Joda, jada neida, skal tilbake til Mexico da. Og det er faktisk T-0 for min andre F flyvning med ANA noen sinne. Turen går fra London til Tokyo. Men først skal det gledes, soves og stresset litt. Også må jeg en tur til OSL og finne et SAS fly til herligheten.
Har klaget høyt og lenge over at det som for et år siden var en greit fin booking med 4xANA F til Chicago falt sakte fra hverandre. Covid, utsettelser og så utfordringen med flyplassbytte på TYO gjorde at jeg satt igjen med 2 F legg og 2 legg i gammel Polaris.
Jeg har ringt og ringt og bedt om å få byttet billetter når seter i C har kommet og gått. Men fått nei nei nei og tyväaaaaaar! Det er ikke en lovlig flyving. Og blitt tilbudt å bytte til Brussels Airlines helt hjem til Oslo.
I kveld kom det inn F sete som mulighet på returen. Bytte gammel Polaris ORD-HND med ORD-LAX med United first og så videre LAX-HND med ANA F. I tillegg til F ville dette bytte også gi meg 6 timer på HND og ikke 18 timer som planlagt med innlagt overnatting på flyplassen.
Og hva skjer? Joda, den hyggelige engelsktalende damen kan ikke bare bekrefte at setet er synlig for henne, men hun booker om, utsteder billetter, og velger 1F til meg som sete.
Jeg skjønner ingeting, og enda mindre når jeg er at booking, forandringen ligger synlig i United appen.
United har også byttet til Dreamliner med ny konfigurasjon på vei ut. Noen ganger smiler livet
Et lite skår i gleden er at hun også trekker 175k poeng. : Fordi jeg ikke har betalt noen poeng, i følge henne. Ser at jeg ble trukket 157.700 F en vei C hjem, dagen for den originale bookingen, for lenge lenge siden. Men den diskusjonen får jeg ta med SAS Gold eller noe sånt.
Ha en flott fredag alle sammen
Vis alt...