Fast track med EBG/D. Nå også mulig med gjester

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Norfindir, 05. mai 2015.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Misterix liker dette
  2. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Men ikke i Oslo..?
     
  3. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Osl har vel hatt det hele tiden? Har alltid fått ta med familien i fasttrack, til og med svigermor, på Go billetter siden fasttrack ble innført. I Bergen gikk det ikke for en måneds tid siden, og vi måtte stå i den vanlige køen (ikke så veldig lang heldigvis)
     
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    De begynner å bli skikkelig slepphendte ;)
     
    rkvalvaa liker dette
  5. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Nyheten er vel at man nå kan offisielt gå gjennom fast track med gjester de stedene det er automatisk kontroll av ombordstigningskort.
     
  6. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om man kan ha med seg samboer i SAS lounge i f.eks danmark om man er sølvmedlem? Eller i innenrikslounge i TRD??
     
  7. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Da mener jeg selfølgelig i juli, når sølvmedlemskapet virker...!
     
  8. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan man :)

    ** Gjelder 1. juli-31. august og 15. desember-15. januar. Omfatter SAS Fast Track i Norden og SAS lounger i hele verden (unntatt SAS Gull Lounge) når du reiser med SAS og Widerøe på dagsaktuell billett. Mulighet for å ta med en gjest eller nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks 4 familiemedlemmer) i Loungen. NB! SAS Lounge innland er ubemannet, her er det kun mulig å ha med 1 en gjest.
     
  9. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43

    Toppers!! Takk for svar! :)
     
  10. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Vel, vi var to EBG som akkurat ble nekta å ta med to vanlige dødelige i Fast Track på Flesland. Kom ikke på mailen fra SAS fra tirsdag før vi kom frem til vanlig sikkerhetskontroll, men den særdeles sure vekteren der mente helt sikkert at det ikke var lov med gjester i FT i Bergen. Var fortsatt ikke veldig vennlig selv om vi viste frem mailen. Det ble vel kommentert i reisefølget at dette var meget spesiell praksis, og dere kan jo gjette på om vi vant i 'tilfeldig' kroppssjekk-lotteriet...
     
    Last edited: 07. mai 2015
  11. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevde noe tilsvarende for en måneds tid siden.. medarbeiderene til Avinor/Securitas må være kurset i "hvordan gjøre livet surt for kundene våre"

    Men uansett, dette er jo veldig bra og etterlyst mange ganger :)
     
  12. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
  13. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Når det gjelder vektene på Flesland vil jeg si det varier veldig. Det er mange av dem som har vært utrolig behjelpelige når jeg har reist alene med små barn. gitt service langt utover det jeg mener jeg kan forvente.

    Samtidig er det noen som mangler normal folkeskikk, kundetilfredshet trenger jeg ikke en gang komme inn på. Dessverre er de på et nivå der jeg tror en rett og slett må skylde på manglende oppdragelse hjemmefra, de forstår ikke bedre selv stakkars.

    Bra å vite at en nå kan ta med familien gjennom Fast track uten problemer, visste faktisk ikek at det var et problem før det ble nevnt her for et par uker siden.
     
  14. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Haha.. well put!!
    Det betyr jo forøvrig bare en ting og det er at ledelsen på Flesland/Avinor/Securitas må ta seg en fot i bakken og tenke på om de er rett for jobben!! En hvilken som helst annen bedrift som driver med kundeservice, eller en hvilken som helst bedrift i det heletatt, kan ikke akseptere slikt, for da ville de gått konk før de hadde hatt anledning og gjøre opp regnskapet for inneværende kvartal.. Uheldigvis driver de innen en av ekstremt få bransjer som har monopol og da trenger man jo forsåvidt ikke tenke på kundeservice.. men in the end er dette ledelsens ansvar og de bør begynne å ta akkurat dette med kundeservice seriøst.. irriterer meg grenseløst at flyselskapene blør, mens disse idiotene genererer enorme overskudd og leverer et produkt som ikke holder mål.. blir spennende å se hvordan dette blir fremover :)

    Skulle vært meg som ble nektet nå.. gud hjelpes! Da tror jeg hele Flesland hadde fått det med seg..

    Underskreve det der ja.. løp rundt som en stukket gris for å rekke flyet.. fruen uten sko siden det var 3. oppropet om gate closing og last call :D
     
  15. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig jeg har tungt for det, men hva mener de egentlig med dette?
    Skal jeg scanne boardingpasset mitt, og så løper vi alle som f... før slusa lukker igjen?
     
    Royal liker dette
  16. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Det fungerer meget dårlig. Har selv prøvd å ta med èn gjest i gjennom i "samme passering". Da begynte porten å piipe noe så grådig høyt. Folk trodde det var tyverialarm som gikk. En vekter kom. Han skrudde av denne alarmen.

    Det som derimot fungerer:
    Gjest 1:
    Bruk ditt eget mobile Boarding Pass (fra app/m.sas.no)
    Gjest 2: Bruk ditt eget utskrevne Boarding Pass (fra automat/printer/skranke)
    Gjest 3: Bruk ditt eget SAS Smart Pass for gjest nr.3
    Deg selv: Bruk gullkortet

    Det har ikke fungert for meg å scanne samme Boarding Pass/gullkort/Smart Pass flere ganger på rad. Da åpnes ikke portene.
    Kanskje derfor SAS vil at man skal løpe igjennom på èn passering ;)
     
    vegardg liker dette
  17. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Slik som jeg leser det sas skriver, er at EBG/D går først og deretter kan opp til 3 andre følge etter med sitt eget boardingkort. "gleder" meg til å prøve dette om et par uker.
     
  18. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Håper ikke det er tilfellet, da er det jo bare for en som vil snike i fast track køen og stå å se etter EBG/EBD medlemer som reiser alene og så bare gå etter dem i køen. Virker ut som en klønete løsning.
     
  19. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Sukk, det funker tydeligvis ikke på Self Service-stasjonene i BGO...

    SAS sier at gjestene må følge direkte etter deg. Tolker det som å løpe gjennom turnstilen før portene lukkes.
    Også kalt "Bro, bro, brille" - og hvem havner i den sorte gryte?
     
    viking93 liker dette
  20. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skjønner ikke den her jeg
    Jeg har så langt sluppet igjennom med EBG og bonusbillett i GO.. er dette noe nytt?

    Edit: under fordelsfanen til EBG står følgende
     

Del denne siden