Fellesbooking - uteglemt bokstav av etternavn på booking med Ryanair

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av phileas, 12. febr 2017.

  1. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Flyreise med Ryanair - (uteglemt bokstav på et etternavn - best 10 personer)

    Noe som gjør det å reise ut i verden artig - er å oppleve ulike flykontraster. Vi er 10 venner som skal på sykkeltur til Polen. Prøver normalt for alt i verden å unngå Ryanair. Denne gangen endte det opp med at undertegnede booket 10. bil til Polen fra Torp for 16000. (10000 rimeligere enn med sas for aktuell periode). Etter å ha tastet inn navnedata, dobbeltsjekket på den store bookingen - viste det seg at jeg hadde brukt mer enn 10 min. Bookingen måtte gjentas - regnet med at alt var ok. Oppdager at for et av etternavnene til mine venner er en bokstav i etternavn blitt uteglemt. For de fleste normale selskaper kan en da evnt. kans. booke på nytt, ta en tlf til kundeservice / fikser de saken. Hos Ryan må en ut med 1000 spenn for navneendring.

    Har noen her på dette forumet: e-mail til kundeservice hos Ryanair. Prøver en på nettsiden hos dem blir en bare oversendt til en info side om at endringspris er 1000 spenn. Alt av kor. er trolig en god inntektskilde for Ryanair. Vurderer også bare å la være å gjøre noe med saken - gamle på at det går greit ved innsjekk. Kan vel også bli enda mer kostbart å endre ved innsjekk (hos dette lugubre selskapet). Er klar over at Ryanair også har bidratt til fine priser hos andre selskaper. Har noen tips vedr. dette (aller helst noen e-mail adresser - tenkte det kunne være verd å skrive en e-mail). På forhånd stor takk reiseglade folk på dette forum
     
  2. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Løsningen her er å ringe.
     
  3. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk byttet et fornavn på en kompis engang. Gratis.

    Ringte inn og forklarte at selv om navnet i bestillingen var bokstavert "jo", så var navnet egentlig "Gard". "Jo" var den muntlige uttalelsen. "Gard" var den skriftlige.

    Ryan byttet uten kostnad, og lillebror kunne reise i storebrors sted.
     
    geddi, Chrisbgg, Shyneno and 4 others like this.
  4. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93

    Virkelig imponert av Ryanair - Fikk snakket med kundeservice hos Ryanair. De var enig at det å rette opp en "bokstav" ikke kunne være å anse som en full endring. Dette rettet de opp gratis. Mye neg. om dem - jaggu må jeg gi dem god score på dette. Er jaggu ikke sikkert om Qatar eller Emirates hadde gjort dette gratis - takk for infoen "bor_i_en_koffert"
     
    Herlov, tommy777, geddi and 7 others like this.
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    E-mail har de nok ikke. Blir for dyrt for dem. Men de tar i mot brev og fax!
     
  6. ostgei

    ostgei GonnaFlyNow, EBD

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    For sammenligningens skyld: Air Berlin tok EUR 10 for endring av navn og fikk melding "We would like to kindly inform you that the name change procedure is available only if there is a maximum of 3 letters misspelled or due to marriage by providing a marriage certificate"
     
  7. oddmartinsn

    oddmartinsn Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Reiste til USA med to bokstaver i etternavnet feil, gikk bærre godt. Går nok bra til Polen då..
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folk er livredde for Ryanair ;)

    Faktum er at de virkelig har endret seg de siste 3 årene og er nå ett selskap jeg ikke har noen problem å reise med.
     
  9. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke Ryanair som har endret seg. Det er nok du ;)
     

Del denne siden