Førstereis i F - OSL-FRA-PEK-SIN-BKK-HND-FRA-OSL - hvordan skal dette gå?

Tråd i 'Reisebrev' startet av jvsandem, 20. okt 2019.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Nå snakket jeg om passasjerene. Selv om crewet består av godt voksne damer er de utrolig søte og hyggelige.
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Får man pysj på LH F ?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ja
     
    indahla liker dette
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det får du vel på F på alle selskaper? Min samling består foreløpig av 3 x TG og 2 x LH. Satser på å utvide samlingen etter hvert, men foreløpig er LH favoritten. Nå ble det skrevet i Asiana F tråden at man fortsatt får pysj der også, så da blir det å teste den i Desember :cool: (i tillegg til en ny TG)
     
    drsyk liker dette
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en prat med kineseren i nabosetet om dette. Herr Wong har vært HON i 15 år, han reiser 15+ ganger tur-retur PEK-FRA i F med LH i året og han var en av de 3 andre i bussen. Han var veldig misfornøyd med dette, og han kunne fortelle at på i en lukket gruppe utelukkende for asiatiske HON's var dette noe som ble diskutert heftig, og det var en del som hadde henvendt seg til LH med klar beskjed om at dette ikke er akseptabelt.

    Og jeg vil vel tro at LH lytter en smule til hva kunder som dette sier. 15 x tur retur i betalt F er tross alt noen kroner i kassa. Og han sa det ganske enkelt: Porsche is acceptable, but we prefer Mercedes S-class. VW bus are not acceptable at all.
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Og da var man i Kina gitt. Men det var laaaang kø i imigration, så jeg valgte rett og slett å gå via transfer international og rett i loungen til CA. Sovet dårlig så det frister rett og slett ikke å styre med noe inn i Kina osv. Ok, det blir nok en lang dag her i loungen, men skal nok få tiden til å gå. Det er noen hvilestoler her så jeg tenkte jeg skulle prøve å sove en time eller to.
     
    Avixlo, Earl, RoadKing and 6 others like this.
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Dronninga. Det er og blir et mektig og vakkert skue. :)
    ZZ0018.jpg

    Jeg hadde altså sete 3K.
    ZZ0020.jpg

    Det må dessverre sies at det virket noe småslitent. Panelet under vinduet var faktisk løst på toppen, og setet var en smule nedslitt, men det var absolutt levelig der.
    ZZ0019.jpg

    Push-back skjedde helt etter skjema, og da vi hadde blitt plassert i riktig retning så jeg rett ut på søsteren til det jeg selv satt på.
    ZZ0021.jpg

    Take-off var også omtrent på minuttet, neste stopp Peking. :)
     
    kjeeli, MadsVaHa, Kristian and 19 others like this.
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Menyer er populært har jeg skjønt, så her er denne flyvingens utvalg. Beklager dårlig kvalitet på bildene, men jeg duppet av rett etter take-off og da jeg våknet igjen var det bare leselyset og noe dempet belysning igjen. Jeg har forsøkt å justere litt i Photoshop så jeg håper det er leselig for de som er interessert.

    ZZ0022.jpg ZZ0023.jpg ZZ0024.jpg ZZ0025.jpg ZZ0026.jpg ZZ0027.jpg ZZ0028.jpg ZZ0029.jpg
     
    CKe, Avixlo, Earl and 5 others like this.
  9. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Du blir godt kjent i loungene da.
     
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Morgendagens flight fra SIN til BKK, der har jeg nå 12A men ser at 11F nå er åpnet, dvs bulk head. Problemet er jo at man da får en eller annen ved siden av seg. Kan jo være heldig og få en hyggelig dame der, men det kan jo også bli en gretten gammel gubbe.

    Bytte eller ikke bytte?
     
  11. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Da har den kanskje ikke så helt unge mannen fått duppet av et par timer og føler seg mye mer opplagt, så da kan han jo oppdatere med resten av turen FRA-PEK. :)

    Som tidligere nevnt i andre tråder hadde jeg aldri smakt ekte russisk kaviar, og jeg var veldig usikker på dette her, men hadde på forhånd bestemt meg for at jeg i det minste skulle prøve. Og joda, det var helt ok. Ikke noe jeg ville ha betalt i dyre dommer for, men helt greit så lenge det er innkludert. Jeg vil se 6 på en skala til 10. Vodkaen får derimot 7.
    ZZ0030.jpg

    Til forrett ble det hummer (7/10), noe greier laget av camembert (5/10) og høvlet black Angus (7/10).
    ZZ0031.jpg

    Og til hovedrett ble det selvfølgelig biff. Godt kjøtt, tilnærmet perfekt stekt med en veldig god saus og en puree av et eller annet som jeg ikke helt fikk med meg hva var, men den var også veldig god. Her blir det en sterk 8/10.

    Ble også anbefalt en chilensk rødvin til biffen, og den var også god. Nå er jeg ingen vin-mann, men den smakte så den får en 7/10.
    ZZ0032.jpg
    ZZ0033.jpg


    Så var det måltidets høydare, desserten. Jeg droppet osten (jeg vet, fy fy) og gikk for sjokoladeterten. Det er faktisk en av de bedre desserter jeg har spist, og jeg er veldig glad i nettopp desserter, så jeg må jeg slå til med 9/10.
    ZZ0034.jpg

    Etter maten ble så sengen gjort klar, og det var tid for å ta natta. Sov dessverre dårlig, det ble vel kanskje 3 timer totalt, så jeg var langtifra uthvilt da klokka ringte, men det får så være...
     
    kjeeli, Sekon, Kristian and 19 others like this.
  12. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble en ganske enkel frokost beståede av yoghurt, ananas og blåbær først, deretter eggerøre med bittelitt bacon. Og juice. 3 glass friskpresset appelsinjuice. Og en kopp te. :)
    ZZ0036.jpg ZZ0037.jpg

    Og så var vi sånn helt plutselig fremme i Peking, og der er jeg fremdeles. Men nå er det bare 1:35 til take-off i suite 3A på SQ807 til SIN. :D

    Noen andre som sto her da vi landet. ANA er klar til avgang mens resten står og hviler.
    ZZ0038.jpg
    Takk for følget så langt, det kommer mer. Får bare håpe at jeg ikke kjeder dere. :)
     
    kjeeli, Sekon, MadsVaHa and 21 others like this.
  13. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, hvor lang tid tar det sånn ca å komme seg igjennom transfer og til loungen? Har en liknenede rute om noen uker og en litt tight connection videre.
     
  14. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen fare for det, strålende så langt! :)

    At du gjør oss misunnelige derimot, er det vel en overhengende fare for...
     
    Kalsnes, Arvid1410 and Upsaker like this.
  15. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy via PEK i sommer, og for vår del tok det maks 15 min fra vi gikk ut av flyet til vi var inne i CA F loungen.
     
    CB1 liker dette
  16. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for bra reisebrev! Jeg besøkte FCT 3 oktober, badekaret var i ustand da også. Ikke imponerende at det fortsatt er ute av drift!
     
  17. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Q: Would you like some champage mr. Sandem?
    A: Yes please.
    Q: Krug or Dom Perignon?
    A: Yes please.

    20191022_115349.jpg
     
    kjeeli, Sekon, Kristian and 33 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er bra @jvsandem , bare fortsett som du stevner :)
     
  19. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Ny config? :)
     
  20. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Når man først flyr i ny suite må jo senga prøves selv om det bare er en kveldsflight, og det funker. Beste senga jeg har vært borti på et fly ihvertfall og jeg sov som en fornøyd baby et par timer.

    20191022_132039.jpg
     
    kjeeli, Sekon, Kristian and 33 others like this.

Del denne siden