Det ser ikke ut til at det alltid står det samme som hos united. F eks BKK-LHR (TG) 28. juni er det 1 i F hos United, men 0 hos eurobonus dersom man sjekker hos awardfares..
Ja, faktisk. Ser det nå. Det stemmer også med https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/ som sier at TG kun er tilgjengelig fra 180 dager før for Aeroplan og Eurobonus. For LH har de ikke noe mer nøyaktig å gå på enn "det kan kanskje gå fra 14 dager før" vil jeg tro Det som er irriterende er at "estimated availability" i F ikke vises i det hele tatt når man filtrerer på FFP Eurobonus, så man må søke uten filter og så åpne hver enkelt treff for å sjekke om Awardfares tror det kan gå.
Sitter og følger LHR-BKK dag for dag frem mot avreise. Idag dukket det opp 2 seter på første klasse 13 desember (Feil dato for vår del). Jeg ringte inn for nysgjerrighetens skyld og agenten kunne bekrefte at 2 seter var tilgjengelige på denne datoen.
Dukket nettop opp retur for meg HND-LHR med ANA F. 19 desember. Syntes på United og Awardfares og forsvant etter booking.
Har jeg tilgang til SQ F loungen på LHR når jeg lander etter ANA F? Noen som kjenner til DEL og om det finnes noe sovemulighet der airside? 8 timer, og India krever vel visum osv, så sightseeing funker ikke selv om dette er på dagtid.
Du får ikke tilgang til SQ F med innkommende F. Visum kostet 705kr i 2019, så det er jo teoretisk mulig.
Er det noen med Experflyer abo som vil sjekke hvor mange seter som er ledige HND-FRA den 19 desember LH 717 eller noe sånt?
Tolkning: det er ekstremt liten sjanse for at EB får tilgang til et av disse setene. Muligens dagen før, men siden du allerede er på tur da så er det for sent.
I korte trekk betyr det at flyselskapet er villig til å selge inntil det antallet seter som står bak hver bokstav-klasse. Dette kan endre seg fra dag til dag og oftere, og de kan feks slutte å selge billetter i en rimelig business klasse hvis det plutselig dukker opp mange kjøpere av C/full pris business fares. Tallet er aldri høyere enn 9. Så det tallet tolkes som "9 eller flere". Og til sist: dette sier ingenting om hvor mange bonus seter som er tilgjengelige, det bestemmer flyselskapet helt uavhengig av disse tallene. Men det kan være nyttig å sjekke EF likevel, for når det som her kun er F2, kan du være rimelig trygg på at de ikke dukker opp som bonus seter. Ganske enkelt fordi dette betyr at de har solgt/fylt mesteparten av First allerede.
Noen som har kontroll på om ANA har til vane for å slippe F-billetter i siste liten tett opp til flyvningene slik som LH?
Ja, men det må være mange ledige seter for at de blir synlige for EuroBonus. Tror det rapporteres om minst 5 ledige(?). Og kun få dager før avreise.
Tydeligvis kan 9 dager før avreise være mulig nå: https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-281#post-479234 Men det er vel forsåvidt også få dager før avreise...
Alt er relativt ja. Trodde det var enda nærmere avgang, men 9 dager er ganske få i min bok. Men det er iallfall mulig!
Jeg fikk et sete sluppet ca 2 uker før. nå nylig. Men om det var en kansellering eller et slipp vet jeg ikke. Det meldes ikke om ANA F slipp på samme måte som LH F slipp for EB, og basert på egne nylige søk kommer det mindre ANA F ut før avreise en LH F. men ANA F er jo tilgjengelig 1 år fremover i tid, noe LH F ikke er.
Fikk nå booket en LH F. Har ringt inn morgen og ettermiddag de siste dagene da det har vært ledige kjøpe-billetter hos LH 5 for flere dager siden og ned til 3 ledige da jeg fikk napp. For fire dager siden viste det 2 billetter hos United men SAS kunne ikke se disse. Disse to billettene forsvant også fra United sin søkemotor tre dager i forveien og håpet sank drastisk. I går (julaften), kvelden to dager før dukket det opp to billetter hos United og jeg ringte inn sent på kvelden. I andre enden var det er mindre kompetent menneske som mente at jeg allerede hadde biz og at det var det høyeste å oppnå. Prøvde å forklare situasjonen, men da sa hun at dette var noe jeg måtte ta med Lufthansa sin kundeservice eller på flyplassen ved check-in (hun trodde jeg mente betalt upgrade). Ganske kritikkverdig kunnskapsnivå i grunn, men de kan gjerne unnskylde seg med at det var sent på kvelden på julaften Prøvde HUACA, men kom bare til samme kundebehandler. La på vel vitende om at man gjerne ikke får endret på billettene kortere enn 24 timer før avreise og at det gjerne var den sjansen. Ringte inn 09:00 sharp og møtte en meget oppegående svensk dame som fant 1 stk billett med en gang og lurt på om hun skulle søke opp andre strekk i samme slengen. Til meg fra SAS. God jul!. Bookingen viser billetten allerede, men venter nå på billettering som hun skulle få Eurobonus-avdelingen til å ordne med en gang.