Fast track i Tromsø - Ikke for SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av HaraldTOS, 18. juni 2018.

  1. HaraldTOS

    HaraldTOS Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ble det for dyrt for SAS ?
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Annet spørsmål er jo om det er et poeng...
    Kan ikke huske siste jeg opplevde kø på TOS.
     
    Wiolenze liker dette
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Er ofte kaos på morgenen. Har flere ganger stått i kø som har vært ned rulletrappen og til inngangsdøren, så behov er det helt klart til tider.
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    +1
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    I tillegg, hva sier det egentlig om SAS at de ikke kjøper lounge på SVG, de kjøper ikke FastTrack på TOS ?

    Det er jo rimelig håpløst når SAS tross alt er et fullserviceselskap.
    Hva f.. skal jeg med EBD om jeg kun får lounge der det er billig og fasttrack der det passer SAS ?
    Det er klart at jeg som bor i distriktet må fly SK/DY, men er det verd å betale par hundrelapper mer for å fly SK enn DY når forskjellen er 250 poeng og en kopp kaffe jeg aldri takker ja til ?

    Jeg er neppe den eneste som sliter litt med dette...

    .
     
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, jeg kommer som oftest motsatt vei... Inn med første avgang fra OSL og tilbake på ettermiddagen/kvelden.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Som EBD får du jo mer enn kaffe ;)
     
  9. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,939
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har flere ganger stått i lang kø på ettermiddagen i Tromsø. Kommer helt klart til å foretrekke Norwegian fra Tromsø hvis ikke SAS vil tilby fast track her.
     
    Xflipper liker dette
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske trist og foretrekker nok wf framover om det blir noen jobbturer opp til TOS.
    Rart at dy er med, mens SAS ikke er.
    Kanskje nå som Lufthansa skal(?) inn i DY bytter SAS og DY posisjon i markedet og SAS blir lavpris selskapet i Norge :p
     
    RoadKing, Are and Mbj like this.
  11. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Var ganske overrasket ovet dette da vi fløy hjem fra TOS forrige søndag..
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sant, men er ikke ofte jeg benytter meg av dette innenriks..
    Hender jo at det blir en cola, eller en øl til DK, men utover dette så.. hmm.. Da flyr jeg jo som regel plus på ferie..
     
    RoadKing liker dette
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan ikke huske sist jeg ikke opplevde kø i Tromsø... o_O
     
    Darkcho liker dette
  14. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet i Tromsø er utformingen av sikkerhetskontrollen. Fast-track eller ikke....her må det ombygging til.
     
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Utan at eg har lese det sjølv, så meiner eg å ha høyrt snakk om at Langnes skal byggjast ut.

    Ein fast-track for SAS er på sin plass, mi erfaring er òg at det tidvis er ganske så trangt, spesielt på morgonkvisten der SK køyrer ut fly til OSL og TRD via BOO samt at DY går til OSL, alt til omtrent til same tid (i tillegg til ein del WF-avgangar).

    Forhåpentlegvis får SK på plass ein fast-track på TOS.
     
  16. HaraldTOS

    HaraldTOS Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Last edited: 18. juni 2018
  17. HaraldTOS

    HaraldTOS Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Snart blir det slutt på køer som dette: Gladnyhet for alle som flyr fra Tromsø

    [​IMG]
    LANG KØ: I desember 2017 var det lang kø foran sikkerhetskontrollen på Tromsø lufthavn Langnes. Foto: Arnfinn Kvarsnes


    - Nå blir det i alle fall slutt på at folk må stå i kø i trappa, sier lufthavnsjef Ivar Helsing Schrøen.

    Sikkerhetskontrollen i Tromsø har i perioder vært en flaskehals for de reisende, spesielt tidlig på dagen. Så sent som i desember i fjor var det èn times kø i sikkerhetskontrollen.

    - Nå har vi tatt grep og endret på rutinene sånn at det er blitt mye bedre. Sammen med Securitas har vi også sett på bemanninga i sikkerhetskontrollen og sørger for at det er rett bemanning til rett tid, sier lufthavnsjefen.

    Raskere enn før
    Kontrollen av billetter er nylig blitt automatisert.

    - Det går raskere og er bedre flyt enn før. Men vi skal gjøre enda mer, sier Schrøen.

    [​IMG]
    NY ETASJE: Lufthavnsjef Ivar Helsing Schrøen på vei opp trappa til sikkerhetskontrollen. Det skal støpes et nytt gulv i området bak ham. Foto: Øystein Barth-Heyerdahl


    Det skal nå bygges en ekstra etasje på flyplassen. Brua, som i dag er køoppstilling for sikkerhetskontrollen, skal forlenges nordover.

    - Det skal støpes et gulv på nesten 400 kvadratmeter. Det blir køområde for sikkerhetskontrollen. Dermed blir det helt slutt på køer ned trappa, sier Schrøen.


    Ut på anbud

    Han har fått grønt lys fra Avinor til å gjennomføre dette prosjektet, og han skal nå få jobben ut på anbud.

    - Jeg håper på oppstart rundt juletider og at den nye etasjen kan tas i bruk i løpet av våren, sier lufthavnsjefen.

    Da vil det være to år til den nye terminalen skal stå ferdig. Da blir det helt ny sikkerhetskontroll.

    - Sikkerhetskontrollen skal fortsatt være i samme bygg, men flyttes ned en etasje. Den nye etasjen vi nå skal bygge vil i neste omgang brukes til enten butikk eller restaurant, forklarer Schrøen.

    Det er mye som skjer på flyplassen i Tromsø for tiden. Akkurat nå bygges det 11 nye toaletter ved ankomsthallen. Og om tre år skal altså den nye terminalen stå ferdig.

    - Dagens terminal er bygd for 1,5 millioner passasjerer årlig. Den nye vil være dimensjonert for 2,7 millioner, forteller Schrøen.


    [​IMG]
    SKISSE: Denne skissen viser den nye etasjen som skal støpes.
     
    EndreD, Origo, Kristian and 1 other person like this.
  18. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy fra TOS i dag.. Var ikke antydning til fasttrack for noen da. Dog var det ingen kø.. Er dette ment kun til deler av dagen?
     
    Shyneno liker dette
  19. HaraldTOS

    HaraldTOS Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Skal visstnok ha vært problemer med portene, dermed kan de ha fjernet Fast Track-skiltene midlertidig. Men i utgangspunktet skal det være Fast Track tilgjengelig hele tiden (for de med tilgang).
     
  20. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Fast track for de andre, da blir det vel mindre kø for SAS-reisende også?
     

Del denne siden