Alt DET er for dårlig når du er Finnairs svar på Pandion. Jeg har fått god service hos Finnair med OW Sapphire (fra BA), men du har all grunn til å forvente langt mer med ditt kort.
Det er ikke en glipp heller skjønner du. Skjedd en del ganger nå, så det har mer med at, av og til er man heldig, andre ganger får man ikke noe ekstra.
Jeg skal videre til Singapore med Finnair kl 23:40. Perfekt med 4 timer mellomlanding og adgang til PLATINUM WING loungen her på Helsinki Airport. Oida, den stengte visst klokken 18:00…. Finnair, hva er greia her. Dere har jo flere flyvinger etter kl 18. Bangkok 22:25 Singapore: 23:40 Hong Kong 00:30 Shanghai 00:50
Hva skjedde? Det står åpen til midnatt på veggen? Gjelder det bare biz loungen? Og midnatt gir jo fornuftig mening, siden siste folk må ut og boarde til Shanghai oppunder den tiden. Har stått og dratt i døren der kl 0530 selv, med fly inn fra Tyrkia som landet 0430
Ja, WING stenger 18. business lounge 00:00 ergo, ingen vits å være Platinum / Lumo om man flyr mye til Singapore og Hong Kong, flyet fra Oslo til Helsinki lander etter at WING er stengt. Er på vei til Singapore nå. Skal til Hong kong neste uke. Singapore igjen uken etter. Så da får jeg bare brukt business loungen fremover.
HON er fint, men det er litt mer av en omvei via MUC/FRA enn via Helsinki om man skal østover som @flying_all
Joda. Men HON har tilgang til alle First-Lounger og blir ettersom jeg forstår godt ivaretatt. Slik @flying_all fremstiller sin erfaring med AY toppnivå kunne han like gjerne reist øko uten status. I tillegg er det jo prioritering av irr-ops, god tilgang til bonusseter i LH F, LX F osv.
Det er vel ikke helt riktig? Med HON får du tilgang til alle Lufthansa Group sine F lounger, men ingen andre. Med OneWorld Emerald får man tilgang til alle F lounger, herunder f.eks. The Wing i Hong Kong, mens som HON er du bare vanlig gull utenfor. Lufthansa har en F lounge i New York, men det er vel ikke flere utenfor Europa tror jeg.
Tja, på JNB var vi i SAA sin First lounge som reisende i LH First, der var også et par som jeg oppfattet var HON, de skulle sitte i biz, men ble som kjent ikke med. Så de var iallefall invitert til en F lounge som LH ikke drev. Når det er sagt, så var ikke SAA First lounge mye å juble for.
Mener at HON/LH F pre-covid kjøpte seg inn i enkelte First-Lounger slik som @RoadKing nevner. Kan f.eks nevne at Pandion fikk TG First service med personlig møte ved fly og First-Lounger. Dette var noe SAS kjøpte ekstra for dem. Så virker som dette er en norm. Hvordan det er nå i disse sparetider tør jeg ikke spå. Men poenget mitt er at HON tydeligvis er milevis over Finnair sitt Platinum-nivå. Og det virker som at @flying_all ikke har tenkt å fly AY mer pga elendig service.
Slutt på sjampis intra Europa… https://loyaltylobby.com/2023/03/28...ling-wine-on-short-haul-business/?omhide=true
Ja, skikkelig dumt dette. Jeg har en tur booket med Finnair fra OSL-HEL-LHR etter endringen. Hadde ikke booket med Finnair hadde jeg visst at de skulle fjerne Champagne
Må bytte til British Airways da, om man ønsker ekte champagne om bord. De serverer Nicolas Feulliatte på alle Europa- (og lengre) ruter.
Jada, jeg vet Har hatt mange turer med BA C i år til LHR. Men jeg tenkte jeg skulle variere litt på neste tur og fly via HEL. Som jeg har sagt før så er jo via HEL den beste måten å fly til London fra Oslo. I hvert fall var det slik tidligere når Finnair fortsatt serverte Champagne. Men jeg får A350 med nye C seter da mellom HEL og LHR samt Platinum Wing i HEL med Sauna
Nei, ikke bare pga Champagne. Da kan jeg jo bare fly BA direkte fra OSL til LHR. Men flyr jeg via HEL får jeg først mere TP, samt Platinum Wing og fra HEL til LHR flyr jeg med A350. Så for meg er det hele pakken. Nå er jo denne noe redusert med at AY fjerner Champagne i C.