Førstereis i F - OSL-FRA-PEK-SIN-BKK-HND-FRA-OSL - hvordan skal dette gå?

Tråd i 'Reisebrev' startet av jvsandem, 20. okt 2019.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange timer hadde du på flyplassen i PEK...? Hva brukte du tiden på egentlig? Hva synes du om loungen(e?)?
    Mange på forumet her som er snart i din posisjon..!;)
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må vel være så optimalt som det kan bli. Fantastisk booking. Kos deg! :)
     
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde 8 timer og planen var en tur ut av flyplassen bare for å faktisk ha vært i Kina, men jeg sov dårlig på flyet fra Frankfurt så jeg orket rett og slett ikke. Det ble et par timer soving i loungen, ellers ble det mest surfing, oppdatering her og litt mat. F-loungen var ok den, men langt fra Silverkris og LH Senator. Vil nok anbefale noe annet for de som ikke er like slitne som jeg var. :)
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Flight nummer 3 - PEK-SIN A380 Singapore Suites new config.

    Ja, jeg var heldig og fikk faktisk ny config på denne, og dette må rett og slett oppleves, det er ikke mulig å gi en fullverdig beskivelse av følelsen det er å fly på denne måten, men jeg skal da gjøre mitt beste. En ting er sikker, en såpass kort flyving som PEK-SIN er rett og slett altfor kort, men man tar det man får. :)

    Ok. Det er jo vedtatt og opplest at B747 er luftens dronning, men hva er da A380? Prinsessa? Kongen? Det er ihvertfall at mektig syn når hun står parkert på gate på denne måten.
    ZZ0039.jpg

    Og jeg må være helt ærlig, jeg tror ikke at det er mulig å fly så mye bedre enn dette. Det må være om man har med dama (eller gubben for de som har det) og får 2 kombinerte suiter slik at det blir en ekte dobbeltseng av det.
    ZZ0040.jpg

    Krug eller DomPa? DomPa eller Krug? Det er et så vanskelig valg at det bare er en ting å gjøre, ta begge. Noen som ser hvem som er hvem her?
    ZZ0041.jpg

    Sukk, it's a very hard life........ :D
    ZZ0042.jpg

    Og så begynte maset om mat igjen. Pokker heller, man rekker jo ikke engang å bli sulten mellom slagene her, så det ble ikke så mange retter denne gangen. Jeg nøyde meg med noe Satay til forrett. 7/10.
    ZZ0043.jpg

    Til hovedrett ble det igjen indrefileet, denne gangen med fløtegratinerte poteter og grønnsaker. Veldi godt kjøtt og ekstremt gode poteter. 9/10 gir jeg denne.
    ZZ0044.jpg

    Det er vanskelig å få tatt et skikkelig bilde av toalettet men her er et forsøk. Det er ihvertfall plass nok der inne.
    ZZ0045.jpg

    Til tross for at det var en ganske kort flight på under 6 timer måtte jo senga prøves, og dette var bra. God plass selv til en såpass kraftig kar som meg, og jeg som som en fornøyd baby et par timer. 10/10 uten tvil.
    ZZ0046.jpg
    Vel fremme i Singapore måtte jeg jo innom The Private room.
    ZZ0047.jpg

    Og der gikk det litt i ball for servitøren. Jeg var ikke spesielt sulten siden det jo bare var noen timer siden middagen, men gikk for en burger. Jeg er ikke så glad i alt mulig dilldall på burgeren så jeg ba om kun burger og ost, og det var det jeg fikk. Regnet jo med at han skjønte at jeg ville ha brødet også, men neida, her er det jeg fikk:
    ZZ0048.jpg

    Men pytt pytt, det var godt, og med brød hadde det nok blitt litt for mye.

    Natta tok jeg airside på Aerotel, helt greit med et enkeltrom der til 800 kroner for 9 timer, det eneste som er litt kjipt er at du må ut av rommet for å besøke toalett osv. Sto opp igjen 10:00 lokal tid og tok en svipptur inn til byen for å treffe et par gamle venner, og hadde egentlig planer om TRP igjen men det ble en litt lenger tur enn beregnet så med bare 2,5 time til avgang fant jeg ut at det var like greit å gå rett i loungen i T2 istedenfor. Det er tross alt et stykke fra TPR til T2, så da ble det sånn. Men jeg ble nå sendt rett i F-loungen her da. Ikke noe mat, har booket biff på flyet til BKK, men en øl og en Singapore sling ble det.

