Noen som har flydd med Finnair som kan fortelle om det er mulig å kjøpe ekstra mat på flyet? Jeg har en flyreise med Finnair på Premium Economy fra Tromsø-Helsinki-Seoul. Der er det inkludert 1 hovedmåltid, og et lettere måltid/snacks. Men jeg har en 13 timer lang flytur, og 1 måltid er litt lite. Det var ikke mulig å kjøpe noe flere måltider når jeg gikk inn på bookingen min. Er det mulig å få kjøpt mer mat på flyet utover hovedmåltidet og det mindre måltidet? Eventuelt også drikke utover hele reisen (vann, brus, vin)? Jeg har sett endel videoer hvor noen får frokost, lunsj og middag på flyet, men jeg tror kanskje det er på Business Class. En annen ting. Jeg kunne nå velge blant 2 alternativer for mitt hovedmåltid til Seoul, men jeg kunne ikke velge alternativ for returreisen. Er det for tidlig kanskje? Reisen er om 1 måned. Kanskje jeg kan velge alternativ for returreisen når dato kommer litt nærmere utreisedato. Jeg ville egentlig spørre Finnair Kundeservice om dette, men den iditiotiske dumme Chatbot kunne ikke forstå mine spørsmål.
Ta med matpakker hjemmefra er et alternativ. Det gjorde jeg da mine barn var små og ville ikke ha flymat på reiser til Taiwan, Japan og over dammen.
I utgangspunktet vil jeg tro at Finnair vil kjøre ett hovedmåltid samt pre-landing snack i Y. I PY vil jeg tro at hovedmåltidet er "tre-retters" og av bedre kvalitet, uten at jeg husker noe av dette fra min egen opplevelse i 2018. Her er nok Youtube din beste venn. Finn en review av nyere dato. Utover dette er det aldri ulovlig å spørre etter mer. Det finnes garantert snacks. Ta evt med deg noen pakker instand noodles om du vil være helt sikker, varmt vann skal du alltids få.
Kan hende jeg må ta med meg litt ekstra i tilfelle. Instant Noodles er sikkert greit, kanskje noe annet også, men helst ikke noe som trenger kjøling eller kan lukte hvis det ligger i ryggsekken (er jo en 13 timer lang tur).
Det finnes nok av pålegg i norske matbutikker; ferdigskåret ost, makrell, skinkeost, osv i tube, salami, osv. Rett i koppen er også bra.