Farvel SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Tazoslo, 06. des 2016.

  1. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Kjære SAS, jeg sier herved opp mitt kundeforhold med dere. Ble i dag strandet i Stavanger i 35 min ekstra, pga sent innkommet fly, noe som gjorde at jeg ikke rakk mitt videre fly til Ålesund (var 45 min å gå på). Jeg får da ikke ny billett av dere til neste fly ettersom billettene er bestilt hver for seg på forskjellige tidspunkt. Altså ikke en gjennomgående reise. Nå er det slik i dag at man ikke alltid vet hva som skjer, og det dukker opp ting som gjør at man skal videre når man ankommer OSL, istedenfor å dra hjem.

    Så dere kan ta å arkivere min gullkunde status og 75+ reiser i året i et arkivskap. De er tydeligvis ikke interessante for dere. Jeg flyr ikke mer med dere så sant det ikke er tvingende nødvendig.

    PS; den nye billetten til Ålesund ble kjøpt hos Norwegiaen, og jaggu var den ikke 500 kroner billigere.

    PS2; Ja jeg vet de har sitt på det tørre ihht til den lille skriften. Får ikke hjelpe, blir for dumt...
     
    milehigh liker dette
  2. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Hmm, jeg vil si du er uheldig:/ Min mor kjøpte en tur til OSL fra SVG for 3k poeng. Turen skulle til TXL med SAS. Det var et reisebyrå som kjøpte den siste billetten altså OSL-TXL tur/r tur. Da hun skulle hjem (igår) var flyet til OSL fra TXL 1t forsinket. Det gjorde at hun ikke rakk sitt neste fly til SVG fra OSL denne ettermiddagen. I og med at hun hadde 2 billetter måtte hun ned og opp for å sjekke inn på nytt med den billetten hun hadde kjøpt for poeng til OSL t/r. Hun kom opp til innsjekkingsområdet og forklarte hendelsen. Og slapp å kjøpe ny billett for egne penger til SVG fra OSL! Flaks(?) Hun er EBG...
     
    Olelink liker dette
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Sorry...kjøper den ikke. Du har kjøpt to separate billetter, ergo inngått to kontrakter. SAS oppfyller kontrakt en-å frakte deg til Oslo. Du selv oppfyller ikke kontrakt to-å møte opp til korrekt tid slik at du rekker å la SAS oppfylle sin del av kontrakt to.
    Det er en kalkulert risiko du tar, og det går skeis. Da kan du ikke skylde på andre....
    Det er min mening, og det står jeg for, all den tid du visste at separate biletter kan medføre nettopp dette.
    At du klager i ettertid får stå for din regning, SAS har ikke gjort noe galt her....
     
    Sindre, geddi, jayeff and 20 others like this.
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er kjipt, men uten å ha stått i samme situasjon er jeg ganske sikker på at et hvilket som helst annet flyselskap ville gjort det samme. Min erfaring er at SAS er ganske så flinke på å håndtere avvik, spesielt ovenfor sine lojale kunder.
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]
     
    Last edited: 29. juni 2018
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183

    Tja, det er jo barnelærdom at man ikke er sikker uten gjennomgående billett, men siden det er samme kontraktsparter/flyselskap kan det medføre mye interessant juss og forbrukersynspunkter. Den andre turen er jo bare en utvidelse av den første kontrakten. Lojalitet i kontraktsforhold er det helt grunnleggende bak enhver kontrakt.
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med de andre her, lite du kan klandre SAS for. Lykke til med 75 legs med Norwegian i året, det går nok bra :)
     
  8. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    45 minutter overgang på to separate billetter? Jeg er livredd for seprate bookinger, selv med 1t og 45m overgang, fordi forsikringen rydder ikke opp eventuelle feil.

    Uansett, utrolig kjipt at det skjer med reisemønsteret ditt.
     
    kaijoar liker dette
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,061
    Likes mottatt:
    5,945
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager, null sympati fra meg. Jeg styrer aller helst unna separate bookinger, men hvis jeg absolutt må (for eksempel ved "flash sales" fra andre byer i Europa), legger jeg minimum inn 4+ timer. 45 minutter er jo helt vanvittig.
     
    geddi, TElg78, mhsalv and 6 others like this.
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Motgang på flyplasser gjør mye rart med folk. Når du har fått deg en god natts søvn, dusjet og spist frokost, tror jeg du innser at SAS ikke kan klandres noe særlig i denne saken.

    Du får se lyst på livet; Norwegian er som regel litt billigere uansett.
     
    kaijoar and Chrisbgg like this.
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Legger meg på samme linja, med separate booking så er 45min å be om trøbbel. Jeg ville lagt inn god tid og heller tatt noen øl/brus/pølse i loungen. Du får vel prøve lykken med Norwegian, de er riktignok litt billigere, men kommer du sent der også så blir det ikke ny billlett med separate bookinger.
     