    Bilder av menyen på SQ807 kommer senere, nå må jeg i dusjen. :)
     
    kjeeli, Points4Fun, Misterix and 34 others like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,539
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
    veeegard, Lnbre, runese and 2 others like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Må ikke gjøre narr av lav karbo @holmen :rolleyes:

    SQ F ny config. Dette var saker!!!:)
     
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager et litt lenger opphold her nå, men jeg ankom Bangkok i rute, og den ene kofferten var borte. Den var blitt igjen i Singapore og ville komme på et senere fly, og den ville da bli kjørt rett til Pattaya, noe den også ble, 02:15 sto det en kar der med kofferten. Gikk så på en liten smell hos Kåres, klokka ble vel borti 06:00 før jeg fikk krabbet meg i seng, og jeg sov i 14 samfulle timer, så at en slik tur som dette tar på merket jeg der.

    Men la oss i første omgang fortsette der jeg slapp, da var jo løftet at bilder fra menyen på SQ807 skulle komme, og her er de.

    ZZ0049.jpg ZZ0050.jpg ZZ0051.jpg ZZ0052.jpg ZZ0053.jpg ZZ0054.jpg ZZ0055.jpg ZZ0056.jpg ZZ0057.jpg ZZ0058.jpg ZZ0059.jpg ZZ0060.jpg ZZ0061.jpg ZZ0062.jpg ZZ0063.jpg ZZ0064.jpg ZZ0066.jpg ZZ0067.jpg
     
    kjeeli, geddi, Earl and 14 others like this.
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Bare et lite stemningsbilde fra Jomtien Beach akkurat nå. Livet er ganske ok.

    20191025_154701.jpg
     
    kjeeli, RoadKing, AB69 and 15 others like this.
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    For ein fantastisk 'burger' :D

    Her veit herren å nyte livet!
     
    Eddie47 liker dette
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager å ha falt litt ut her, men lover å komme med det siste leg'et fra SIN til BKK iløpet av kvelden eller morgendagen sånn at jeg er ajour før mellomspillet til HKG. :)
     
    Eddie47, jgroneng and veeegard like this.
  11. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Da sitter jeg i 20A hos Emirates mellom BKK og HKG og det er på tide med en fortsettelse her.

    I Singapore har jeg noen venner som jeg traff på Oktoberfesten i München for 4 år siden. Vi er medlemmer av en reiseklubb med medlemmer fra mange land, dessverre ble denne klubben av lotteritilsynet i Norge ansett som et pyramidespill, og plutselig var den forbudt i Norge, som det eneste land i verden. Men samma det, jeg har firma i UK så jeg er fortsatt medlem.

    Rachel og Tim er to herlige mennesker, og når jeg hadde muligheten måtte jeg selvfølgelig inn til byen for å møte dem.

    ZZ0068.jpg

    Det ble en liten båttur, der jeg ble forklart litt om byens historie, noe som jo alltid er interessant. :)
    ZZ0069.jpg ZZ0070.jpg ZZ0071.jpg ZZ0072.jpg
    Her kan man vel si at gammelt møter nytt. The Fullerton med en historie tilbake til 1928 med Marina Bay Sands i bakgrunnen, rimelig store kontraster der. Skulle gjerne tatt et par netter begge steder, men det får bli senere en gang.
    ZZ0073.jpg
    Det ble også tid til en sen lunsj, inntatt på en fantastisk burger bar på kjøpesenteret nedenfor Sands.
    ZZ0074.jpg
     
    Last edited: 02. nov 2019
    kjeeli, Points4Fun, jgroneng and 8 others like this.
  12. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Så var det tilbake til flyplassen. Ble litt senere enn beregnet så selv om jeg kvelden før fikk beskjed om at jeg var velkomme til TPR også før avgang så droppet jeg det. Det er store avstander på Changi og jeg ville fått maks 45 minutter der så jeg så ikke helt vitsen.

