Førstegangspost, spørsmål om Sølv/Gullstatus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Mph, 25. juli 2017.

  1. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Jeg kom akkurat ut i næringslivet og flyr betydelig mer enn tidligere. Antagelig mye mindre enn mange her inne, men jeg får ca 20 flyvninger i året bare fra jobb. De fleste av disse får jeg gjort via SAS.

    Jeg er nå akkurat blitt sølvmedlem, og har 11 flyvninger så langt. Måleperioden min er over i November, men jeg vurderer å legge inn høygir med mange MR (?) for å nå gull før den tid.

    Alternativet mitt er å reise masse neste periode, for å sørge for at jeg kommer meg opp på gull. Spørsmålet mitt er da som følger; er det verdt det å legge den ekstra innsatsen så tett opp til slutten av måleperioden?
     
    kiev and nonstop like this.
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Nei mener jeg . Kjøp gull her noe for 5 tusen +-.
    Hadde maks lagt 2-3 mr inn om jeg manglet det ;)
    Kjøper du gull nå så nær perioden din får du it denne og neste med gull
     
    Mph liker dette
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Litt avhengig av hvor du flyr og hvilken klasse du flyr.
    I Norge er ikke gull eller pluss egentlig nødvendig, men på utenlandsreiser er det kjekt med lounge og annet tilhørende. Så det spørs hva arbeidsgiver er villig til å betale.
    Jeg ville ikke satset såpass mye penger på dette selv, spesielt ikke på så kort varsel.
     
    Mph liker dette
  4. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hva mener du med kjøp gull her?
     
  5. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg flyr nok mest innenlands i norge, men også utenlands med jobb. Jeg vet jeg kommer til å reise mer både utenlands og innenlands fremover (med mindre jeg plutselig endrer jobb). Ønsker å dra nytte av de fordelene som følger gull/poeng når jeg skal foreta personlige reiser, men også fast track når jeg er på jobb!
     
    seppma liker dette
  6. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ta turene så opplever du litt på vegen. Å kjøpe gull av en diamantmedlem er litt som å kjøpe seg svømmeknappen ;-)
     
    Are liker dette
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mye ser du for deg at du uansett vil fly pr. år jobb/privat, longhaul/shorthaul øko/plus/business?

    Siden du ikke nevner det antar jeg for eksempelets skyld at du flyr 10 t/r i Go inneriks eller i Europa, da er du fremdeles et godt stykke fra å kvalifisere til gull. Og om arbeidsgiver betaler for brorparten av reisene dine vil jeg tro du uansett får dekket bedre mat i terminalen.

    Så skal man ikke undervurdere den irrasjonelle gleden med gull, som jeg selv fikk smake på første gang jeg kvalifiserte, og som jeg la alt for mye innsats i å kvalifisere for.

    Jeg vil nok uansett ventet til neste periode, med mindre du når november kommer plutselig er svært nær på legs eller poeng.
     
  8. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Det er et marked hvor de (Diamant) som har mulighet til å gi bort et gullkort selger det her inn. Er en egen tråd, se under Popular Discussions.
     
    CrotchRocket liker dette
  9. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og velkommen,

    Det kommer an på reisemønsteret ditt, skal du utenlands stiger verdien av gull betraktelig, innenlands er det mindre viktig.

    Jeg endte meg å jakte etter gullkortet og er i en lignende situasjon som deg hvor andre betaler halvparten av reisene mine, mens resten tar jeg helt privat. Når det er nevnt så liker jeg svært godt å reise rundt og har som mål å gjøre det mens jeg fortsatt har tilgang til ungdomsbillett, så gullkortet ble ganske oppnåelig.

    Når alt det er sagt, heng deg på et milagerun til LHR med folk her på forumet. Det er helt koko, men samtidig oppsummerer det essensen av forumet, galskap.
     
    kalleballer and TigerTravel like this.
  10. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jaha? Huh.. Endrer det min vanlige opptjeningsperiode når man gjør det slik? Følger jeg eventuelt perioden til diamanten? Diskvalifiserer det meg til noe sånn som Lifetime G?
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du følger din egen opptjeningsperiode. Så er denne snart over ville jeg ventet til ny periode før du eventuelt kjøper et kort.

    Edit: i følge SAS så teller ikke gavegull mot EBG4Life.
     
    TigerTravel liker dette
  12. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ringte du dem? :p
     
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,899
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal selvsagt ut og fly! Reis mest mulig i jakten på Gullkortet. Å kjøpe er jo en dårlig løsning i min verden. Da er det mye bedre å fly inn gullkortet på skikkelig vis:):cool:
     
  14. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Seconded. Gå for gull i neste periode. I løpet av sommeren blir det nok noen salg (følg med her på forumet). Kjøp noen Long Haul turer i pluss. Da får du Gull, gleden av å fly, og noen fine ferier med på kjøpet. :)
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mailet dem faktisk engang i tiden :cool:
     

Del denne siden