Hei, Har en jobbreise til Amsterdam om ett par uker og har lite tid mellom siste møte og avgang fra AMS. Vet noen om man får Fast Track hvis man oppgraderer til Premium Economy? Takk for svar! Mvh, TJT
Det er vel dette KLM kaller SkyPriority vil jeg tro. Viss det stemmer så må du nok opp enda ett hakk før du har tilgang til Fasttrack. Ja, om du ikke har høy nok status hos Skyteam da? SkyPriority Med SkyPriority vil du få rød løper-behandling på flyplassen. Kun for passasjerer på KLM Business Class og Flying Blue Gold- og Platinum eller SkyTeam Elite Plus-medlemmer.
KLM har noen Economy Comfort seter med litt bedre avstand mellom setene, ellers er det samme service og rettigheter som Economy ....du får ikke Fast Track der. Jeg fløy AMS - JRO på Economy Comfort i oktober og syntes det var tragisk ...
KLM har branded fares i Økonomi, hvis du kjøper flex billetter så har du Sky Priority. Tror flex koster 120 eur mer, de har light, standard og flex i alle booking klasser.
Fin ordning om man kan kjøpe en spesifikk billettklasse (fare basis med sine tilhørende billettregler) uavhengig av tilleggstjenester man ønsker for reisen. Normalt så kommer disse i bundle. Men forsto ikke helt hvordan dette fungerer på KLM. På noen turer i Europa får jeg valget mellom de tre pakkene og på andre testbookinger vises valg for extra options – og begge kan endre på billettvilkårene? Er det da bare belegg/etterspørsel som bestemmer grunnprisen? Tror dette blir framtiden også for miles/bonuspoeng. Vi ser at legacy carriers skiller ut LCC og billettklasser uten statusgoder og utenfor allianser, men gir kunden mulighet for å kjøpe seg opp på det de trenger. Et eksempel på dette er Scoot (LCC eid av SQ) der du i tillegg til å velge pakke, kan kjøpe muligheten for milesopptjening hos Singapore Airlines (ikke statusbyggende). Tipper Brussels Airlines (SN) blir neste ut fra Star Alliance i Europa (tatt over av Lufthansa).
Til alle EU destinasjoner skal det være mulig å kjøpe de tre strukturene Light, Standard, Flex. Jeg vet at KLM.no ikke alltid får opp de tre valgene av en eller annen grunn, men på airfrance.no så virker det mye bedre. Tilgjengeligheten skal være den samme, en N klasse vil være N klasse uavhengig om det er light eller flex. Bookingklassen N er da lastet 3 ganger. NFFNO-Flex NSRNO6-Standard NSRNO - Light