Familien på fire til USA (NYC og New Jersey) med SK C

Tråd i 'Reisebrev' startet av indahla, 15. juli 2019.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Denne sommeren går ferden til USA for familien på fire. Mor, far og to gutter på 7 og 10 år.

    I juli / august 2018 ble flere kvelder brukt på å finne ledige bonusbilletter til USA. Planen var egentlig en tur til vestkysten men det viste seg at SFO og LAX var vanskelig å få til. Valget falt derfor på EWR. 2 billetter i C og 2 i Plus ble funnet hver vei og egentlig var vi fornøyd med det. Gutta hadde til og med blitt enige om hvem som skulle sitte i «de fine setene» bort og hjem. Men så dukket det opp 2 seter på veien bort i C. Og jammen kom det 2 til på vei hjem også. Dermed får alle oppleve SK C begge veier. Gutta har aldri vært i USA før og heller ikke reist C. Så dette blir stort for alle mann!

    Vi flyr med SK 907 OSL-EWR mandag 15/7 og hjem via CPH med SK 902 og SK 1460 mandag 29/7.

    3-5 netter i NYC (får se hva vi faller ned på), 4 netter i Atlantic City, 2 netter utenfor Philadelphia, en dag i Six Flags Great Adventure og en natt i NYC før vi flyr hjem igjen.

    Har booket bil hos Sixt på Manhattan. De har kun Cadillac så vi har booket en XT5 men håper på en oppgradering til Escalade. Er Platinum hos Sixt så det burde vel være muligheter.

    Blir et semi-live reisebrev tenker jeg.
     
    Last edited: 15. juli 2019
    drsyk, veeegard, Flymunda and 23 others like this.
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!!! Og fortell gjerne litt gjennom guttenes øyne hvis du får de til å fortelle, det er alltid spennende og morsomt å få et slags innblikk i hvordan barn opplever slike turer. :)
     
    CowboyDan liker dette
  3. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Skal innom NYC med gutta mine på åtte på vei hjem om litt så tips og erfaringer «Yes please»!

    Flyr EWR-OSL samme dag som dere så kanskje vi sees på flyplassen :)
     
    CowboyDan liker dette
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Avreise Larvik!
     
    Sunnfjordingen and Avixlo like this.
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Buss fra parkering. God plass :)
    8DBFF324-DF08-4898-A62D-112CC3755507.jpeg
     
    drsyk, Eddie47, mathiasfe and 3 others like this.
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    God tur, @indahla! Dette vert heilt sikkert ein kjempetur. Vurderar å vitje dei austlege sambandsstatane sjølv på hausten neste år, so her må eg følge godt med.
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! Dette blir bra for kidsa!
    (Og dyrt for deg fremover, når kidsa ikke kan fly i Eco lenger..)
     
    OyvindN, Eddie47, EndreD and 2 others like this.
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Push back!
     
    Eddie47 and Sunnfjordingen like this.
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Phu ... :confused:
     
    holmen liker dette
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    God tur! Herlig å få landet alle fire i C :)
     
    Maggie liker dette
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen fungerende WIFI på flyet så dårlig med oppdatering ...

    Hadde en fin flight. Meget hyggelig crew som tok godt vare på oss og spesielt gutta. Alle spiste godt og slappet av med filmer på IFEen. Landet nøyaktig kl. 13 lokal tid men brukte akkurat 1 time i passkontrollen. Derimot gikk resten kjapt og vi var på hotellet kl. 15. Tok en SuperShuttle (delt minibuss) fra EWR til SpringHill Suites på 36th St. Var 1 minutt fra vi kom opp av Lincoln Tunnel :)

    Nå slapper vi litt av før det blir middag.
     
    drsyk, Flymunda, paron and 9 others like this.
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Hva var feil med Wi-Fi? Hvordan var menyen på turen bort? Noe å anbefale,evt noe som ikke var bra? Kos dere masse i tiden som kommer :)
     
  15. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    For å endre to pluss-seter i en eksisterende reservasjon til to c-seter, så må man vel ringe inn? Å delvis endre reisen for noen deltakere på en eksisterende reservasjon er vel ikke mulig å gjøre selv online?
     
