F-RUTER SOM KAN BOOKES MED EUROBONUS (Anno 2022)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 12. sept 2021.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93

    Du nevner at HKG ikke krever visum, men ofte kan vel HKG bety mellomlanding på PEK. Er dette en kurant sak for nordmenn nå? Intet transittvisum kreves?
     

    Attached Files:

    • clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      10
    • clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      8
  2. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    I dette spesifikke tilfellet var det snakk om LH F fra Frankfurt, som normalt betyr uten mellomlandinger. De flyr ikke F til PEK, men skal jo begynne med F til PVG senere i Oktober, så da blir kanskje temaet aktuelt dersom det dukker opp mye F award space. Tror uansett man ikke trenger visum så lenge mellomlandingen er under 24 timer?
     
    alfa liker dette
  3. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Et tilleggsspørsmål: jeg så noen refererte til en nettside hvor man kunne betale noen for å finne bonusreiser for seg. Jeg har sett på oversikter over ulike Award Booking services, men klarer ikke å finne igjen hva som ble nevnt her. Noen som har noen tips?

    Vurderer forøvrig å gå ned til 2 F da jeg ser at det kanskje ikke er realistisk med 4 F (kanskje med unntak om man er villig til å bo i Frankfurt noen dager med risiko for at det ikek blir noe av). Når det er sagt så er vel kanskje også 2 F eller F i det hele tatt vanskelig i disse dager.

    Expertflyer ser forøvrig ut til å ha en dårlig dag i dag, får bare feilmelding når jeg søker.
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    Poengreiser og Chatflights er to slike, tror det kanskje finnes en tredje også..
     
  5. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Takk
    Takk! Tror det var en annen som var nevnt, mener den begynte på f... :-D

    Jeg prøver Poengreiser, men jeg ser at nå er det mange som skal ha bonusbilletter pga SAS går ut av *A..skulle vært noen uker tidligere uke, mine CT går ut i år så derfor jeg må bruke de nå, ikke på grunn av SAS..
     
    Last edited: 06. okt 2023
  6. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Chatflights, Flymedpoeng og Poengreise er de tre jeg vet om som tilbyr bookingtjenester. Sistnevnte er drevet av meg. Opplever helt vanvittig pågang nå, og har stor backlog. Når det kommer til F kan man ikke ha for store forventninger, man må være meget fleksibel og kunne reise på kort varsel.
    Tar meg tid til forumlesing de gangene søkemotorene kræsjer..
     
    Finnks and Trykkern like this.
  7. alfa

    alfa Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Da finner du nok en henvendelse fra meg der :)
     
    markus liker dette
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,433
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som kjenner mønsteret til Thai når det gjelder slipp av First Class?
    Slippes disse 'fast' 180 dager frem i tid på samme måte som biz og eco, og eventuelt hvor mange billetter?
    Pleier de å gi frislipp på billetter tett på avreise som LH, og er det erfaringsmessig oppnåelig med 2 personer i First med Thai?

    Mener å ha lest at man kan finne seter selv om de ikke nødvendigvis vises på United sitt søk. Et det slik at SAS har bedre tilgjengelighet?
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det slippes mye AI F på LHR BOM, men aldri mer enn ett sete. Ikke verdens beste omtaler å finne online, men hadde vært morsomt å prøve :) Noen som vet når retrofit skjer?
     
  10. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært litt ute av gamet en stund, så hva anses som beste strategi for å booke Lufthansa First for tiden? Jeg finner ledige billetter på aktuelle avganger i økonomi og ser at Lufthansa ganske konsekvent slipper First-seter 2-4 dager før avgang. På datoene jeg ser på er det fremdeles 5 seter til salgs i First, så det virker lovende.

    Er beste strategi å sitte stille i båten og vente på First, eller booke økonomi for å få kontroll på de korte strekkene (OSL-FRA) og deretter booke om når/hvis First slippes? Jeg _må_ heller ikke reise, det her er en ren bucketliste-ting, så eventuelle gebyrer for å booke økonomi må anses som tapt hvis First ikke blir ledig for jeg drar ikke på helgetur med LH økonomi
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,013
    Likes mottatt:
    33,212
    Bonuspoeng:
    293
    Tittet litt på Awardfares for en venn forrige dagen, og det ser ut til å være mange muligheter for LH F de neste dagene. Helt sikkert vet man imidlertid ikke før SAS agenten finner dem du viser til...
     
    Sykkelthor liker dette
  12. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det ser veldig lovende ut! Mina datoer er en håndfull uker frem i tid, så jeg ville mest unngå å havne i den ulykkelige situasjonen at det er ledig i First fra FRA uten noen måte å komme seg dit fra OSL (og evt funnet en passende retur på forhånd også).
     
    RoadKing liker dette
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    450kr er jo det du taper om du booker en *A booking og kansellerer. Hvis det er en grei sum å gamble med har du en grei strategi.

    Eventuelt om du finer biz reise til omtrent samme destinasjon/område som du vil. på aktuelle datoer. Da har du også en " resten av reisen" klar, og kan bare legge inn F leg og justere når de slippes.

    Men det utløsende er vel om du uansett vil på tur. eller kun vil reise om du finner en "perfekt" reise.

    Husk også at du mest sannsynlig hvis ikke får booket utreise og hjemreise på samme tidspunkt. Så du blir uansett stående i spagat med en F utreise og må jobbe med å finne en retur.
     
    Sykkelthor and vippern like this.
  14. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Alternativet hvis det ikke blir tur i First er å bli hjemme for å rive badet og starte oppussing, så jeg tenker at 2 x 450kr fort blir småpenger i den sammenhengen :D
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    HAHA, men da har du svaret. Hvis det finnes en god rute med realistisk destinasjon som det oftes slippes F til, så book og forbedre. Eller kanseller om det ikke blir en knall bra rauting. Og husk at om du flyr F til Nord amerika kan en alltid slenge seg på et fly mellom to amerikanske byer med United for å posisjonere seg.
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,453
    Bonuspoeng:
    293
    MØØØØØ!
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,249
    Bonuspoeng:
    293
    Fra Awarsfares CLT-MUC på lørdag 28.10, 6 seter ledig i FIRST
    awardfares.com/search?..;c:first;z:sas#
    [​IMG]
    Business

    One way
    Round Trip
    78K
    130K
    + 0 kr
    9 seats
    First

    One way
    Round Trip
    105K
    175K
    + 0 kr
    6 seats
    30 min ago
    SAS EuroBonus first class availability is estimated only
     
    Cumulus and milehigh like this.
  18. vippern

    vippern Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Finner man dei på AF også? Eg sliter med å finne noko som helst ut av CLT som ikkje er tilbake til europa.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Vil forøvrig påpeke at knallbra rauting er lov når champagnen og kaviaren kommer på LH F.
     
    Are, magnusant, oalex and 1 other person like this.
  20. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Finnes det noe håp om å finne førsteklasse hos Swiss? Sitter med en business-bestilling med Lufthansa i A340-600 til HKG som jeg håper kan oppgraderes til førsteklasse når det nærmer seg, men nå har Swiss også sluppet business-billetter på samme strekningen. Hvor er det størst sannsynlighet for å finne tilgjengelighet i F?
     

Del denne siden