Familietur til Mauritus

Tråd i 'Reisebrev' startet av DanH, 25. april 2018.

  1. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Vi ankom IST i femtiden på morgenen og var følgelig ganske trøtte alle tre. Det ble en rask gange mot CIP loungen hvor alle fingre var krysset i håp om at vi fikk lov til å passere portene. Siste flyturen var som tidligere nevnt i økonomi og *G/EBG tillater kun én gjest. Datteren fylte tre år på turen, så det var ingen garanti for at vi hadde tilgang. Det hele viste seg å være null problem og vi fant fort frem til lekerommet inne i loungen. Loungen var veldig full, helt tydelig at Turkish har mange innkommende/utgående flights grytidlig på morgenen. På tross at relativt høyt belegg var de ansatte flinke til å holde det relativt ryddig ved bordene.

    CIP loungen var en kul opplevelse og absolutt noe jeg håper å få oppleve igjen. Men det er nok mer pga. Turkish sitt businessprodukt enn selve loungen.

    IST-OSL

    A330-200
    Økonomi
    Rad 25, 26 og 27 (eller noe sånt)

    Her har jeg lite å melde egentlig. Det var en begivenhetsløs flytur. Fruen sovna umiddelbart, hun lille sovna kort tid etter avgang og jeg ble sittende å se ferdig en film jeg ikke rakk å fullføre på forrige flight. IFE skjermen var helt elendig, men de hadde det samme utrolige utvalget av filmer. Etter at filmen var ferdig fant jeg frem nettbrettet og fikk sett noen episoder av hva enn jeg så på akkurat da.
    20180328_081709.jpg

    Det mest positive jeg har å si om denne flighten var at det var ekstremt lavt belegg. Faktisk delte vi den bakre kabinen kun med én annen familie på tre personer. Etter at setebelte-lyset ble slukket kom en 10-12 personer bakover i flyet for å legge seg på en fireseter, uten at det var noe problem for oss. Vi boltret oss ut over 3 rader med firerseter og hadde mer enn nok plass :)

    Vi landet omtrent i rute og fikk bagasjen vår relativt raskt. Så var det bare å flytoge litt hjem innse at en strålende CT-tur var over for denne gang.

    Takk for følget og alle likes folkens :) Slike turer hadde ikke vært mulig hvis det ikke hadde vært for kunnskapen som gjengen her inne besitter! Nå gleder jeg meg som en liten unge på julaften til å få booket neste CT-tur i F :cool:
     
    Edin, Bolle, Are and 16 others like this.
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk!

    Tusen takk for at du deler!
     
    DanH liker dette
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelig lesning :)
    Mauritius ser ut som en destinasjon som må besøkes i fremtiden
    Takk for at du tar deg tid til å dele med oss!
     
    Eddie47 and DanH like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Mor har en tendens til å si ".... med Eddie der har vi jo vært før, kan du ikke finne et annet sted?"

    Men om Mauritius sier hun ".... dit skal vi tilbake!" .... og da er det opp til meg å finne frem 180 000 poeng og flygninger dit ...
     
  5. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Eventuelt 90.000 poeng + CT. Uansett virker det på meg som en veldig lukrativ rute å bruke poeng på vs. cash.

    Edit: og ja, det er en veldig kul destinasjon!
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for fint reisebrev! Og veldig kjekt å lese ett reisebrev med litt mer vekt enn vanlig på det å reise sammen med småfolk også. Vi hadde forøvrig mye av den samme positive opplevelsen som dere når det gjaldt å reise longhaul med Turkish med små barn. Anbefales.
     
    DanH liker dette
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for flott reisebrev @DanH (alltid morsomt å følge den "gærne" gjengen her inn på tur!).
     
    DanH liker dette

Del denne siden