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Sleit med samme på cph-ewr 14. Juli. Nettet virket først to timer før landing..
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke kombinere klasser på en bestilling. Dvs har du 4 i pluss, så kan du ikke gjøre om 2 av dem til Biz.
    Det du eventuelt kan gjøre, er å be om å få splittet billetten, da tar du ut de to du vil endre, og får dem på egen billett, som så kan oppgraderes hvis bookingklassen tillater det, og det er ledig kapasitet. Eller evt by på oppgradering.
     
    Maggie liker dette
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk logget på WIFI men kom ikke inn på noen nettsider eller fikk sjekket mail. Så tydelig at telefonen ikke var på nett. Må innrømme at jeg ikke gjorde noen stor innsats for å få det til å fungere ...

    Maten var veldig bra. Til forrett hadde kona salat, gutta hadde skinke og jeg laks. Alle retter falt i smak. Litt kjedelig salat kanskje.

    Til hovedrett hadde kona torsk mens jeg hadde biff. Minstemann hadde kylling mens eldstemann trodde han bestilte toast men det var torsk. Litt språkforvirring (selv om crew var norske .. ). Så han spiste ikke noe. Torsken var OK mens biff og kylling var veldig godt. Litt kjedelig presentasjon.

    Til dessert tok jeg kake mens de andre var mette. Så noen andre valgte ost og kjeks. Kaken var god. Kjeksen vet jeg ikke men det så OK ut.

    Reiser med barn:
    F9A38D6F-6190-47A9-847B-37AEFEA420B7.jpeg

    Maten:
    728727B1-619D-48FA-8F07-E6D812D1E122.jpeg 6DCFF188-4AEF-4F20-B34B-6B2A60794AA7.jpeg
     
    Last edited: 16. juli 2019
    drsyk, Flymunda, kjeeli and 12 others like this.
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Mange trøtte tryner da vi endelig fikk sjekket inn på hotellet i går. Vi kom som sagt frem kl. 15 men da var ikke rommet klart. Fikk beskjed om at innsjekk var fra kl. 16 og at rommet skulle være klart da. Vi tok derfor en liten tur til Dunkin (Donuts). Er litt gøy å være så lokalkjent i Midtown at jeg kan finne nærmeste Dunkin rett fra hotelldøra. (eller er det egentlig en positiv ting?!?)

    Etter hver vår donut og litt drikke tok vi en kort tur ned mot Madison Square Garden. Kona ville finne igjen en negl-sjappe hun hadde vært i tidligere. Men det bygget var revet gitt .. Så da gikk alle tilbake til hotellet.

    Tilbake på hotellet (like etter kl. 16) var rommet fortsatt ikke klart. Litt frem og tilbake og de fikk hostet frem et rom i 26. (av 27) etasje. OK rom men litt lite.

    Alle var så slitne at de tre andre ble igjen på rommet mens jeg gikk ut for å kjøpe sim-kort, (mer om dette i eget innlegg), subway-kort (mer om dette i eget innlegg) og middag fra Subway. Greit nok. Tok kvelden kl. 19 lokal tid.
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Opp og hopp!

    Idag våknet alle rundt 03:30 lokal tid. Det er litt tidlig og frokost begynner ikke før 06:30 ..

    Gutta forsøkte å sove litt til mens kona og jeg tok en tur på gym’en. Veldig bra utstyrt til å være på hotell. Det er en god følelse å løpe en time før kl. 04:45 :)

    Dagens plan er Frihetsgudinnen og Brooklyn Bridge. Har bestilt billetter til statuen med Crown Access. Så tar vi banen til Brooklyn og går over broa tilbake til Manhattan.
     

Del denne siden