    Det er mye blomster på Changi, og ifølge en hyggelig dame jeg spurte er det 12 menn og kvinner som jobber heltid utelukkende med vedlikeholde blandt annet disse fantastiske dekorasjonene.
    ZZ0075.jpg

    Flyet som tok meg fra SIN til BKK. Nå er det mulig at jeg banner i kjerka her, men for meg virket BIZ-setene her trangere enn de til SAS. Ikke at de var dårlige, men etter å ha hatt suite dagen før så var det littegranne skuffende.
    ZZ0076.jpg ZZ0077.jpg

    Søt dame de har på skjermen da. :p
    ZZ0078.jpg

    Flere fly som venter på å fylles med forventningsfulle reisende.
    ZZ0079.jpg

    Til forrett var det noe andebryst, greit nok men ikke helt meg. Sitronfromasjen derimot var virkelig en høydare. And 5/10, fromasj 9/10. Hvitløksbrød 7/10.
    ZZ0080.jpg

    Til hovedrett hadde jeg bestilt (surprise surprise) indrefileet. Ikke helt topp, en smule tørr men sausen var rett og slett nydelig så jeg gir hele hovedretten en sterk 8/10.
    ZZ0081.jpg
     
    kjeeli, Points4Fun, McBuljo and 13 others like this.
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Så var første del av denne rundturen over. En liten oppsummering så langt:

    FCT: Veldig bra. Har man mer enn 3 timer i FRA så er det etter min mening ingen grunn til ikke å tilbringe disse der. Nå fikk jeg ikke testa FCL, det får bli senere.

    LH F FRA-PEK: Veldig bra. Hyggelige damer, god mat og godt drikke. Selve senga virket noe slitt men var uansett god å ligge i selv for en noe korpulent person som meg. :p

    Flyplass og lounger i Peking: Jeg valge som tidligere skrevet å bli på flyplassen. Transitt gikk veldig greit, tok ca 3 minutter. F-loungen er slettes ikke ille, men ligger flere hakk under senatorloungene til LH og et par mil under Silverkriss F og TPR.

    SQ F PEK-SIN: Nå trakk jeg vinnerloddet siden det ble equipment change et par dager før jeg skulle dra, og jeg fikk ny config. Det kan vel kalles jackpot. I forhold til dette kan LH F ta seg en bolle, dette var rett og slett fantastisk. Bare det å ha en helt egen seng i tillegg til en fantastisk god stol gjør dette til en helt spesiell opplevelse. Må oppleves på en lenger rute en eller annen gang. :)

    TPR: Nå fikk jeg bare litt over en time der, så jeg har ikke noe grunnlag for å mene så veldig mye, men det jeg fikk med meg var veldig bra.

    SQ C SIN-BKK: Helt greit, men ikke noe spesielt.
     
    kjeeli, RoadKing, jgroneng and 9 others like this.
  14. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Så er det lørdag, og tid for et lite mellomspill til Hong Kong. Greit med en lite ferie fra ferien til Thailand. :)

    Flyr EK C med A380, og dette er bra. Ok, ikke F-bra men det beste jeg har opplevd i C så langt. Langt bedre enn SQ og også et par hakk opp fra SAS.

    Men la oss begynne med loungen til Emirates på BKK. Stor og passe lys, greit utvalg av drikke og 8-9 forskjellige varmretter samt diverse småretter betyr at her bør de fleste finne noe som smaker. Selv endte jeg opp med litt satay, litt kylling og litt ost. Det var litt for nærme frokost til at jeg orket så mye mat. Et par-tre glass Moet og et par GT'er toppet det hele.
    ZZ0090.jpg

    ZZ0091.jpg

    ZZ0082.jpg

    ZZ0083.jpg

    ZZ0084.jpg

    ZZ0085.jpg

    ZZ0086.jpg

    ZZ0087.jpg

    ZZ0088.jpg

    ZZ0089.jpg

    ZZ0092.jpg
     
    kjeeli, mathiasfe, Frink and 20 others like this.
  15. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk på en skikkelig smell med kraftig forkjølelse og halsbetennelse dagen etter hjemkomst så det har dessverre ikke vært ork til å fullføre her enda, men det kommer!!!
     
    Kristian, jgroneng and paramberg like this.
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, F livet kan være hardt :)
     
    RoadKing liker dette
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    For lite champis?
    ... eller cognac?
     
    RoadKing liker dette
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Av alle ting som ikke funker, så funker cognac best!
     
    RoadKing and Points4Fun like this.
  19. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper det er noe forderva GT ute og går? Fått servert GT med grønnsaker i?
     
    Eddie47 liker dette
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Agurk kan knekke hvemsomhelst...
     

Del denne siden