Fikk momskrav på SAS goodie bag

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av diamondhead, 02. sept 2014.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt - for forsendelser innen EU så skal mva være ivaretatt av avsender når dette er en bedrift
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Altså...

    Fakturaen/proformaen som medfølger skal incoterm DDP (som betyr at toll og avgifter + + dekkes av avsender). Det var korrekt her.

    Men i tillegg må man klikke på dette når man bruker online systemer for å bestille en sending. Det har vedkommende glemt. Og det skaper masse hassle for mottaker.

    Hilsen en som har skapt en del hassle for mottaker opp igjennom.
     
  3. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    For å svare litt på vegne av transportøren, så kan man på FedEx sine fraktbrev krysse av hvem som skal betale hva av henholdsvis frakt og moms, avgifter o.l. inn i mottakerlandet. Jeg tipper at det har stått mottaker på fraktbrevet (uten at jeg egentlig vet hva de på importfortollingsavdelinga egetnlig ser på)
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaringsmessig ser de på fraktbrevet og ikke faktura.
     
  5. diamondhead

    diamondhead Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk mail fra SAS igår om at det var bare å sende fakturaen til dem, så skulle de ordne det. Regner med at saken løser seg og er nå ute av verden
     
    Fly med oss, tommy777 and milehigh like this.
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Se der, ja. Det løser seg for snille gutter ;)
     
    Fly med oss liker dette
  7. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Da dumpet regning ned hos meg også. Var det bare å sende faktura på epost? Skjønner fortsatt ikke hvorfor det står verdi på 170 pund, da det på kvitteringen stod det var 200 Euro, men 90% rabatt. Da burde jo tollen vært beregnet ut fra 20 euro...
     
  8. diamondhead

    diamondhead Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk mail om at det var bare å sende kopi av faktura på mail til [email protected] så skulle de ordne det. Har vært fint med ei tilbakemelding om at ting var ordnet opp og.
     
  9. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Dersom det er TNT som har vært involvert, så kan jeg også fortelle at de er temmelig dårlige til å selv forstå hva DDP betyr. Vi bruker dem på shipments fra utlandet på jobb, og det er ikke få ganger jeg må forklare "kundeservice" hva denne tjenesten innebærer (anførselstegn er brukt etter å ha fått en haug med fryktelig arrogante svar).
     
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    De har nå lagt ut nye headset, men ikke de samme. Verdt å merke seg er denne teksten under:

    For deliveries to Norway and any other Non European countries any VAT and Customs will be paid by the recipient.
     
    milehigh liker dette
  11. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    "Norway and any other Non European countries"
    Say vaaaat?
     
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man sende til hytta (Hyatt!) i Sverige?
     
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    Zinken Headphones - Indigo

    If you wish a delivery to another address you need to change the address in the EuroBonus profile first. Is it not possible to deliver the speaker to a PO Box address as UPS and Fedex are in charge of the shipping service. This means that the receiver must sign upon arrival of the package.
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
  15. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Men Norge er fortsatt et europeisk land. Og det er også mye som er tollfritt inn i Norge også. Momsfritt, derimot....

    Jeg synes helt ærlig at SAS burde tatt den momsregninga (og jeg er bare EBB, og kan nok bare drømme om å få et sånt fint headsett av SAS noen gang).
     
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs vel hvor interessante gavene blir når en må betale MVA og et ofte pent utleggsgebyr til transportør. Med mindre man alltid har ønsket seg er slikt type headset. Dumt av SAS, en gave er en gave.
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    HEEEEELT på jordet av SAS. Her burde SAS importere til Norge og sende ut fra Norge. IKKE kundenes feil at varene blir sendt fra et annet land!

    Edit: Jeg ser på forumer at regninga kom på godt over 500,- for Marshall hodetelefoner.. Her må SAS endre praksis!
     
    Last edited: 08. sept 2014
    TOS, Trety, AndersB and 3 others like this.
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Her er nyeste oppdatering når jeg sjekker Goodie-bag'en:

    Deliveries to Norway will be handled by Fedex and VAT and Custom will be paid by SAS (the product will be sent DDP Delivery Duty Paid). For delivery outside any other Non European countries VAT and Customs will be paid by the recipient.


    Så det ser med ett mye bedre ut..
     
    milehigh liker dette
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Overraskende positivt, men selvsagt sånn det bør være.
     
  20. Dag V

    Dag V Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    28
    Og da fikk jeg brev fra Fed-Ex om at betalingen var 46 dager over forfall, og den måtte betales umiddelbart. Hvis ikke vurderte de rettslige skritt. SAS har lovet å betale den, noe de tydligvis ikke har gjort. Skuffende og flaut.
     

Del denne siden