https://www.itromso.no/nyheter/2018/06/18/Nå-er-det-fast-track-på-Langnes-–-men-bare-for-to-av-flyselskapene-16951586.ece Informasjonssjefen i SAS sier til iTromsø at de "vil vurdere å eventuelt gå med" og at de vil "følge erfaringene fra testen". Er Fast track nytt og ukjent for SAS, eller ønsker ikke SAS at alle sølvmedlemmer skal lage kø i sommer? Noen som har et bedre forslag til hvorfor SAS ikke ønsker å være med på "prøveprosjektet" med Fast Track i Tromsø?
Er ofte kaos på morgenen. Har flere ganger stått i kø som har vært ned rulletrappen og til inngangsdøren, så behov er det helt klart til tider.
I tillegg, hva sier det egentlig om SAS at de ikke kjøper lounge på SVG, de kjøper ikke FastTrack på TOS ? Det er jo rimelig håpløst når SAS tross alt er et fullserviceselskap. Hva f.. skal jeg med EBD om jeg kun får lounge der det er billig og fasttrack der det passer SAS ? Det er klart at jeg som bor i distriktet må fly SK/DY, men er det verd å betale par hundrelapper mer for å fly SK enn DY når forskjellen er 250 poeng og en kopp kaffe jeg aldri takker ja til ? Jeg er neppe den eneste som sliter litt med dette... .
Ok, jeg kommer som oftest motsatt vei... Inn med første avgang fra OSL og tilbake på ettermiddagen/kvelden.
Jeg har flere ganger stått i lang kø på ettermiddagen i Tromsø. Kommer helt klart til å foretrekke Norwegian fra Tromsø hvis ikke SAS vil tilby fast track her.
Ganske trist og foretrekker nok wf framover om det blir noen jobbturer opp til TOS. Rart at dy er med, mens SAS ikke er. Kanskje nå som Lufthansa skal(?) inn i DY bytter SAS og DY posisjon i markedet og SAS blir lavpris selskapet i Norge
Sant, men er ikke ofte jeg benytter meg av dette innenriks.. Hender jo at det blir en cola, eller en øl til DK, men utover dette så.. hmm.. Da flyr jeg jo som regel plus på ferie..
Problemet i Tromsø er utformingen av sikkerhetskontrollen. Fast-track eller ikke....her må det ombygging til.
Utan at eg har lese det sjølv, så meiner eg å ha høyrt snakk om at Langnes skal byggjast ut. Ein fast-track for SAS er på sin plass, mi erfaring er òg at det tidvis er ganske så trangt, spesielt på morgonkvisten der SK køyrer ut fly til OSL og TRD via BOO samt at DY går til OSL, alt til omtrent til same tid (i tillegg til ein del WF-avgangar). Forhåpentlegvis får SK på plass ein fast-track på TOS.
https://www.nordlys.no/tromso-lufth...et-for-alle-som-flyr-fra-tromso/s/5-34-874745 (Artikkelen ligger under)
Snart blir det slutt på køer som dette: Gladnyhet for alle som flyr fra Tromsø LANG KØ: I desember 2017 var det lang kø foran sikkerhetskontrollen på Tromsø lufthavn Langnes. Foto: Arnfinn Kvarsnes - Nå blir det i alle fall slutt på at folk må stå i kø i trappa, sier lufthavnsjef Ivar Helsing Schrøen. Sikkerhetskontrollen i Tromsø har i perioder vært en flaskehals for de reisende, spesielt tidlig på dagen. Så sent som i desember i fjor var det èn times kø i sikkerhetskontrollen. - Nå har vi tatt grep og endret på rutinene sånn at det er blitt mye bedre. Sammen med Securitas har vi også sett på bemanninga i sikkerhetskontrollen og sørger for at det er rett bemanning til rett tid, sier lufthavnsjefen. Raskere enn før Kontrollen av billetter er nylig blitt automatisert. - Det går raskere og er bedre flyt enn før. Men vi skal gjøre enda mer, sier Schrøen. NY ETASJE: Lufthavnsjef Ivar Helsing Schrøen på vei opp trappa til sikkerhetskontrollen. Det skal støpes et nytt gulv i området bak ham. Foto: Øystein Barth-Heyerdahl Det skal nå bygges en ekstra etasje på flyplassen. Brua, som i dag er køoppstilling for sikkerhetskontrollen, skal forlenges nordover. - Det skal støpes et gulv på nesten 400 kvadratmeter. Det blir køområde for sikkerhetskontrollen. Dermed blir det helt slutt på køer ned trappa, sier Schrøen. Ut på anbud Han har fått grønt lys fra Avinor til å gjennomføre dette prosjektet, og han skal nå få jobben ut på anbud. - Jeg håper på oppstart rundt juletider og at den nye etasjen kan tas i bruk i løpet av våren, sier lufthavnsjefen. Da vil det være to år til den nye terminalen skal stå ferdig. Da blir det helt ny sikkerhetskontroll. - Sikkerhetskontrollen skal fortsatt være i samme bygg, men flyttes ned en etasje. Den nye etasjen vi nå skal bygge vil i neste omgang brukes til enten butikk eller restaurant, forklarer Schrøen. Det er mye som skjer på flyplassen i Tromsø for tiden. Akkurat nå bygges det 11 nye toaletter ved ankomsthallen. Og om tre år skal altså den nye terminalen stå ferdig. - Dagens terminal er bygd for 1,5 millioner passasjerer årlig. Den nye vil være dimensjonert for 2,7 millioner, forteller Schrøen. SKISSE: Denne skissen viser den nye etasjen som skal støpes.
Fløy fra TOS i dag.. Var ikke antydning til fasttrack for noen da. Dog var det ingen kø.. Er dette ment kun til deler av dagen?
Skal visstnok ha vært problemer med portene, dermed kan de ha fjernet Fast Track-skiltene midlertidig. Men i utgangspunktet skal det være Fast Track tilgjengelig hele tiden (for de med tilgang).