Finnair tilbyr status match – match din EBG til Oneworld Emerald i Finnair Plus

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Maggie, 15. okt 2021.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Og Emerald Status, med tilgang til First Class lounger selv om en reiser i økonomi. Cathay sine First Class lounger i HKG er jo greie å henge i :)
     
    drsyk and RoadKing like this.
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bekreftet at man også får disse ved statusmatch?

    Og har noen erfaring med tilgjengeligheten for voucheroppgraderinger? Ser man må søke om det her, som naturligvis krever at man har gjennomført bookingen. Det står også litt om de på Flyertalk, men finner ikke noe som omtaler tilgjengeligheten.

    I så tilfelle betyr jo denne statusmatchen at man, gitt at man får oppgradert med vouchere, kan bestille en tur/retur i økonomi og reise i business. Da ble det plutselig veldig attraktivt.
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp!

    Står ikke noe om det (og ingen har rapportert om suksess foreløpig), men om ikke så lager de en ny "kvasi-" status. Tidligere erfaringer med AY er rapportert å inkludere vouchers. Har sett noen rapporter som klager på dårlig tilgjengelighet, men vet ikke.
     
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, jeg vet ikke hvor strikte kontrollrutiner de har på sånne ting, men det er masse eksempler på at sånt ikke er noe problem.

    Jeg husker jeg trengte en amerikansk AppleID for å kunne streame fra amerikansk konto. For å få amerikansk AppleID så behøvde jeg å oppgi en amerikansk adresse så da oppgav jeg adressen til Disney i Orlando. Neppe noen som reagerer på sånt.

    En annen sak nå nylig så kjøpte jeg et par løpesko fra en butikk som var "ship to US only" så da brukte jeg en shipito agresse og et dummy telefonnummer som jeg fant på nett.

    Et tredje eksempel er en kollega som har Norsk viatrumf (de har ikke sånt i Sverige). Han oppgav bare en eller annen adresse og som norsk telefonnummer bruker han min andretelefon. Ingen problemer (så langt...)
     
    drsyk liker dette
  5. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Det skrives at status kanselleres hvis man kansellerer den ene interkontinentale Finnair flyturen som er kravet for statusmatch. Hva om man tilfeldigvis ikke rekker flyet...? Betaler gjerne 3-4000 for en returoppgradering med Finnair og et år med OW toppstatus, men så var det dette med å måtte reise til USA eller Thailand akkurat nå da.
     
    Shyneno liker dette
  6. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er bosatt i Sverige, så det var ganske uproblematisk å få status match fra EB Diamond til Platinum. Vi booket en tur til Miami i mars i Economy (Light) i forbindelse med kampanjen, og når status match var gjennomført var det lett å bli oppgradert til C. Jeg gikk inn på https://www.finnair.com/se-en/manage/upgrade og valgte hjemreisen, og fikk bekreftelse med en gang. Et par minutter senere kunne vi velge plasser i C-kabinen :) Vi fikk også valgt Economy Comfort-plasser på utreisen, uten å måtte betale for dette.
     
    Thomas123, Are, drsyk and 12 others like this.
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel bare et tidsspørsmål før OneWorld er å foretrekke fra OSL. Både BA, IB, QR, AY er representert på flyplassen. Ulempen med AY mot US er at AY flyr "feil" vei med narrow-body fly. QR har enda ikke lykkes med å få opp priser til US fra OSL. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å fly OSL-DOH-MIA med siste strekk i Q-Suite, vs. transfer i CPH.
     
    tobeornot999, drsyk, Earl and 4 others like this.
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Tror dere dette kommer igjen?
     
  9. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Da var statusmatch til Emerald på plass for min del også. Medfølgte 2 voucher for oppgradering på long-haul og 4 for oppgradering innen Europa + ett Finnair gull-kort som kan gis bort.
    Nå er det bare å lese mer om programmet og hvilke fordeler denne statusen kan gi :)
     
    cooolcatz, Kalsnes, Trykkern and 6 others like this.
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Takk Finnair. Hilsen skap-partysvenske.Kommer nok til å bruke OWE noe, men upgradene og gullkortet ender nok opp som julegaver neste år.

    En kompis booket familien på 2+2 i eco light til BKK. Ca 14500 kr t/r for alle.
    Som EBD hadde han gifted EBG til fruen. Han ble AY plat og fikk 2 longhaul upgrades og 4 short haul. Fruen ble AY gold og fikk 4 short haul upgrades. Begge byttet inn sine 4 short hauls til en long haul hver, og vipps hadde de 4 longhauls. = hele familien ble oppgradert til biz på redeye hjem. Men han som plat kunne også gifte gold til et av barna som også vekslet inn sine medfølgende shorthauls til 1 longhaul, så lead traveller hadde plutselig biz ut også. Resten av familien fikk comfort economy på utreise siden platmedlemmet har free eco seating på sin fellesbooking.
     
    Kalsnes, Points4Fun, Gullars and 9 others like this.
  11. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Tok det lang tid før du fikk bekreftelsen? Jeg venter fortsatt på min.
     
  12. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Prøv å logg deg inn på Finnair og sjekk statusen din. Jeg fikk heller ingen mail, men fant det ut når jeg logget inn på Finnair.
     
  13. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for info. Logget inn og der var Platinum status og medfølgende fordeler i boks. :)
     
    Bolle, milehigh and Mg15 like this.
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er et skikkelig bra tilbud!! Bare synd jeg allerede er Platinum på vanlig opptjent vis og har en long haul tur bestilt :p

    Anbefaler de som ikke er emerald / plat om å slenge seg på. Morro med toppstatus hos en annen Alliance enn Star Alliance også :)
     
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Fristen for å søke/matche er gått ut. Men forsatt mulig med Gold/One World sapphire (tilsvarer SAS/*A gull) ved å ta kontakt meg meg eller en av de andre over som har matchet til platinum og kan gi bort gull.
     
    cooolcatz liker dette
  16. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har bestilt British Airways-billetter med Finnair-statusen og fått til gratis setereservasjon enda?
    Jeg forsøker å bestille billetter t/r London, men når det kommer til reservering av seter så er det kun et alternativ å betale. Jeg har lagt inn mitt Finnair-nummer i bookingen
     
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig kundeservice må endre statusen din fra inactive til active i OW-systemet. En ekte svenske som rapporterte om dette problemet ifm AA-billetter.
     
    Bolle liker dette
  18. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar, jeg prøver å kontakte Finnair og sjekker ut
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    drsyk, Upsaker, flying_all and 3 others like this.
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden