Nå snakket jeg om passasjerene. Selv om crewet består av godt voksne damer er de utrolig søte og hyggelige.
Det får du vel på F på alle selskaper? Min samling består foreløpig av 3 x TG og 2 x LH. Satser på å utvide samlingen etter hvert, men foreløpig er LH favoritten. Nå ble det skrevet i Asiana F tråden at man fortsatt får pysj der også, så da blir det å teste den i Desember (i tillegg til en ny TG)
Hadde en prat med kineseren i nabosetet om dette. Herr Wong har vært HON i 15 år, han reiser 15+ ganger tur-retur PEK-FRA i F med LH i året og han var en av de 3 andre i bussen. Han var veldig misfornøyd med dette, og han kunne fortelle at på i en lukket gruppe utelukkende for asiatiske HON's var dette noe som ble diskutert heftig, og det var en del som hadde henvendt seg til LH med klar beskjed om at dette ikke er akseptabelt. Og jeg vil vel tro at LH lytter en smule til hva kunder som dette sier. 15 x tur retur i betalt F er tross alt noen kroner i kassa. Og han sa det ganske enkelt: Porsche is acceptable, but we prefer Mercedes S-class. VW bus are not acceptable at all.
Og da var man i Kina gitt. Men det var laaaang kø i imigration, så jeg valgte rett og slett å gå via transfer international og rett i loungen til CA. Sovet dårlig så det frister rett og slett ikke å styre med noe inn i Kina osv. Ok, det blir nok en lang dag her i loungen, men skal nok få tiden til å gå. Det er noen hvilestoler her så jeg tenkte jeg skulle prøve å sove en time eller to.
Dronninga. Det er og blir et mektig og vakkert skue. Jeg hadde altså sete 3K. Det må dessverre sies at det virket noe småslitent. Panelet under vinduet var faktisk løst på toppen, og setet var en smule nedslitt, men det var absolutt levelig der. Push-back skjedde helt etter skjema, og da vi hadde blitt plassert i riktig retning så jeg rett ut på søsteren til det jeg selv satt på. Take-off var også omtrent på minuttet, neste stopp Peking.
Menyer er populært har jeg skjønt, så her er denne flyvingens utvalg. Beklager dårlig kvalitet på bildene, men jeg duppet av rett etter take-off og da jeg våknet igjen var det bare leselyset og noe dempet belysning igjen. Jeg har forsøkt å justere litt i Photoshop så jeg håper det er leselig for de som er interessert.
Morgendagens flight fra SIN til BKK, der har jeg nå 12A men ser at 11F nå er åpnet, dvs bulk head. Problemet er jo at man da får en eller annen ved siden av seg. Kan jo være heldig og få en hyggelig dame der, men det kan jo også bli en gretten gammel gubbe. Bytte eller ikke bytte?
Da har den kanskje ikke så helt unge mannen fått duppet av et par timer og føler seg mye mer opplagt, så da kan han jo oppdatere med resten av turen FRA-PEK. Som tidligere nevnt i andre tråder hadde jeg aldri smakt ekte russisk kaviar, og jeg var veldig usikker på dette her, men hadde på forhånd bestemt meg for at jeg i det minste skulle prøve. Og joda, det var helt ok. Ikke noe jeg ville ha betalt i dyre dommer for, men helt greit så lenge det er innkludert. Jeg vil se 6 på en skala til 10. Vodkaen får derimot 7. Til forrett ble det hummer (7/10), noe greier laget av camembert (5/10) og høvlet black Angus (7/10). Og til hovedrett ble det selvfølgelig biff. Godt kjøtt, tilnærmet perfekt stekt med en veldig god saus og en puree av et eller annet som jeg ikke helt fikk med meg hva var, men den var også veldig god. Her blir det en sterk 8/10. Ble også anbefalt en chilensk rødvin til biffen, og den var også god. Nå er jeg ingen vin-mann, men den smakte så den får en 7/10. Så var det måltidets høydare, desserten. Jeg droppet osten (jeg vet, fy fy) og gikk for sjokoladeterten. Det er faktisk en av de bedre desserter jeg har spist, og jeg er veldig glad i nettopp desserter, så jeg må jeg slå til med 9/10. Etter maten ble så sengen gjort klar, og det var tid for å ta natta. Sov dessverre dårlig, det ble vel kanskje 3 timer totalt, så jeg var langtifra uthvilt da klokka ringte, men det får så være...
Det ble en ganske enkel frokost beståede av yoghurt, ananas og blåbær først, deretter eggerøre med bittelitt bacon. Og juice. 3 glass friskpresset appelsinjuice. Og en kopp te. Og så var vi sånn helt plutselig fremme i Peking, og der er jeg fremdeles. Men nå er det bare 1:35 til take-off i suite 3A på SQ807 til SIN. Noen andre som sto her da vi landet. ANA er klar til avgang mens resten står og hviler. Takk for følget så langt, det kommer mer. Får bare håpe at jeg ikke kjeder dere.
Hei, hvor lang tid tar det sånn ca å komme seg igjennom transfer og til loungen? Har en liknenede rute om noen uker og en litt tight connection videre.
Ingen fare for det, strålende så langt! At du gjør oss misunnelige derimot, er det vel en overhengende fare for...
Fløy via PEK i sommer, og for vår del tok det maks 15 min fra vi gikk ut av flyet til vi var inne i CA F loungen.
Takk for bra reisebrev! Jeg besøkte FCT 3 oktober, badekaret var i ustand da også. Ikke imponerende at det fortsatt er ute av drift!
Når man først flyr i ny suite må jo senga prøves selv om det bare er en kveldsflight, og det funker. Beste senga jeg har vært borti på et fly ihvertfall og jeg sov som en fornøyd baby et par timer.