Kjære SAS, jeg sier herved opp mitt kundeforhold med dere. Ble i dag strandet i Stavanger i 35 min ekstra, pga sent innkommet fly, noe som gjorde at jeg ikke rakk mitt videre fly til Ålesund (var 45 min å gå på). Jeg får da ikke ny billett av dere til neste fly ettersom billettene er bestilt hver for seg på forskjellige tidspunkt. Altså ikke en gjennomgående reise. Nå er det slik i dag at man ikke alltid vet hva som skjer, og det dukker opp ting som gjør at man skal videre når man ankommer OSL, istedenfor å dra hjem. Så dere kan ta å arkivere min gullkunde status og 75+ reiser i året i et arkivskap. De er tydeligvis ikke interessante for dere. Jeg flyr ikke mer med dere så sant det ikke er tvingende nødvendig. PS; den nye billetten til Ålesund ble kjøpt hos Norwegiaen, og jaggu var den ikke 500 kroner billigere. PS2; Ja jeg vet de har sitt på det tørre ihht til den lille skriften. Får ikke hjelpe, blir for dumt...
Hmm, jeg vil si du er uheldig:/ Min mor kjøpte en tur til OSL fra SVG for 3k poeng. Turen skulle til TXL med SAS. Det var et reisebyrå som kjøpte den siste billetten altså OSL-TXL tur/r tur. Da hun skulle hjem (igår) var flyet til OSL fra TXL 1t forsinket. Det gjorde at hun ikke rakk sitt neste fly til SVG fra OSL denne ettermiddagen. I og med at hun hadde 2 billetter måtte hun ned og opp for å sjekke inn på nytt med den billetten hun hadde kjøpt for poeng til OSL t/r. Hun kom opp til innsjekkingsområdet og forklarte hendelsen. Og slapp å kjøpe ny billett for egne penger til SVG fra OSL! Flaks(?) Hun er EBG...
Sorry...kjøper den ikke. Du har kjøpt to separate billetter, ergo inngått to kontrakter. SAS oppfyller kontrakt en-å frakte deg til Oslo. Du selv oppfyller ikke kontrakt to-å møte opp til korrekt tid slik at du rekker å la SAS oppfylle sin del av kontrakt to. Det er en kalkulert risiko du tar, og det går skeis. Da kan du ikke skylde på andre.... Det er min mening, og det står jeg for, all den tid du visste at separate biletter kan medføre nettopp dette. At du klager i ettertid får stå for din regning, SAS har ikke gjort noe galt her....
Dette er kjipt, men uten å ha stått i samme situasjon er jeg ganske sikker på at et hvilket som helst annet flyselskap ville gjort det samme. Min erfaring er at SAS er ganske så flinke på å håndtere avvik, spesielt ovenfor sine lojale kunder.
Tja, det er jo barnelærdom at man ikke er sikker uten gjennomgående billett, men siden det er samme kontraktsparter/flyselskap kan det medføre mye interessant juss og forbrukersynspunkter. Den andre turen er jo bare en utvidelse av den første kontrakten. Lojalitet i kontraktsforhold er det helt grunnleggende bak enhver kontrakt.
Enig med de andre her, lite du kan klandre SAS for. Lykke til med 75 legs med Norwegian i året, det går nok bra
45 minutter overgang på to separate billetter? Jeg er livredd for seprate bookinger, selv med 1t og 45m overgang, fordi forsikringen rydder ikke opp eventuelle feil. Uansett, utrolig kjipt at det skjer med reisemønsteret ditt.
Beklager, null sympati fra meg. Jeg styrer aller helst unna separate bookinger, men hvis jeg absolutt må (for eksempel ved "flash sales" fra andre byer i Europa), legger jeg minimum inn 4+ timer. 45 minutter er jo helt vanvittig.
Motgang på flyplasser gjør mye rart med folk. Når du har fått deg en god natts søvn, dusjet og spist frokost, tror jeg du innser at SAS ikke kan klandres noe særlig i denne saken. Du får se lyst på livet; Norwegian er som regel litt billigere uansett.