    TElg78 and kaijoar like this.
  12. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Som jeg selv sier, ja de har sitt på tørre ihht den lille skriften, men vettu hva, det bryr jeg fint lite om.

    Det var 45 minutter imellom, en tidsramme som er helt innenfor deres egne krav. Vi snakker tross alt om transfer på innenlandsterminal på OSL, tar maks 10 min fra man går av flyet til man er ved rette gate. Det var SAS som skulle frakte meg til OSL, og det var SAS som skulle frakte meg til Vigra. De greide ikke å oppfylle sin kontrakt.

    Jeg hadde en avtale med de om at de skulle frakte meg til Oslo på et gitt tidspunkt, det greide det ikke, også står jeg igjen med regninga på grunn av en teknikalitet som at jeg bestile Ålesundturen 2 dager etter Stavangerturen.

    For all del, jeg er helt sikker på at de fleste her inne synes det er helt riktig, mens det gnikkes på diamantkortene, men for meg så blir dette for dumt.

    De står fritt til å sette meg igjen i Oslo, og jeg står fritt til å slutte å bruke dem. Deres valg førte til mitt valg.
     
    milehigh, FlyTax and Fredrik81 like this.
  13. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Nope, er ferdig med SAS.

    Norwegian har nyere fly, billigere billetter, holder kjeft på morrafly, skrur alltid av lyset når det er mørkt ut. Jeg får fast track/gratis sete/gratis bagasje, eneste de ikke har er suppebua over gate 13...den kan SAS få lov til å beholde for seg selv ;)
     
    milehigh liker dette
  14. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Kjedelig, men vil tippe du hadde det i bakhodet at 45 minutter var knapt da du bestilte reisene.
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,867
    Likes mottatt:
    9,141
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde du kjøpt gjennomgående billett så hadde de vært pliktet til å frakte deg hele veien. Forsikring hjelper deg jo heller ikke all den tid de stiller krav om 3 timer i mellom. Her har du bæsjet i din egen bukse, men prøver å skylde på noen andre. Skjønner godt du blir irritert, men SAS har jo ikke gjort noe galt.
    Dette blir som at jeg inngår avtaler med to entreprenører og så skylder jeg på A når B ikke leverer det de skal selv om de har inngått avtale med meg og de er samme selskap.
    At dumper SAS er jo ditt valg og det lever du sikkert godt med. Fortsatt god reise.
    Disclaimer: jeg har ikke noe diamantkort å gni på, men et deilig, gresk kort i gull
     
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,867
    Likes mottatt:
    9,141
    Bonuspoeng:
    183
    Og hvorfor kjøpte du ikke gjennomgående/endret på billetten da du fant ut du måtte til Ålesund?
     
  17. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Så med 75+ reiser i året så har du aldri blitt forsinket?
     
  18. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Kjenner til din type gjennom mitt daglige virke også.....de regler som er satt og som gjelder for alle andre, gjelder ikke for deg, derfor er det ikke din feil.....
    Javisst ja...vi er alle forskjellige....heldigvis :)
     
    jayeff, Darkcho, Jan Fredrik and 6 others like this.
  19. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Vel. Først og fremst så trur eg SAS gir blanke i å miste ein slik krevjande og sutrete kunde, for å vere heilt ærleg. For det andre så stemmer eg i med @LN-FHU ovanfor her og kan bemerke at eg har vore borti samme type kunder når eg jobba i kundeservice tidlegare. Einskilde trur reglane ikkje gjeld for dei og at dei er uunnværlege for selskapet, mens de facto er eit fåtall som faktisk er det. Det er vel kanskje difor eg også har ein ekstremt stor forståiing for dei som jobbar i serviceyrket.

    Om du har 75+ reiser, så burde du vite betre enn å ikkje ha ein gjennomgåande billett (dette kunne du også fikse ved å sende ein epost til gullmailen/ snakka med SAS på chat utan problem for å få samme prefiks). Eg har aldri hatt problemer med dette, og eg reiser rimeleg ofte innom AES blant anna via TOS(som ofte er forsinka, særleg under vinteren) . SAS fikser alltid problemet, om ein berre held seg til reglane og behandler personalet med respekt.

    Men om du vil gå over til eit selskap som behandler sine tilsette dårleg, som har få fordelar og små marginer knytt til sin drift (som går utover deg som kunde), så enjoy.

    Helsing ein med mellom 100-120 innenlandsflygningar i året.
     
    jayeff, TElg78, LineE and 8 others like this.
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,305
    Likes mottatt:
    10,091
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, hva skal man si...
    SAS i likhet med alle andre flyselskaper jeg har vært borti har sine "ups and downs", men det du klager på er kun din egen feil.

    Farvel, ikke la døren treffe deg på vei ut.... Og lykke til med Norwegian! :p
     
    geddi, Herlov, Beate and 1 other person like this.

Del denne siden