FCT Frankfurt vs FCL Munchen

Tråd i 'Bonushjelp' startet av runese, 27. mai 2019.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Natt og natt.. den er framme 02:30 norsk tid.
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ser sånn på det så er det jo mange flighter som tar av på ettermiddag / kveld norsk til og ankommer på morgenen lokal til som ikke er nattflighter. Jeg omstiller hue når jeg boarder, og anser at som lander etter 05 som nattflight.

    Men jeg skjønner nå at det finnes forsjellige meninger om dette. :)
     
  3. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Det er LH720, men siden den har take-off 17:15 og kun er på 9t15 min, så ser jeg ikke for meg at jeg er særlig trøtt før kl 23/24 og da lander man jo snart...
    Flyet fra MUC går 22:2 og er på nesten 11t. så fremstår det som et mer optimalt valg, når det gjelder soving...
     
    Jonkebassen liker dette
  4. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Godt det er flere som har samme instilling til disse "problemene" :)
    Hadde det enda vært ledig FRA-HND, så hadde jeg gladelig byttet over.
    Har enda ikke landet på om det blir FRA eller MUC som velges som utgangspunkt :confused:
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner absolutt tankegangen. Jeg er heldigvis utstyrt med en slags merkelig innebygget klokke som kan stilles inn etter ønske, har til dags dato aldri hatt problemer med jetlag osv.
     
    runese liker dette
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fordi du er mer i fly enn du er på bakken ;)
     
    indahla, Avixlo and runese like this.
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Når skal du reise? Jeg har ført litt privat statistikk over denne
    Jammen sånn har det jo bare vært i 1,5 år, etter at jeg fant dette forumet. Før det fløy jeg ikke engang en tredel av det jeg gjør nå. :p
     
  8. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    :D
    Jeg reiser 6. juni!
     
  9. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Hei
    Var nettopp på tur med til HKG med LH F. Reiste via Frankfurt og Munchen for å sammenligne First Class Terminal med First Class loungen i Munchen.

    Reisefølget og jeg var enige om at plasseringen i Munchen er suveren med nydelig utsikt mot apron, samt en terrasse med muligheter for "frisk" luft.

    Maten i Munchen var helt grei, men kokkene i Frankfurt hadde mer sving på sakene (schnitzelen denne gangen var helt sjukt bra!). Ergo, mat fra Frankfurt servert i loungen i Munchen hadde gjort seg. Når det er sagt hadde jeg neppe giddet tilbringe noe særlig mer enn 2,5 - 3 timer i Munchen, med mindre du skal oppi badekaret da!

    Med tanke på flytype er jo begge to ganske unike, men jeg holder en knapp på snuten i 747-8'en...

    Valget er absolutt ikke lett men jeg holder en knapp på min 4 timer i Frankfurt og 747-8:) PS, drikker du champers, gled deg til denne ombord https://www.laurent-perrier.com/en/the-wines/alexandra-rose/introduction/

    God tur!
     
    runese liker dette
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, LH har ifølge min notater sluppet 2 seter til HND 9 av 14 torsdager siden jeg begynte å se på denne. De har kommet alt fra 14 dager før til 48 timer før, så muligheten er der. :)
     
  11. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for nydelig svar :) Jeg må nok ha kvelden og natten på å bestemme meg... Får se om billettene fra MUC fortsatt er ledige i morgen, eller om noen har snappet de opp - og dermed valgt for meg :)
     
  12. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Dette løste seg relativt greit.
    LH F åpnet opp to seter FRA - HND, dagen før vi hadde tenkt å reise, så da byttet vi utreisedag :cool:

    Det som er litt kjedelig er vi på returen får: TG economy på NRT - BKK og TG biz BKK - CDG. TG
    BKK - CDG i C er helt innafor, det er eco leg'et NRT - BKK som er litt leit på en ellers strålende tur.

    Tallinn finner TG F på samme flight fra NRT - BKK, som vi nå har eco-seter, men da kun eco BKK -CDG.
    Jeg måtte da velge mellom:
    TG F NRT - BKK og TG eco BKK - CDG, eller:
    TG eco NRT - BKK og TG biz BKK - CDG.

    Siden NRT - BKK er kveldsflyvning og BKK- CDG er nattflyvning, og ganske mye lengre flight, var valget enkelt, om enn litt bittert....
     
    Last edited: 28. mai 2019
  13. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det med lounge-tilgang i Bangkok hvis man ankommer i F og flyr videre med Thai i økonomi? For hvis man har tilgang i F-loungen i BKK da, så tror jeg du valgte dumt dessverre... :/ Personlig ville jeg heller fløyet NRT-BKK i F (siden du også betaler for F uansett...) og videre i økonomi til CDG hvis jeg hadde fått tid i F-loungen der. Er jo gode 7 timer fra Tokyo til Bangkok i F også :) Er vel bare fordel at BKK-CDG i økonomi er om natten så man kan prøve å sove så tiden går fortere? Må jo ikke sove bort tiden når man flyr premium ;)
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Han betaler ikke first hele veien når hjemreisen er eco+biz :)
     
    runese and mariusbb like this.
  15. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Oooh, har man begynt å belaste en pris på tur og en pris på retur? Det har jeg ikke fått med meg! :D
     
  16. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Har 2t10 min i BKK, så vet ikke om jeg rekker å lounge noe i det hele tatt :)
    Det tar 6t.30 min fra NRT - BKK og 12t5m fra BKK-CDG - så for meg ble valget enkelt :)

    Har ikke gitt opp å få C eller F fra Tokyo til BKK. VI reiser neste onsdag, så jeg kan vel endre turen helt frem til 24 t. før avreise - så krysser alt jeg har for en retur som kan ta meg hele veien til OSL, helst før kl. 16:30 11.6 :cool:
     
    lMartin liker dette
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Gav Tallin noe forklaring på dette, eller er det en rar married segments-rule som slår inn? Veldig rart når begge strekkene er TG, og sykt kjipt for deg.
     
    runese and magnusant like this.
  18. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk ikke noe godt svar, dessverre, hun fant først TG F, men da fant hun ikke TG C videre til CDG. Det er veldig irriterende når billettene er der, men man ikke får booket...

    Tenker jeg prøver å ringe på nytt i morgen, da billettene fortsatt er tilgjengelige på EF og AF.
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Krysser fingrene for at det er inkompetanse hos agenten og ikke systemene som er slik. Første gang jeg hører om dette hos TG.
     
    runese liker dette
  20. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Har en veldig enkel løsning på det: melatonin.

    Er egentlig ikke noe glad i bruk av tabletter og legemidler annet enn når nødvendig, men akkurat melatonin syntes jeg fungerer ekstremt bra på nattfly (bruker det kun der).

    Hadde en tur med LH720 i F i november, og da rakk vi "full pakke" med champagne, kaviar, middag og vinsmaking etterfulgt av en rask innsovning og full natt søvn. Rakk til og med full frokost før landing, og hadde en dag med fullt program i Beijing uten noe problem.
     

Del denne siden