før det er rapportert. Rapport utbedes! :)

19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Kort minirapport:

Ante ikke hvor B gatene i ZHR er, det er et godt stykke å gå. B1-10 er buss gater. Kom omtrent midt i boardingen fra loungen. Nådde å se at SK til CPH skulle ha boarding på en av nabogatene.

Rett etter takeoff kom det beskjed om at nå starter straks servicen, i Eco må alkohol betales, ellers alt inkludert.

Så kom de en runde med gullfisker og kald drikke.

Rett før halvveis en potetsalat med grillede grønnsaker og en liten eplekake. Dertil varme brødskiver og smør, samt kalde og varm drikke. Nå var vi omtrent på høyde med CPH.

Så kom taxfree salgsvogna.

En halvtime før landing kom dem med vann til alle som ønsket seg det. Og rett før landing noen småe sveitsiske myke kaker, selvsagt med Edelweiss blomsten på.

Betjeningen ung, blid og hyggelig. Bra onboard entertainment via Wi-Fi. Hørte noen kjente barnesanger på sveitsisk tysk.

Har ikke nettilgang eller usb ladere. Ellers er jeg strålende fornøyd, mye bedre enn jeg tipper samme tur i SAS pluss ville vært. Flytid ca 3,5 timer. En anen ville kanskje savnet kjøtt og promille, men jeg må ikke ha de for å kose meg på tur.

20250105_142115.JPG 20250105_151758.JPG 20250105_155222.JPG 20250105_165955.JPG 20250105_170045.JPG

Preference, Upsaker, RoadKing and 3 others like this.
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,947
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for beskrivelsen :)

Del denne siden