Dette er jo noe både sas og ana burde få tilbakemelding på. Hvis det er umulig å booke award tickets 3 min etter de blir frigitt, og det er samme konto/ip som snapper opp alle , er de nok medgjørelige på å stoppe praksisen. synes tidligere det var ok lett å finne ana C for én, men vanskelig for to. Nå er det jo bortimot umulig for én også
Enig. Bortimot umulig lenger å finne noe i F, og knapt noe interessant med C. Kombiner dette med at SAS/Amex tyter ut velkomstpoeng for kredittkort, og man er dømt til å havne i en situasjon med skuffede kunder. Mange skuffede kunder.
Situasjonen er vel i Japan som i Norge når det åpnet opp. Hvor mange milioner kunder hos ANA vil bruke opp poengene sine? Det er ikke flust med SAS eb biz reiser heller. Og det er det en naturlig forklaring på.
Det er ikke sikkert det er japanerne som tar disse setene. De får ikke lov til å å booke enveis med poeng hos ANA så de er nødt til å ha en gyldig retur for å få booket. Det må isåfall være med partnere på returen, siden ANA sine egne seter fra Europa til Japan ikke slippes før dagen etter. Og hvorfor forsvinner ikke setene til USA?
Godt poeng, men HND-ORD og NRT-ORD blir liggende. Kanskje Chicago ikke er like populær destinasjon som New York fra Japan. Ikke det at det hadde stoppet noen her på forumet Man kan alltids fly videre Der tar jeg jo faktisk feil.. reiser man vestover (evt. krysser datolinjen) så slippes jo billettene samme dag, siden man kommer fram på samme dato. Kanskje det er derfor vi har sett et nytt mønster denne uken? Det har blitt lagt ut seter i F som har forsvunnet i løpet av kort tid, men så dukker det opp et sete igjen natten etter for datoen som egentlig ble sluppet dagen før. De færreste vil jo faktisk snu i døra, så det er naturlig at folk endrer reisen i ettertid.
Det er to ledige first billetter på fra BKK - LHR 14.nov. Flytypen er visstnok Boeing 777-300ER. I følge Thai sine sider så tilbyr ikke de first på dette flyet. Kun royal silk? Vet noen hva som stemmer?
Hvor ble det av den andre tråden som omhandler tilgjengelighet av First Class? Bare jeg som ikke får åpnet den? https://insideflyer.no/forums/posts/474056/
Er det noen som har hatt suksess med booking av LH First i det siste? AF viste tidligere i dag 5 billetter ledig til FRA-BOS 25. november, men SAS fant ingenting når jeg ringte de.
Tippar dette skyldast dynamisk prising frå LH sin sin side. Kilde til dette, hadde ein prat med ein frå Canada. Han brukte sjølvsagt då Air Canada sitt program. Men også sjølvsagt andre program(OW etc) Han sa at etter pandemien så hadde award ticket blitt mykje dyrare, dette gjaldt også upgrade awards. Så har noko faktisk sjekka dette? Når det står F5 eller mindre også på AF, har nokon sjekka prisen i andre program? Så sammenligna med når seter blir slept for EB?
Jeg ringte kundeservice kl 00:55 i håp om å snappe opp NH F billett. Agenten gikk med på planen min om å søke på slaget kl 9 japansk tid (kl 1 i norge) og legge inn 1 stk i klasse O i min eksisterende booking. Billettene dukket opp som forventet, 2 stk F og 1 stk C, men på de 2-3 sekundene det tok agenten å reservere setet hadde noen andre tatt begge to.. Godt forsøk og god service fra SAS sin side, men synes det er utrolig kjedelig at vi i praksis ikke har sjanse her mot folk som bruker bonusprogrammer med bedre online selvbetjeningsløsninger. Som noen sikkert har scriptet også. 10 minutter etter jeg la på dukket det opp 1 stk F dagen før, men kundeservice stenger jo kl 1 så var ingenting jeg kunne gjøre. Hadde allerede heftet agenten flere minutter på overtid Alt var borte kl 7 i morges.
Bra jobbet. Men det er jo helt horribelt at det er umulig å få tak i de få billettene som finnes fordi de sannsynligvis blir booket av scripts