Hm... Aner vi en ny trend hvor det ikke lenger er nok å være god kunde, men man skal i tillegg til å være *A Gold, også reise i en premium klasse. Vil *A i såfall introdusere *A Gold Business / First lounge i tillegg til Business / First lounge for non *A Gold, og dermed etterlate *A Gold som ikke reiser i Premium med ingenting? Det er en ganske dramatisk utvikling, og vil helt klart ta livet av min interesse for å strebe etter EBG, det vil rett og slett gjøre det verdiløst etter min mening. Så viktig er ikke CT'n. Da shopper jeg heller premium der det er billigst.
Dette tror jeg er smart om man ikke flyr mye.. Et lite sidespor, i Addis Ababa er loungen for business mye bedre enn for gold... En annen ting er at i USA får du ikke loungen med lokalt gullkort og økonomibillett. Du må kjøpe lounge-medlemskap..
Enn så lenge gjelder dette bare for Uniteds Polaris-lounger, United Club kommer man fortsatt inn i. Du kan jo fortsatt opptjene CT ved å bruke amex på kiwi uten å fly *A og så komme inn i Polaris-loungene ved å booke en biz-billett.
Joda, men "gode" ideer har en tendens til å spre seg. Plutselig er Scandinavian Lounge for Biz og First passasjerer og * A Gold (ink EBG) henvist til Business lounge, om noen lounge overhodet.
Med SQ er etter min mening også Business lounge (må fly i C) bedre enn Star gold lounge. Blant de tre store i USA (AA, DL og UA) får du heller ikke tilgang til lounge selv om du har en fullpris domestic First billett.
Har flydd ut fra LAX noen ganger det siste året, og når du går opp trappen like ved innsjekkingsområdet til SAS så er det ingen fasttrack overhodet der. Nå har ikke jeg tatt speiderknappen på terminaljakt, men de i SAS-skranken sa det ikke var noen fasttrack. (Jeg er EBD og flydde Business sist i Nov-16) Når det gjelder loungen ligger den i 6 etg rett etter security, og er en Star Alliance-lounge som er "operated by Air New Zealand". Dette er en av de beste loungene jeg har vært på i hele USA, og kan anbefales på det sterkeste. Å sitte ut på takterrassen med en kald drink med peisen foran deg er meget fint! Kim
Jeg reiste LAX-ARN i slutten av november, hvis man går den andre trappen (lengst unna SAS innsjekking) så er det fast track..
Heisann! Var selv gjennom LAX igjen forrige uke, og da ble vi sendt den andre trappen som du nevnte over her ja Holmen. (NB! Kun Business/First, ikke EBG/EBD) Et vennepar i Go gikk den "vanlige" trappen, og var igjennom security over 15 min før oss som gikk i "fast track". Så verdien av den servicen akkurat den dagen var ikke helt det store. Men fint å vite for de dagene det er overfyllt i innsjekkingen! Kim
Hvis den du møter i loungedøra ikke er helt løk i skallen så slipper nok barnet inn også... Er det ikke partner og inntil 2 barn eller noe sånn a?
1 gjest uansett alder er normalen når man er utenbys. Med EBG+ får man ta med seg unger i SAS egne lounger, men når du kommer så langt til den eksotiske verden som Frankfurt blir ungen stående på utsiden og vente. Infant går antakeligvis bra, men det er nok uansett dragen som bestemmer.
Star Alliance sine inngangsregler er én gjest, pluss dine eventuelle barn under 2 år. http://www.staralliance.com/en/lounge-access-policy