Legger meg på samme linja, med separate booking så er 45min å be om trøbbel. Jeg ville lagt inn god tid og heller tatt noen øl/brus/pølse i loungen. Du får vel prøve lykken med Norwegian, de er riktignok litt billigere, men kommer du sent der også så blir det ikke ny billlett med separate bookinger.
Som jeg selv sier, ja de har sitt på tørre ihht den lille skriften, men vettu hva, det bryr jeg fint lite om. Det var 45 minutter imellom, en tidsramme som er helt innenfor deres egne krav. Vi snakker tross alt om transfer på innenlandsterminal på OSL, tar maks 10 min fra man går av flyet til man er ved rette gate. Det var SAS som skulle frakte meg til OSL, og det var SAS som skulle frakte meg til Vigra. De greide ikke å oppfylle sin kontrakt. Jeg hadde en avtale med de om at de skulle frakte meg til Oslo på et gitt tidspunkt, det greide det ikke, også står jeg igjen med regninga på grunn av en teknikalitet som at jeg bestile Ålesundturen 2 dager etter Stavangerturen. For all del, jeg er helt sikker på at de fleste her inne synes det er helt riktig, mens det gnikkes på diamantkortene, men for meg så blir dette for dumt. De står fritt til å sette meg igjen i Oslo, og jeg står fritt til å slutte å bruke dem. Deres valg førte til mitt valg.
Nope, er ferdig med SAS. Norwegian har nyere fly, billigere billetter, holder kjeft på morrafly, skrur alltid av lyset når det er mørkt ut. Jeg får fast track/gratis sete/gratis bagasje, eneste de ikke har er suppebua over gate 13...den kan SAS få lov til å beholde for seg selv
Hadde du kjøpt gjennomgående billett så hadde de vært pliktet til å frakte deg hele veien. Forsikring hjelper deg jo heller ikke all den tid de stiller krav om 3 timer i mellom. Her har du bæsjet i din egen bukse, men prøver å skylde på noen andre. Skjønner godt du blir irritert, men SAS har jo ikke gjort noe galt. Dette blir som at jeg inngår avtaler med to entreprenører og så skylder jeg på A når B ikke leverer det de skal selv om de har inngått avtale med meg og de er samme selskap. At dumper SAS er jo ditt valg og det lever du sikkert godt med. Fortsatt god reise. Disclaimer: jeg har ikke noe diamantkort å gni på, men et deilig, gresk kort i gull
Kjenner til din type gjennom mitt daglige virke også.....de regler som er satt og som gjelder for alle andre, gjelder ikke for deg, derfor er det ikke din feil..... Javisst ja...vi er alle forskjellige....heldigvis
Vel. Først og fremst så trur eg SAS gir blanke i å miste ein slik krevjande og sutrete kunde, for å vere heilt ærleg. For det andre så stemmer eg i med @LN-FHU ovanfor her og kan bemerke at eg har vore borti samme type kunder når eg jobba i kundeservice tidlegare. Einskilde trur reglane ikkje gjeld for dei og at dei er uunnværlege for selskapet, mens de facto er eit fåtall som faktisk er det. Det er vel kanskje difor eg også har ein ekstremt stor forståiing for dei som jobbar i serviceyrket. Om du har 75+ reiser, så burde du vite betre enn å ikkje ha ein gjennomgåande billett (dette kunne du også fikse ved å sende ein epost til gullmailen/ snakka med SAS på chat utan problem for å få samme prefiks). Eg har aldri hatt problemer med dette, og eg reiser rimeleg ofte innom AES blant anna via TOS(som ofte er forsinka, særleg under vinteren) . SAS fikser alltid problemet, om ein berre held seg til reglane og behandler personalet med respekt. Men om du vil gå over til eit selskap som behandler sine tilsette dårleg, som har få fordelar og små marginer knytt til sin drift (som går utover deg som kunde), så enjoy. Helsing ein med mellom 100-120 innenlandsflygningar i året.
Tja, hva skal man si... SAS i likhet med alle andre flyselskaper jeg har vært borti har sine "ups and downs", men det du klager på er kun din egen feil. Farvel, ikke la døren treffe deg på vei ut.... Og lykke til med Norwegian!